איך מאתרים את הבנק הזול ביותר? הדרך קלה יותר משנדמה לכם

  • צוות שקל
  • פברואר 24, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
לבנק יש תפקיד גדול מאוד בחיים שלנו, הוא מחזיק את החסכונות שלנו ומנהל את התזרים השוטף, אם כן, כיצד ניתן למצוא את הבנק הזול ביותר בעלויות ועמלות.

עמלות. גם אם הן קטנות ולא מורגשות – הן עדיין תשלומים לבנק, שחלק מהאנשים יכולים לשלם אותם חודש בחודשו. עמלות הן מעין תזרים הכנסה עבור הבנק. הן לא חייבות להיות – יש בנקים שלא מציעים אותן, ויש בנקים שמורידים אותן כאשר מביאים משא ומתן.

אפשר שהתשלום עבורן זעיר, אולי עשרות או מאות שקלים לטווח הארוך – ועם זאת, כל שקל מרכיב, כקבוצה – את חשבון הבנק, את ההון הכללי. על כן, לכל שקל תפקיד משלו בכוח.
לפי כך, איך תומכים את השקלים, ועוזרים להם לשרת את המבצר, ובוחרים בבנקים עם עמלות נמוכות, זולות ואף לא קיימות?

לברר על עמלות

באופן כללי, אם אדם לא יודע כמה עמלות הוא משלם, ייתכן שהוא לא טרח לברר זאת, ועם זאת – אלא אם כן מדובר בפטור, או במסלול ללא עמלה, וכו' – סביר להניח שהיא קיימת, ולא מוחלת באופן שנתי, אלא חודשי, ובסדר גודל של עשרות שקלים. ייתכן שהיא עבור פעולה ספציפית, כמו משיכת מזומן או הפקדת צ'קים, לצד עמלות קבועות בבנק.

לקבל בחירות

חשוב להכיר את גובה העמלה, כדי להסכים לה, או שלא. עצם המודעות, מאפשר לבדוק אם זה משהו שרוצים להשאיר, או שלא. בחירה באפשרות אחרת, יכולה להתבטא בחיסכון של כמה עשרות ומאות שקלים בשנה. אם כי, הבחירה בבנק – היא כמובן, לא על בסיס העמלות שלו, אלא על בסיס מאפיינים שבאמת חשובים ללקוח. כל לקוח בפני עצמו, אך היינו אומרים שיש קשר ישיר בין איכות השירות, ההדדיות ושיתוף הפעולה בין בנקאי ומנהלי הסניף עם הלקוח, ושלל דברים אחרים – מאשר רק מידת העמלות.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

אילו סוגי עמלות יש?

כאמור, אלו שהן עבור פעולות ספציפיות המתבצעות על ידי פקיד מטעם הבנק, בין אם במסגרת מעמד טלפוני או פרונטלי, כמו הפקדה ופדיון של שיקים, משיכה והפקדה של מזומן, עמלה בגין יצירת תדפיס, פריטת מזומן, תשלום שובר, העברה והפקדת כספים לחשבון אחר.

סוג נוסף של עמלות, שיש בהן עמלה – הן אינן אלו המתבצעות על ידי פקיד, אלא על ידי מכונות אוטומטיות של הבנק, כמו גם האפליקציות ואתרי האינטרנט שלו. בין אם מדובר על הפקדה ומשיכה של צ'קים, הוראות קבע, הפקדת מזומן, העבר סכומי כסף לחשבונות אחרים, ענייני מסלקה, משיכה והפקדה של מזומנים, עמלת כרטיס אשראי, שוברים וכיוצא בזה.

באופן כללי, הפעולות שפקיד מבצע יעלו יותר מאשר עמלות שמכונה מבצעת.

הבנק הזול ביותר

אם כן, איך מוצאים את הבנק הזול ביותר? לא סביר שהם כותבים באתר הבית, את העמלות – למרות שזו גם אפשרות. ועם זאת, אפשר להיכנס לאתר של בנק ישראל, שם יש פירוט עמלות לבנק, בהתאם למסלול.

ישנו מסלול מורחב, שיכול להיות משתלם ללקוחות שמבצעים מספר רב של פעולות, חודש בחודשו. טווח המחירים שבו הוא 20-29 ₪, תלוי בבנק. ישנם בנקים שמציעים אפילו מסלול מורחב פלוס, עם אפילו יותר פיצ'רים. ישנו מסלול בסיסי, שיכול להשתלם ללקוחות שלא מבצעים פעולות רבות, והמחירים עבורו יכולים לנוע בטווח של 9-10 ₪. עלויות המסלול הבסיסי מפוקחות על ידי הרשויות, על כן המחיר לא אמור לעלות על כ-10 ₪.

על כן, איזה בנק הוא הזול ביותר?

התשובה הפשוטה, היא פשוט לבדוק באתר בנק ישראל. שכן, גם אם נציג כאן נתונים – אין זה אומר שהם יהיו מדויקים לרגע קריאת השורות. יתרה מכך, תמיד ניתן לעשות משא ומתן עם הבנק, ולבחור מסלול מסוים – שהעמלות בו זולות במיוחד, מאשר אותו מסלול בבנקים אחרים. על כן זה מערב מחקר, ונכונות לשאול מה הבנק מוכן להעניק ולהציע.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
כמה הון עצמי למשכנתא צריך? הסבר פלוס מחשבון הון עצמי למשכנתא
רכישת דירה היא אחת ההחלטות הכלכליות הגדולות והחשובות בחיינו. משכנתא היא מקור...
  • 3 דקות
  • צפיות
ביטול כרטיס אשראי: מה התהליך?
בין אם אבד או נגנב לכם כרטיס אשראי או שאתם באמצע תהליך...
  • 4 דקות
  • צפיות
רייזאפ (RiseUp) המדריך המלא ו-35 ימים בחינם
אם אתם גם מתקשים לעשות סדר בבלאגן הכלכלי שסביבנו, בין עליות המחירים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.