בעידן המודרני, כרטיסי אשראי הפכו לכלי בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, בין אם לביצוע קניות, משיכת מזומנים או ככלי עזר לניהול הוצאות מתועד. עם זאת, מפעם לפעם עולות נסיבות המחייבות את ביטול כרטיס האשראי שברשותנו, כגון אובדן או גניבה של הכרטיס, רצון להפסיק להשתמש בו או יציאה ממועדון הלקוחות המקנה את הזכות להחזקת כרטיס מסוים ושימוש בהטבות שהוא מעניק.
במדריך זה נפרט לגבי ביטול כרטיס אשראי: מה התהליך? תוך התייחסות להגנות החוקיות החלות על מחזיקי כרטיסי אשראי בישראל וערוצי הפנייה השונים לחברות האשראי הגדולות.
מתי מומלץ לשקול לבטל את כרטיס האשראי וכיצד?
הסיבות להפסקת שימוש בכרטיסי אשראי יכולות להיות מגוונות – החל מאובדן או גניבה של הכרטיס, דרך רצון לחסוך בעלויות הנלוות לשימוש בכרטיסי אשראי, ועד היעדר הצורך בכרטיס נוסף.
ניתן לבצע זאת במספר אופנים – בין אם על ידי פנייה למוקד הטלפוני של חברת האשראי, כניסה לאתר האינטרנט או בעזרת האפליקציה של חברת כרטיסי האשראי.
התהליך מהיר יחסית ומתבצע על ידי ביטול כרטיס האשראי הקיים והנפקת כרטיס חלופי. בהקשר זה, חשוב לוודא כי כל החיובים הקבועים יוסרו מהכרטיס הישן ויועברו לכרטיס החדש בתהליך.
אם אתם רוצים לדעת איך מבטלים כרטיס אשראי בחברות האשראי השונות המשיכו לקריאת השורות הבאות שבהן נפרט מהו התהליך הנדרש לטובת ביטול כרטיס אשראי.
ביטול כרטיס אשראי: מה התהליך שיש לבצע מול חברת האשראי?
תהליך ביטול כרטיס האשראי כולל פנייה לחברת האשראי וסגירת חשבון. במסגרת זו, חשוב לוודא תשלום יתרות קיימות, הסרת חיובים קבועים ועוד, לפני הביטול הסופי. מומלץ להקפיד על ביטול נכון כדי להימנע מעמלות וריביות מיותרות.
על מה חשוב להקפיד בעת ביטול כרטיס אשראי ללא הנפקת כרטיס חלופי?
בניגוד לביטול עקב אובדן או גניבה, ביטול כרטיס אשראי ללא כוונה להנפיק כרטיס חדש דורש בדרך כלל יצירת קשר עם נציגי שירות הלקוחות של החברה.
בעת ביצוע התהליך, חשוב להעביר הוראות קבע קיימות לכרטיס אחר על שמכם ולבדוק היטב את דפי החיובים על מנת למנוע כפל תשלומים.
בנוסף, אם אינכם מעוניינים בהנפקת כרטיס חלופי, מומלץ לציין זאת במפורש בשיחה עם נציג השירות כדי למנוע טעויות על רקע אי הבנות.
הגנה חוקית על מחזיקי כרטיסי אשראי
על אף השיפורים בתחום, גניבת פרטי כרטיסי אשראי עדיין נפוצה למדי. כדי להגן על צרכנים מפני שימוש לרעה ולעודד חברות אשראי לשפר את אבטחת המידע שלהן, נחקק ב- 1986 "חוק כרטיסי חיוב" המסדיר את הנושא.
החוק קובע כי מחזיק כרטיס שנגנב ונעשה בו שימוש לרעה ללא ידיעתו, אינו אחראי לחיובים עודפים מעבר לסכום מינימלי. כך הוא מוגן מפני נזקים כספיים היכולים להיגרם כתוצאה מגניבת הכרטיס. מטרת החוק היא להגן על לקוחות במקרה של גניבת כרטיס ושימוש לרעה.
ביטול כרטיס אשראי ישראכרט
ישראכרט מנפיקה מגוון מותגי כרטיסי אשראי כגון חבר, לייף סטייל, רמי לוי, אשמורת ועוד.
קיימות מספר דרכים לביטול כרטיס אשראי ישראכרט או ביטול כרטיס לייף סטייל:
- פנייה טלפונית למוקד השירות בטלפון 03-6364400 (שלוחה 1) הפועל 24/7
- באזור האישי באתר האינטרנט של חברת ישראכרט ביטול כרטיס יכול להתבצע אונליין (אולם רק אם מבוצעת הנפקת כרטיס חלופי).
חשוב לציין כי ביטול כרטיס ללא קבלת כרטיס חדש מחייב שיחה עם נציג שירות הלקוחות במוקד הטלפוני.
ביטול כרטיס אשראי MAX
לאומי קארד מנפיקה כרטיסי אשראי למועדוני לקוחות שונים כגון מולטי עזריאלי, ועדי עובדים ועוד.
קיימים מספר ערוצים שבהם מתאפשר ביטול כרטיס אשראי מקס של לאומי קארד:
- פנייה טלפונית למוקד השירות הזמין 24/7 בטלפון 03-6178888
- ביצוע התהליך דרך אתר האינטרנט של לאומי קארד
- שימוש באפליקציית MAX
- פנייה בפייסבוק של לאומי קארד
גם כאן, ביטול כרטיס ללא קבלת כרטיס חלופי מחייב שיחה עם נציג שירות.
ביטול כרטיס אשראי ויזה כאל
קיימות שתי אפשרויות עיקריות לביטול כרטיס אשראי ויזה כאל:
- חסימה זמנית – מומלץ במקרה של אובדן, שבו הכרטיס נחסם ל-48 שעות ולאחר מכן מבוטל סופית ונשלח חדש.
- ביטול קבוע – הפסקה מוחלטת של השימוש בכרטיס.
ניתן לבצע זאת באמצעות:
- המוקד הטלפוני בטלפון 03-5723666, הזמין 24/7
- אתר האינטרנט של חברת ויזה כאל
- אפליקציית ארנק Cal4U
חשוב! ביטול ללא כרטיס חלופי מחייב פנייה למוקד הטלפוני גם במקרה זה.
לסיכום
ביטול כרטיס אשראי הוא תהליך פשוט יחסית, בין אם זה בעקבות אובדן או גניבה של הכרטיס ובין אם זו החלטה אישית להפסיק להשתמש בכרטיס מסוים. הדרכים העיקריות לביצוע הביטול הן פנייה למוקד הטלפוני של חברת האשראי, שימוש באפליקציה או כניסה לאתר האינטרנט שלה.
יש לזכור להעביר חיובים נדרשים לכרטיס אחר ולוודא הפסקת חיובים קבועים בכרטיס המבוטל. בנוסף, חשוב לציין במפורש אם אינכם חפצים בהנפקת כרטיס חלופי חדש. כאמור, חוק כרטיסי חיוב מעניק הגנות מסוימות למחזיקי כרטיסים מפני שימושים לרעה לאחר דיווח על אובדן או גניבה. לכן יש לוודא שלא חויבתם על עסקאות שלא אתם ביצעתם בכרטיס שבוטל.