כשעסק יכול להציע אשראי, לקוחות יכולים לשלם באשראי – וזה פותח שלל הזדמנויות נהדרות.
ראשית כל, לא צריך להסתובב עם מזומן, או להחזיק פנקס צ'קים, או לחזור אח"כ עם כל הסכום – אפשר לשים את זה על המסגרת. בין אם מדובר על מקרר, או על כוס קפה. באם זו החלטה אחראית, לשלם באשראי במקום בכסף פיזי – זה כבר נושא אחר, וכל מקרה לגופו.
שנית, הדבר פותח את האפשרות להזמין מוצר/שירות, דרך האינטרנט. שכן, לא צריך לשלוח כסף או צ'ק בדואר. שזה נחמד.
התאמה לכרטיסי אשראי שהלקוח עושה בהם שימוש
כדי לעשות זאת, מתבקש להחזיק במערכת לסליקת כרטיסי אשראי. שתעבוד, עם כרטיסי האשראי שלקוחות פוטנציאליים יכולים להשתמש בהם. החיוב יכול להיעשות במעמד הלקוח, או שלא במעמד הלקוח – כלומר, אם הלקוח נמצא באזור או שלא.
על מערכת לסליקת אשראי לעסקים
תהליך הסליקה משלב בין מה שחברת האשראי יכולה להציע, דהיינו לספק שירות אשראי – יחד עם האפשרות לגבות כסף מהלקוח, ולאפשר לו להרכיב את התשלום על מסגרת האשראי שלו. יתרה מכך, יש לנו גם את חברת הסליקה עצמה – שהיא מספקת את התשתית ואת שירות הבנק האוטומטיים (שב"א).
לשלב את הסליקה באתרי אינטרנט
באופן כללי, לכל מערכת סליקה יש את האיכויות והיתרונות שלה. יש לדוגמה, מערכות שמאפשרות לשלב את ממשק הסליקה באתר הרכישה, בצורה אורגנית המותאמת לממשק העיצובי של האתר. שזה נהדר, ומתאים במיוחד למי שמבצע עסקאות באינטרנט. שכן, מבחינה שיווקית, יש דגש על נראות הולמת ואחידה בין המקטעים השונים, במשפך השיווקי. כלומר, שכל חלק ייראו כמו נספח מהשלם, ובכך יש חווית גלישה זורמת והרמונית, שכן אם יש דף, מקטע, טקסט או תמונה אשר לא משתלבים בתמונה הגדולה – זה יכול ליצור קיטוע בתקשורת, ולעורר חשד. עצם השילוב של ממשק הסליקה בצורה שמשתלבת עם המראה הכללי, יכולה להיות כלי יעיל לשילוב שלב הסליקה בתהליך רכישה של לקוח.
נוסף על כך, במערכות לסליקת אשראי לעסקים – אפשר שתהיינה אפשרות, אפילו מצד הרוכש – לבקש החזר כספי, זיכוי, וכיוצא בזה – ביתר קלות, ולבעל העסק – להעניק את זה.
גמישות בהסדרי תשלומים
ישנן מערכות סליקה, שיכולות להציע חיוב מידי, חיוב מושהה, כמו גם הוראת קבע. הדבר יכול להיות רלוונטי, לסוחרים ונותני שירות – שרוצים להציע אפשרויות תשלום שכאלה. בייחוד אם מדובר בהטבה, שנותן שירות/סוחר מעניק, כדי להקל ולהגמיש את מערך התשלומים שלו.
תקני אבטחה רצויים וחשובים
מערכות לסליקת אשראי לעסק, אמורות להציע פתרונות אבטחה גבוהים במיוחד. תקני אבטחה לדוגמה הינם PCI, ו-DSS, LEVEL ONE, שניתן לבדוק באם הם לכל הפחות קיימים (ומה עוד קיים), כדי להגן על נתוני האשראי המוזנים. הדבר מאפשר הן להראות ללקוח שיש הגנה לנתוני האשראי שלו ועל כן יש לו אפשרות בטוחה להזין אותם – כמו גם, כמובן, לספק לו הגנה שכזה בפועל.
לגבי עמלות
נושא נוסף שניתן לסקור – הוא זה של עמלות הסליקה. יש עמלות סליקה גבוהות יותר, ויש נמוכות יותר – וכל מערכת לסליקת אשראי לעסק, יכולה להציע עמלות אחרות. השוואת מחירים נבונה, יכולה לחשוף חבילות סליקה במחירים שונים, וזה יכול להיות פקטור לגיטימי בחישוב כדאיות מערכת כזו או אחרת של סליקת אשראי לעסקים. באופן כללי, אמורות להיות מערכות סליקת אשראי לעסקים, המציעות חבילות "קטנות יותר", עם עמלות קטנות בהתאם. לדוגמה, אפשר להחליט להצטרף לחבילת סליקה, המאפשרת עמלה של אחוז וחצי או כך מסך המחזור – מה שיאפשר לכל בית עסק, למעשה, להשתתף במסיבה.
הסיפור מאחורי הבירוקרטיה
לגבי בירוקרטיה – הרי ישנן חברות לסליקת אשראי לעסקים, המאפשרות להקים מערך סליקה – בלי ליצור קשר עם גורם נוסף, מלבדן. כלומר, הן יכולות לדאוג לכל הנושא, דרך הכלים שלהן, במעגל סגור בינן לבין ספקים אחרים רלוונטיים לנושא.
כל מקרה לגופו
האם כל זה נותן מענה, לגבי סוג מערכת הסליקה המדויקת והראויה מכולן? לא, אך אולי – זה נותן הכוונה, לעבר מה המערכת הנכונה, למי שמחפש אותה ורוצה בה באמת, ויודע מה הוא מחפש.