ג׳ולט היא חברת סטארט אפ אשר בראשיתה הייתה ישראלית, אך הפכה במהרה לחברה בינלאומית. החברה הקימה מרכזי לימוד, ״מיקרו-קמפוסים״, בהם נלמדות תכניות לימוד למנהל עסקים שמציעות אלטרנטיבה לתואר שני MBA. כיום, לחברה ישנם שבעה קמפוסים בישראל, 3 בלונדון וקמפוס במנהטן בהם לומדים אלפי סטודנטים. שיטת הלימוד משלבת בין לימודים מקוונים ולימודים בלייב.
ג׳ולט מעניקה חווית לימוד חדשה, מרעננת ומותאמת לעידן שלנו. זה נכון שהמוסדות האקדמיים בעולם עדיין מתפקדים כמוסדות למחקר ברמה הגבוהה ביותר, אבל הם לאו דווקא מוסדות הלימוד העדכניים ביותר ביחס לתעשייה ולתחרות בעולם הביזנס.
היום צעירים מחפשים פלטפורמה שתספק כישורים שיהפכו אותם לשחקנים המובילים בעסקים, בהייטק ובחברות המובילות בעולם. תיאוריות מבוססות שנכתבו לפני שני עשורים, הן לא תמיד הדרך המתאימה להשתכלל ולרכוש ידע רלוונטי. למעשה, ג׳ולט עונה על צורך להשכלה גבוהה מחוץ לגבולות האקדמיה. זהו צורך ללמוד ישירות ממומחים ואנשי מקצוע מובילים שיכולים להעניק את הידע שהם צברו בעצמם – וזאת במטרה שהסטודנטים יוכלו ליישם את הידע הזה במהירות.
אפשר לסכם זאת באג׳נדה העיקרית של ג׳ולט: עולם התעסוקה של ימינו מעדיף כישורים וכלים על פני תארים ותיאוריות.
באדיבות נלקח מערוץ היוטיוב של ג'ולט
תכניות לימוד שגובשו בידי מומחים
ג׳ולט מציעה תכניות לימוד שנבנו על ידי מומחים מהאוניברסיטאות היוקרתיות בעולם. התכניות אושרו ונבדקו על ידי מומחים אלו במטרה לגבש מסלולי לימוד שיהפכו את הסטודנטים לבולטים בשוק התחרותי.
המרצים של ג׳ולט
בשונה מהאוניברסיטאות, בהן המרצים למנהל עסקים עשויים להיות אנשי מחקר ולא אנשי מקצוע, בג׳ולט המצב הוא הפוך: המרצים מגיעים מהחברות הבולטות ביותר, לדוגמת גוגל, אמזון ונטפליקס.
מה אפשר ללמוד ב-Jolt?
הקורסים של ג׳ולט מתעדכנים בתדירות גבוהה. המטרה היא להתאים את תחומי הלימוד, כמו גם את הסילבוסים, לצרכים המבוקשים בשוק. המטרה המרכזית היא להעניק כלים שיחדדו עבור הסטודנט את יתרונותיו.
לכן, היצע רחב של קורסים מוצע בג׳ולט. המסלול המפורסם ביותר, שפורסם בגלל האג'נדה המהפכנית שלו, הוא מסלול האל-תואר במנהל עסקים. העיקרון המרכזי הוא שאת עולם העסקים צריך ללמוד מאנשים שהצליחו בו בצורה מוכחת ומובהקת. קורס נוסף הוא ההסבה להייטק. קורס זה מספק מיומנויות הכרחיות בעולם הטכנולוגיה, עבור אנשים שרכשו ידע וניסיון בעולמות ידע אחרים, לדוגמת התקשורת או המסחר. נקודת המוצא של קורס זה היא שכיום חברות ההייטק הן בראש ובראשונה עסקים. משום כך חברת הייטק לא תוכל לצמוח ללא אנשים שמדברים את השפה העסקית, אך יודעים ליישם אותה בעולם של טכנולוגיה מתקדמת. הסילבוס של הקורס מכיל נושאים כמו בניית תקציב, UX ו-UI, ניהול משאבי סטארט אפ וגיוס הון.
לצד הקורסים הללו מוצעים קורסים שיכולים לסייע לפרילנסרים או לעסקים פרטיים אחרים. דוגמאות לכך הם קורס יזמות עסקית פרקטית, קורס מכירות וקורס שיווק דיגיטלי. הקורסים הללו נבנו בהתאמה למי שכבר עובד בתחום מסוים, אבל רוצה לשכלל את הכלים המקצועיים שבידיו כדי למנף את עצמו ואת העסק שלו.
למידה מקוונת ולמידה בלייב – שילוב הלימודים באורח החיים
הלמידה נעשית בקמפוסים של ג׳ולט מתוך הבנה שלרוב הסטודנטים מעוניינים ללמוד בקבוצה ולייצר שיח בלייב. השיעור מועבר על ידי מרצה שמלמד את הקורס בוידאו במשך שעה וחצי. למרות שהפורמט הוא מקוון, המטרה היא לעורר שיחה ערה וישירה מול המרצה, כך שהסטודנטים יוכלו לשאול שאלות שמועילות להם במישרין.
כל שיעור מוסיף לצבירת הנקודות של הסטודנטים. הנקודות נצברות עד להשלמת התכנית המלאה.
תנאי הקבלה בג׳ולט מבטיחים רף לימודים גבוה
תכניות הלימודים של מנהל עסקים מחייבות תואר ראשון וניסיון תעסוקתי של שנתיים. כך, מובטחת רמת למידה גבוהה ואיכותית.
תכניות לימוד של ג׳ולט לחברות
חלק מהתוכניות של ג׳ולט מיועד ומותאם לחברות המעוניינות להעשיר את הידע של עובדיהן. בארץ, חברות כמו מכבי שירותי בריאות, בנק דיסקונט ו-SimilarWeb משתמשות בפלטפורמה של ג׳ולט: בתוך משרדי החברה מוקמות כיתות ייעודיות לעובדים והשיעור מועבר באופן זהה לשיעורים בקמפוסים של ג׳ולט.
מיקרו קמפוסים במרכזי ערים
עד כה הוקמו בישראל שבעה מיקרו קמפוסים: בתל אביב, בחיפה ובירושלים. בנוסף לכך, כבר עומדים על תילם קמפוסים במנהטן ובלונדון. אט אט מתרחבת החברה ומוקמים בהדרגה קמפוסים ב-25 מרכזי ערים ברחבי העולם.