איזה כרטיס אשראי באמת נותן לכם הטבות?

  • צוות שקל
  • פברואר 2, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
כמעט לכל מועדון לקוחות היום יש כרטיס אשראי ייחודי, כולם מציעים לנו הנחה מזערית בתמורה לחתימה על כרטיס אשראי חדש. אז לפני שאתם מגיעים לאוסף גדול של כרטיסי פלסטיק, קראו איך ניתן לבחור את הכרטיס האשראי עם הפינוקים וההטבות הכי מתאימות לכם.

כרטיס אשראי הוא אחד האמצעי תשלום הפופולארים והנפוצים ביותר בימינו, במקרים מסויימים נראה שכרטיסי האשראי אף נפוצים יותר מתשלום המזומן. יחד עם זאת חשוב להבין באיזה כרטיסי אשראי כדי לנו להשתמש, מהם המועדונים הנכונים והמתגמלים עבורנו.

מוצרי מזון

כרטיס אשראי ייחודי למועדון לקוחות אינו דבר חדש, אבל תופס תאוצה, ולאחרונה יותר ויותר רשתות שיווק מזון גדולות מציעות ללקוחותיה כרטיסי אשראי מטעמם. כרטיס האשראי מציע הנחות קבועות ללקוחות אשר מחזיקים בו אך גם עלות חודשית קבועה.

רשתות המזון הגדולות – ויקטורי, מחסני השוק, יש שכונה, מגה, שופרסל וכו' מציעים כרטיסי אשראי ייחודיים לרשת שלהם, אך מה קורה אם הסניף ליד הבית שלכם נסגר או שונה לרשת אחרת? כרטיס האשראי מאבד את ההיתרון היחסי שלו לעומת כרטיס רגיל. לכן נבדוק את פרישת הרשת המועדפת עלינו ונוודא שיש סביבנו סניפים רבים שנוכל להשתמש בהם בכרטיס שלנו.

מקניות באשראי לטיסות לחו"ל

חברות האשראי תמיד הציעו לנו הטבות בדרכים שונות, מחוברת המבצעים בעבור נקודות ועד אפליקצית פינוקים של לאומי קארד, אך תמיד נושא הטיסות נחשב יוקרתי ואקסלוסיבי, חברת אל-על השיקה כרטיס אשראי Fly Card המאפשר לנו להמיר את החיובים באשראי שלנו לנקודות למימוש כטיסות באל-על. גם כאן בעלי כרטיסי זהב ופלטינום יהנו מצבירת נקודות גדולה יותר מאשר בעלי כרטיסים רגילים.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

נמליץ לבעלי עסקים לבחון את האופציה להנפיק כרטיס אשראי Fly Card על החשבון העסקי ולנצל את המחזור השנתי של העסק לטובת צבירת נקודות.

בנוסף, הכרטיס אינו מאפשר צבירה של נקודות בעבור חיובים שנעשו עבור המדינה כגון: ארנונה, מס הכנסה, משרד הפנים, ביטוח לאומי וכו'.

פינוקים של לאומי או הטבות של ישרכרט?

חברות האשראי המובילות כרגע בישראל הן לאומי קארד וישראכרט, כל אחת מהחברות מנסה לכבוש אתכם בעזרת תוכנית ההטבות שלהם. בלאומי זה נקרא "פינוק" ובישראכרט "הטבה", קטלוג ההטבות זמין באינטרנט לכולם וניתן לראות את המבחר המוצא, כך תהיו בטוחים שחברת האשראי מציעה הטבות המתאימות לתחומי העיניין שלכם.

בתחום זמינות ההטבות היתרון שייך ללאומי קארד, לקוחות ישראכרט נתקלו מספר פעמים בהודעות שגיאה "נגמר מלאי ההטבה" בעת הזמנת הטבה, נראה שישראכרט עובדת על עיקרון ההדדיות בין לקוחותיה ומציעה מספר מצומצם של הטבות על בסיס כל הקודם זוכה. חברת לאומי קארד אינה מגבילה את שימוש הפינוקים בין לקוחותיה ואילו מגבילה את הלקוח בתקרת פינוקים יומית כדי למנוע ניצול לרעה.

כרטיס אשראי – רגיל, זהב או פלטינום

כמו כל מועדון לקוחות, גם חברות האשראי יצרו דירוג לכרטיסי האשראי – רגיל, זהב ופלטינום. כל סוג כרטיס מציג הטבות שונות ועלויות שונות, תנאי הקבלה של כרטיס משתנה מבנק לבנק וחברה לחברה, אך הוא מבוסס על מחזור החיובים שלכם באשראי וגודל הנכסים שלכם בבנק. מומלץ לשאוף לכרטיס אשראי גבוה ככל שניתן שכן כרטיס מהסוג הזה כולל הטבות נחשקות שתוכלו להנות מהם ולחסוך הרבה כסף בטווח הארוך.

שורה תחתונה

כרטיסי אשראי הפכו לשגרה עבורנו, הפרסומות והשיווק סביב הטבות והפינוקים מושכים אותנו לחתום בעבור עוד ועוד כרטיסי אשראי.

נסו להימנע מריבוי כרטיסי אשראי, כמעט לכל מועדון לקוחות נחשק וגדול כגון Fly Card ו לייף סטייל מאפשר שילוב עם כרטיס פלטיניום של לאומי או ישראכרט ובכך מזקה אתכם במס' הטבות יחד.

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>

בדק בית, השוואת מחירים, מיקוח עם הבנק וערנות בבחינת החשבון החודשי יעזרו לכם להתקבע על כרטיסי האשראי הנכונים לכם, אשר בעזרתם אתם נהנים מההטבות וחוסכים כסף.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
כמה הון עצמי למשכנתא צריך? הסבר פלוס מחשבון הון עצמי למשכנתא
רכישת דירה היא אחת ההחלטות הכלכליות הגדולות והחשובות בחיינו. משכנתא היא מקור...
  • 3 דקות
  • צפיות
ביטול כרטיס אשראי: מה התהליך?
בין אם אבד או נגנב לכם כרטיס אשראי או שאתם באמצע תהליך...
  • 4 דקות
  • צפיות
רייזאפ (RiseUp) המדריך המלא ו-35 ימים בחינם
אם אתם גם מתקשים לעשות סדר בבלאגן הכלכלי שסביבנו, בין עליות המחירים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.