איך לנהל מו"מ עם הבנק?

  • צוות שקל
  • אוקטובר 17, 2023
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
הבנק הוא הגוף המרכזי בתחום הפיננסי שלכם, בין אם בניהול עובר ושב, תיק השקעות או כל אפיק השקעה אחר. לכן חשוב מאוד לוודא שאתם משיגים את התנאים הטובים ביותר מהבנק שלכם

בנקים עושים הרבה, הם למעשה מאוד עסוקים. הם עושים יותר מאשר לשמור על הכסף המאוחסן בכספת. הם עושים יותר מאשר לאחסן מטילי זהב. אולי, בעצם, הם גם לא עושים את זה יותר. בכל מקרה, ידם בהעמדת אשראי ללקוחות פרטיים ועסקיים, בהלוואות לפרויקטים בענף הבנייה, בסיוע ליזמים בהקמת עסקים חדשים, כמו גם בהשקעות בעסקים קיים – ויש להם אינסוף תיקי השקעות קיימים. בנקים הם מכונה לייצור כסף, או זו לפחות דעתנו.

הבנק אוהב כסף

למעשה, היינו אומרים, שכל עמלה קטנטנה שבנק יכול לקבל מחשבון של לקוח, יכולה להצטבר לאורך זמן ולאורך חשבונות רבים – לכדי סכומי כסף גדולים שהבנק יכול להשקיע כרצונו. כך, שיש ערך בעמלות שהוא מעניק ללקוחות. מנגד, הוא לא רוצה לקחת יותר מדי עמלות, כלומר – יותר מן המקובל בשוק, או יותר מן הערך שהוא מעניק – מבחינה שירותית.

הבנק אוהב לקוחות

שכן, אם העלויות יהיו גבוהות בלי הצדקה, או בלי סיבה להחזיק בהן – לקוחות לא יישארו. ואז לבנק יהיה פחות כסף עבור אפיקי ההשקעה השונים שלו – כמו גם, הוא ישרת פחות אנשים. אז, יש את זה.

לבנק, מוקדי אהבה שונים

כך שיש משחק עדין, או לא כזה עדין – בין הרצון של הבנק לאסוף כספים מכל לקוח, לבין הרצון שלו להחזיק ולעבוד עם הלקוח. על כן, לאור כך שלבנק יש משהו שהוא רוצה… ואנחנו יכולים להעניק לו את זה… משמע, יש לנו את הכוח לתת, או למנוע את הנתינה שלנו. ועל כן, אנחנו יכולים להציב תנאים עבור זה.

לכבד את עצמנו, לאהוב את עצמנו (לפני שאוהבים את הבנק)
אנחנו תמיד יכולים להציב תנאים עבור הנתינה או ההשתתפות שלנו- אלא, שכאשר אנחנו מבינים שהבנק למעשה מעריך את האפשרות להחזיק אותנו כלקוחות, אנחנו יכולים להיזכר בכך שלהשתתפות שלנו יש ערך, וחשוב שנעריך אותה בעצמנו – ועל כן, נלך למקומות שמכבדים אותנו, לפחות כפי שאנחנו מכבדים את עצמנו.

טיפים למשא ומתן עם הבנק

זו לפחות התחלת המשחק. המשכו, הוא משא המתן. מה יכול לאפשר לנו לעשות משא ומתן מיטיב עם הבנק?

  1. לדעת את החומרים.
    אם אנחנו מבינים את המושגים שהבנק משתמש בהם – אנחנו לא צריכים להשקיע אנרגיה בלעבד את מה שנאמר, ולשחק catch up, להשלים פערים – אם מה שנאמר לנו. ואנחנו יכולים גם לתפוס טעויות, חוסר דיוקים ובאופן כללי להציג את הפרספקטיבה שלנו עם ביטחון. אולי עדיף להביא יועץ שמבין בנושא היטב, אולי יותר מאשר הבנקאי או המנהל. כמו גם, אם לא מבינים משהו – אז להפעיל את המשקל שלנו, כדי לרדת לשורש הסנטימנט המובע. לא לקבל דבר כפי שהוא, להבין למה הוא מתבקש. ואם פקיד/בנקאי לא יודע להסביר, אין טעם להתקדם. במקרה זה נוכחות של יועץ מטעמנו יכולה לסייע, כדי לייעץ אם זו נקודה שכדאי להתיישב עליה.
  2. ביטחון עצמי.
    הבנק לא ייבהל מהפגנת סמכות אישית מצידנו, והוא לא יתנקם במי שדורש תנאים מיטיבים. למעשה, גם הפקיד/בנקאי/מנהל הוא בן אדם, ואם רואים אותו בכבוד, הערכה למי ומה שהוא – אפשר שהאווירה תישאר מיטיבה ורגישה. יתרה מכך, אם ההתנהלות היא עסקית, זה בהחלט מקובל לעשות עסקים. זה לא התנהלות מול פקיד ממשלתי, אלא מול בית עסק שעובד עם אלגוריתמים, הטבות ומשוואות גמישות.
  3. לדעת מה אנחנו רוצים, ומה לא.
    מה אנחנו מצפים לקבל מהעסקה, אילו ריביות, הטבות, עמלות – אם בכלל. מה אנחנו אומרים לא, מה כן. הדבר יאפשר לנו לשרטט גבולות שבהירים לנו, ולפי כך – לדבר עם סמכות פנימית בהירה.

טיפים אלו ועוד, יכולים לעזור לנו לנהל משא ומתן עם הבנק. בהצלחה לכל.

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
כמה הון עצמי למשכנתא צריך? הסבר פלוס מחשבון הון עצמי למשכנתא
רכישת דירה היא אחת ההחלטות הכלכליות הגדולות והחשובות בחיינו. משכנתא היא מקור...
  • 3 דקות
  • צפיות
ביטול כרטיס אשראי: מה התהליך?
בין אם אבד או נגנב לכם כרטיס אשראי או שאתם באמצע תהליך...
  • 4 דקות
  • צפיות
רייזאפ (RiseUp) המדריך המלא ו-35 ימים בחינם
אם אתם גם מתקשים לעשות סדר בבלאגן הכלכלי שסביבנו, בין עליות המחירים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.