איך להימנע מהונאות כרטיסי אשראי?

  • צוות שקל
  • דצמבר 5, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
כרטיסי אשראי מאפשרים לנו לרכוש כל מה שנחפוץ בקלות ובנוחות ומכאן באופן טיבעי הפכו ליעד לגורמי הונאה.

באופן עקרוני, חשוב לבצע רכישות אונליין במקומות מאובטחים דיו כדי להגן על ההעברה הכספית. בין אם זה אומר שיש לאתר תקני אבטחה, ובין אם זה אומר שאם עושים רכישות באינטרנט – אז לא כשמחוברים ל-WIFI, אלא לרשת אינטרנט פרטית. זאת, לטובת משני זהירות.

לוודא זהות ואמינות

מעבר לכך, באם עושים עסקה עם נותן שירות או סוחר, יהיה ניתן לבדוק במי מדובר. אם פשוט נתקלנו באתר באינטרנט, ולא שמנו לב שאנחנו לא מכירים אותו, מעולם לא שמענו עליו – אז איך נדע שאנחנו עובדים מול אדם אמיתי, שיודע מה הוא עושה, ורוצה לתת לנו את מה שהוא מתיימר למכור? האמת הפשוטה היא, שזה דיי קל לבדוק אם מישהו הוא סוחר/נותן שירות לגיטימי. פשוט לגגל את השם שלו, לראות ביקורות. אם הן קיימות, ואם הן חיוביות.

מאיפה השיחה הגיע?

כך שלפחות במגע עם סוחרים ונותני שירות, נהיה בוודאות ובבהירות מסוימת – שאנחנו עובדים עם אנשים אמיתיים. בניגוד לזאת, שיחות טלפון אקראיות, ממספרים לא מזוהים ולא סטנדרטיים, ללא זיהוי, היכרות והכנה מראש – שיש בהן בחינה של הצעת עסקאות אטרקטיביות ומושכות – יכולות להוות יותר אתגר. לא באמת, אלא שצריך לקחת את המרחב רגע לעצור, לבדוק עם מי מדברים, ולעשות מחקר בהתאם.

לדעת שאין לחץ לקנות – אפשר לקחת את הזמן ולאסוף פרטים

באופן כללי, אם מדובר בסוחר או בנותן שירות שיש לו דבר מה לגיטימי להציע – כנראה לא יהיה לחץ של זמן. כנראה לא יידרש "להחליט עכשיו, כדי לא לפספס את ההזדמנות". למעשה, אנשים שמוכרים דברים טובים, יודעים שהם יכולים להציע אותם מתי שהם רוצים, ויהיה לכך קונים. ואם לא יהיה לכך קונים, הם כנראה לא ינסו להלחיץ אנשים, או לפתות אותם לקנות את זה.

נכון הדבר גם לגורמים רשמיים שמתקשרים, כמו הבנק, פייפאל, המוסד לביטוח לאומי, חברת אל-על וכיוצא בזה. כך או כך, לא למסור פרטים פיננסיים, או מידע רגיש בטלפון – שכן, אם לא יודעים עם מי מדברים, אין סיבה להמשיך את השיח.

לשמור על נתוני האשראי

יתרה מכך, על בסיס הזיהוי, באם לא מזהים חנות, או לא מוצאים ביקורות מהימנות לגביה – אין טעם להשאיר פרטי אשראי. ובכך, יהיה ניתן לשמור עליהם מוגנים, ובטוחים. וכמובן, להימנע מהונאות כרטיסי אשראי, לאור כך שלא יהיה ניתן לגלות אותם. באופן דומה, אם מדובר בדוכנים ברחוב – הרי שאם משתמשים בכרטיס אשראי באופן פיזי – מומלץ לבדוק אם אנחנו סומכים על המקום, ואם למי שמפעיל את הסליקה יש במקרה משכפל כרטיסים, כי זה כלי נהדר להונאות כרטיסי אשראי. אם המקום נראה בסדר גמור, והאדם בקופה לא שכפל את הכרטיס – הרי שזה סימן נהדר לאמינותו.

לרכוש בדרכים אלטרנטיביות, אם רוצים

כללי אצבע להימנעות מהונאות כרטיסי אשראי, היא שבאם בספק – אז לא להשתמש בכרטיס אשראי, אלא משתמשים במזומן או לא קונים בכלל. אפשרות נוספת היא כמובן גם לשלם דרך פייפאל, שיש להם מדיניות חזקה לגבי החזרת כספים ופתיחת שאילתות מול סוחרים. מעבר לכך, לקנות מאנשים וגורמים שאנחנו מכירים ויכולים לסמוך עליהם. יתרה מכך, במצבים, בסיטואציות וממקומות מאובטחים. בין אם זה אומר שיש רשת אינטרנט פרטית, אתר עם תקני אבטחה, וכיוצא בזה.

קצת על פישינג

שזה אומר, אם אתר נראה ממש דומה לאתר הבנק/הגורם הרשמי – אך הכתובת שלו "קצת שונה", אולי יש מקף, רווח, או אות מיותרת/חסרה, אפשר שזה לא האתר הרשמי, או זה שמצפים לו. בייחוד אם מדובר בקישור שהגיע דרך הודעה שנראית קצת "יוצאת דופן". (לדוגמה, "היכנסו עכשיו כדי לזכות בהגרלה", "זכאות להלוואה מיידית", "יש לעדכן פרטי חשבונך", וכיוצא בזה).

שיח מול חברת כרטיסי האשראי

וכמובן, אם רוצים – פשוט מבטלים את התשלום מול חברת כרטיסי האשראי – אין הונאות כרטיסי אשראי שיכולה לעמוד במשיכה של הכסף מטעם חברת האשראי. וכמובן – מבטלים את הכרטיס ובכך מבטלים את הגישה עבורו, לכל מי שבמקרה קיבל אותה.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
כמה הון עצמי למשכנתא צריך? הסבר פלוס מחשבון הון עצמי למשכנתא
רכישת דירה היא אחת ההחלטות הכלכליות הגדולות והחשובות בחיינו. משכנתא היא מקור...
  • 3 דקות
  • צפיות
ביטול כרטיס אשראי: מה התהליך?
בין אם אבד או נגנב לכם כרטיס אשראי או שאתם באמצע תהליך...
  • 4 דקות
  • צפיות
רייזאפ (RiseUp) המדריך המלא ו-35 ימים בחינם
אם אתם גם מתקשים לעשות סדר בבלאגן הכלכלי שסביבנו, בין עליות המחירים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.