אוגוסט 15, 2022 07:39

blender

דלקן אוניברסלי יתרונות וחסרונות – האם הוא באמת שווה את זה?

דלקן אוניברסילי נועד לסייע לנו בתהליך התדלוק, לעקוב בקלות אחר ההוצאות שלנו וצריכת הדלק. האם דלקן אוניברסלי מתאים לכל אחד? יש על כך הסתייגויות.

מה תמצאו בכתבה שלנו

דלקן אוניברסלי הוא מעין רכיב שאפשר להתקין בכלי רכב, לרבות בתא תדלוק – שמאפשר לתדלק בתחנות רלוונטיות מבלי לשלם על הדלק. לפני שהיה הדלקן, דלקן אוניברסלי – אלא דווקא "דלקן רגיל", מתקן ספציפי מסוים, הרי שאז היה החיוב הכספי הוא בין בי שאחראי להתקנת ההרכב, הדלקן, לבין תחנת הדלק. הדלקן יכול להיות שייך לארגונים גדולים, המפנקים את חבריהם בהוצאות דלק. אפשר שגופים אלו היו משלמים מחירים נמוכים יותר על דלק, בלאו הכי – עקב הסכמי דלק ייחודיים להם. עסקאות הדלקן נשמרו עד לתאריך מסוים שהוסכם בין הארגון לבין ספקי הדלק ואז התשלום היה יכול להתרחש לפי תעריפים שסביר שהוסכמו מראש.

עקב כך שהיה הסכם בין הארגון שהעניק את הדלקן לבין תחנות הדלק – כדי לאפשר את מימון הדלק לפי תנאי ההסכם ומה לא – הרי שיש תחנות דלק שהיו נכללות בהסכם ויש כאלו שלא. על כן, החיסרון לכאורה הוא זה שמבקש למצוא את התחנות הייעודיות כדי לתדלק במימון הארגון, ולא אחרות. כי אם רוצים להעביר את עלות הדלק לטובת מימון הארגון, הרי שזה היה מתבקש לתדלק בתחנות שהן חלק מתנאי ההסכם ומה לא.

על כן, עקב כך ועניינים אחרים שהיו קשורים לדלקן בעתות ישנות יותר – היה עניין להעלות רפורמה שאכן יושמה בשנת 2018, בחודש ינואר, שנועדה להחליף את כל התקנים של החברות הספציפיות בהתקנים אוניברסליים. כך שעד סוף 2018 הוחלפו כלל תקני התדלוק הקיימים – לכדי אלו של התקן דלקן אוניברסלי, כמו גם הוחלפו כלל המשאבות על מנת לבצע סנכרון בינן לבין הדלקנים האוניברסליים.

fbook

מה הם היתרונות של הדלקן האוניברסלי?

  • נוחות שימוש בדלקן – לא צריך להביא אמצעי תשלום, ולא צריך לשלם באמצעותם. שכן ההתחשבנות היא עם הארגונים הממנים לכאורה.
  • מעבר לזאת, גם אם התשלום ננשא על ידי אדם פרטי – הרי שהדלקן מאפשר לצבור אותו לכדי סכום חודשי, ועל כן לנהל אותו ברמה החודשית – ועדיין להימנע מלהביא עימו אמצעי תשלום לתחנה באם זה רלוונטי.
  • לקוחות עסקיים יכולים לקבל הנחות גבוהות יותר עקב צריכה מוגברת שיכולה להתאפשר על ידי ציי רכבים של ארגון, בין אם מדובר ברכבים "רגילים" לשימושי עבודה שונים ובין אם מדובר בחברות הובלות, שינוע סחורה וכיוצא בזה. מעבר לכך, הארגונים לא צריכים להתעסק עם קבלות כדי לממן הוצאות דלק. וזה כנראה נוח יותר לעובדים, להתנהל ללא קבלות וללא תשלום בתדלוק.
  • כמו גם ארגונים יכולים לבצע מעקב אחר השימוש ברכב או לפחות בתדלוקו – שכן ללמוד באם הדלק משומש לצרכי עבודה או לצרכים אחרים.
  • ניתן לגשת לכל תחנת דלק ולבחור. ומתוך כך ישנה אפשרות ללכת על "עסקאות טובות יותר", או בתחנות דלק מועדפות יותר, או פשוט לתדלק איפה שרוצים לא משנה הקרבה לתחנה הקרובה.

מה החיסרון בשימוש בדלקן אוניברסאלי?

  • לא בהכרח ישנה הרשאת תדלוק בכל תחנות הדלק
  • התדלוק הממומן לכאורה, הוא תלוי יצירת סנכרון בין התקן דלקן אוניברסלי לבין רשת תחנות תדלוק מסוימת. לשכם כך מתבקש לחתום על הסכם התקשרות עם אותה חברה ולבצע שיוך התקן, כדי לעשות שימוש בשירותיה. כך שיש עניין לדבר עם חברה רלוונטית.
  • ועם זאת, זה רק סף כניסה לכאורה לתוך ההסכם עם רשת תחנות הדלק. הדבר כולל איסוף מידע מוקדם כמו גם נייר, ואפשר שגם תהיה עבודת משא ומתן.

לסיכום, ישנם יתרונות (של נוחיות, נגישות, הטבות במחיר וכיוצא בזה), וישנם חסרונות לכאורה בדלקן אוניברסלי. אלא שהחיסרון הוא אינו אלא בקשה להתחיל התקשרות. אולי בהמשך, התהליך לכאורה יהיה אוטומטי יותר.

מרחבי הרשת
זה לא מכובד להעתיק