אוגוסט 15, 2022 07:00

blender

ביטול עסקה לתקופה קצבה – כל שירות מתמשך שיש לכם כגון חדר כושר או שירות אינטרנטי.

משלמים על מנוי לחדר כושר, שירות טלויזיה או כל מוצר אשר דורש תשלום חודשי מתחדש? חשוב שתכירו את הזכויות שלכם בנוגע לביטול עסקה לתקופה קצובה מראש.

מה תמצאו בכתבה שלנו

באילו מקרים נרצה ללכת על ביטול עסקה לתקופה קצובה? ובכן, במקרה בו צרכן רכש הן מוצרים, והן שירותים, במסגרת עסקה שכזו – הוא אכן זכאי לבטל אותה, ויש לכך, כמובן תנאים, שהם ההוראות בדין. ביטול העסקה היא זכות צרכנית, ובפסקאות הבאות נפרט את המקרים בהם ניתן לממש אותה.

על עסקה קצובה

ראשית כל, נספר, שכאשר מדברים על עסקה לתקופה קצובה, מדברים על עסקה שמתרחשת במהלך תקופה קצובה מסוימת. כלומר – כל עוד היא "בתוקף", העסקה מתרחשת. בין אם מדובר על מכירת מוצר או טובין, או מתן שירותים על ידי העוסק שבעניין.

על ביטול עסקה קצובה

ייתכן שבמהלך התקופה הקצובה – הצרכן מקבל שירות, מוצר או טובין, או פשוט מחיר מוזל, או הנחה כזו או אחרת – ועל כן, מדובר על עסקה לתקופה קצובה. באם הצרכן לא מעוניין להמשיך את ההתקשרות העסקית, דהיינו – את קבלת הטובין והשירותים מהעוסק, במשך אותה תקופה קצובה – ביכולות וברשותו לבטל את העסקה.

fbook

תנאים וזכאויות

מתי הצרכן יכול לבטל? ובכן, ישנם חוקים ותנאים, המובאים מטעם החוק, המשרטטים את מתאר הפסקת ההתקשרות בין הצדדים, ועל כן את ביטול אספקת השירותים/מוצרים הניתנים בין הצדדים, במסגרת אותה עסקה.
כך שמבחינת זכאות – כל אדם שעשה עסקה שכזו עם עוסק, מחזיק בזכות צרכנית לממש את יכולתו לבטל את אותו סוג של עסקה, בהתאם לתנאים קיימים.

הגשת בקשה לביטול עסקה

כדי להתחיל ולממש את הזכאות, ולבטל את העסקה לתקופה הקצובה, ניתן להתחיל ולהגיש בקשה לשם כך.
השלב הראשון, הוא הודעה על ביטול העסקה. מדובר בהודעה, שמכילה בקשת ביטול עסקה, או סיום התקשרות – בה מציינים את שם העוסק ואת מספר הזהות שלו – ומוסרים אותה לעוסק. אפשר למסור אותה בעל פה, לפי תנאים שהוסכמו בין הצדדים בעת ההתקשרות שלהם.

דרכים להגשת הבקשה

ישנן, כאמור – כל מיני דרכים להודיע לעוסק על ביטול עסקה. ניתן להודיע בפלטפורמה אינטרנטית מתאימה, שניתן להתקשר באמצעותה עם הצרכן, בנוגע לעסקה נידונה. במקרה זה, העוסק אמור לאפשר את הדרך לבקש את ביטול העסקה, באופן נגיש וברור לצרכן, באם זה היה חלק מתנאי ההסכם שלהם ובאם זה מתבקש מטעם הנחיות החוק. באופן דומה, אפשר לשלוח אימייל, עם כל הפרטים האמורים לעיל, כמו גם, פקס, ודואר רשום. וכשזה נוגע ל-בעל פה, הרי שזה אפשרי, כל עוד נקבע לפי החוק – שבמקרה ספציפי כלשהו, הביטול ייעשה בכתב.

להחזיר לעוסק

שלב לאחר מכן, הוא זה של הגירושין – משמע, כל אחד מקבל את שלו, בחזרה לתחומו. באם לדוגמה, מדובר על ביטול עסקה מסיבות של חרטה – הצרכן מתבקש להחזיר לעוסק, ולמקום העסק – את המוצר לגביו נעשתה העסקה. ויש לכך ניואנסים שמומלץ לבדוק עם איש מקצוע.

מועד החזרת הציוד והרכוש שנרכש במסגרת העסקה, ייקבע גם כן לפי התנאים הקבועים בסוג העסקה.

ואילו, במקרה שמדובר בביטול עסקה לאור פגם – או פשוט אי התאמה בין הנכס והשירות – הדבר דיי דומה. שכן גם כאן מוסרים לעוסק את מה שהעניק, במקום בו נמסר המוצר או הנכס – יחד עם הודעה מספקת והולמת לעוסק.

החזרת הכספים

לאחר שהוחזרו הטובין ומה לא – אפשר לבדוק, את הדין לגבי החזרת הכסף. ובכן, על פי החוק – העוסק מתבקש להשיב לצרכן את המחיר שהצרכן שילם עבור העסקה – אלא שמדובר בחלק יחסי לפי תנאי העסקה ולפי האמור בחוק. אפשר שיחזיר 100%, ואפשר שיחזיר את החלק היחסי מהתקופה הקצובה, ואפשר שיחזיר את הסכום כולו, או חלקו למעט דמי ביטול שיכולים להיות עד 5% מהעסקה, או כמאה שקלים (לפי הנמוך).
אם כי, אם הביטול נעשה עקב פגם או אי התאמה – אין אישור לגבות דמי ביטול, והעותק מתבקש לבטל את החיובי הצרכני ולמסור הודעת ביטול חיוב.

TAKE AWAYS

  1. ניתן לבטל עסקאות מטעם חוק הגנת הצרכן
  2. ניתן להגיש בקשה בהמון ערוצים – בלבד שיהיה מוסכם מבחינת החוק, ויכללו פרטי העוסק
  3. יש עניין להחזיר ציוד וכו', עם ביטול העסקה
  4. במקרים מסוימים יהיו דמי ביטול, אך לא אחרים.
  5. העוסק מתבקש לשלוח הוכחה על ביטול תשלום, במידה וזה מה שהוא עשה והתבקש
מרחבי הרשת
זה לא מכובד להעתיק