אמריקן אקספרס זהב – סקירה של הטבות הכרטיס

  • צוות שקל
  • מרץ 9, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
אמריקן אקספרס זהב משתייך למועדון יוקרתי של צרכנים ולכן הם נהנים מהטבות יחודיות יותר. לפניכם עקרי ההטבות

אמריקן אקספרס היא חברה שידה בשלל התנהלויות פיננסיות בארצות הברית ובעולם, והיא נסחרת בין החברות המובילות בבורסה לפי מדד הדאו ג'ונס, אם כי זה יכול להשתנות מעת לעת. בארץ, בשותפות, ומטעם הזיכיון של פועלים אקספרס בע"מ, היא משתייכת לקבוצת הפועלים וחברת האחות – יש ברשותה כשישה כרטיסי אשראי מונפקים. אפשר להבדיל ביניהם לפי צבעים, כמו גם לפי קהל יעד, הטבות ותנאים. במקרה שלנו, אנחנו עוסקים בזה של אמריקן אקספרס זהב.

מה אפשר לדעת על כרטיס אמריקן אקספרס זהב?

ובכן, הכרטיס הוא כרטיס אשראי בינלאומי, הנחשב יוקרתי. אם כי, אם בעבר היה צריך תנאים מיוחדים כדי לקבלו – כיום, אפשר לקבל אותו גם בלי התעקשות על התנאים, אלא עם מידה מסוימת של רצון. כלומר, מספיק לבקש אותו כדי לקבל, בלי יותר מדי קורלציה למידת ההכנסה – או כך מספרים אנשים מסוימים.

מיהו קהל היעד לכרטיס?

הכרטיס פונה בעיקר למגזר העסקי, אם כי הוא מיועד ללקוחות כל הבנקים בישראל, לכאורה. כדי להחזיק בכרטיס, מתבקש לשלם סכום כסף, משהו כמו 22.5 ₪, תלוי בעת שבו המחיר מוצע. סכומי השימוש בכרטיס, יכולים להניב הטבה – עבורה ניתן לבחור אם לקבל הנחה, או פטור מדמי הכרטיס.
במסגרת הכרטיס – יש אפשרות לבחור אחד מתוך 4 מועדי חיוב:

  1. ה-2 לחודש
  2. ה-10 לחודש
  3. ה-15 לחודש
  4. ה-20 לחודש

מדוע הם נבחרו? לא שאלנו. אבל זו בחירה סימטרית להפליא.

האם ניתן למשוך מזומן?

לכרטיס, תקרת משיכת מזומן של 4,000 ₪. כאשר מדובר על משיכת מט"ח מכספומט, יש עמלה בגובה 3.9%, אם כי האחוז יכול להיות תלוי עדכונים, על כן אפשר לבדוק בתנאי החוזה. עמלה עבור המרת מט"ח, היא פחות מכך ועומדת על 2.3% מגובה הסכום – גם אם מדובר בדולרים, וגם אם מדובר בשערים אחרים.

לקוחות שמשתמשים בכרטיס האשראי הנזכר לעיל, בחו"ל, יכולים לבחור לחייב אחת לחודש – ללא ריבית או הצמדה.

אילו הטבות יש לכרטיס?

ובכן, יש אפשרות לקבל גישה לתכנית ההטבות הנקראת MEMBERSHIP REWARDS, המאפשרת לחסוך נקודות הנצברות כתוצאה מרכישה – ולהמיר אותן כדי לקבל טובין אצל שותפים בינלאומיים. כלומר, אם יש לנו 2,000 נקודות, אולי זה יאפשר לקבל הנחה של 100$ לרכישת תכשיטים ברשת שיש עימה שיתוף פעולה, מצד אמריקן אקספרס.

מה הערך הכספי של הנקודות?

הנקודות ניתנות למימוש בעבור טובין מחברות תעופה, בתי מלון, בתי עסק שונים וכיוצא בזה. תנאי העסקה, יכולים להגדיר שכל נקודה אחת שווה 60 ₪, שזה נהדר. ואם זאת, לבדוק את התנאים במעמד חתימת החוזה כדי לראות את אפיונם.

שירותי VIP – מגיעים עם הכרטיס

הכרטיס מציע גם שירותי VIP, כמו אלו הניתנים לנוסעים לחו"ל. שירות GLOBAL ASSIT, יכול לעזור לקבל סיוע עבור הזמנה של כרטיסים למופעי תרבות וספורט (ועוד אין על כך עמלה, בכפוף לתנאי החוזה), לקבל מידעים על אתרים תיירותיים מומלצים, וכיוצא בזה. השירות פעיל 24/7. שזה דיי מרשים.

ביטוח נסיעות בחינם? (להתייעץ עם סוכן הביטוח לגבי זה)

הכרטיס יכול לאפשר גם ביטוח נסיעות לחו"ל ללא תשלום, בגובה של עד 480,000 דולר – אם כי, כדאי לבדוק את תנאי הפוליסה, אולי עם סוכן ביטוח – כדי לראות שהיא מכסה מה שבאמת רוצים לכסות, וכו'. יש להפעיל את הביטוח לפני הנסיעה, והוא תקף לנסיעות לחו"ל של עד 55 ימים.

כך שהכרטיס יכול להציע הטבות רבות, ניתן להיכנס לאתר ולחקור אותן בהתאם. אפשר שיהיה עדכונים רבים, וכל חוזה לגופו.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
כמה הון עצמי למשכנתא צריך? הסבר פלוס מחשבון הון עצמי למשכנתא
רכישת דירה היא אחת ההחלטות הכלכליות הגדולות והחשובות בחיינו. משכנתא היא מקור...
  • 3 דקות
  • צפיות
ביטול כרטיס אשראי: מה התהליך?
בין אם אבד או נגנב לכם כרטיס אשראי או שאתם באמצע תהליך...
  • 4 דקות
  • צפיות
רייזאפ (RiseUp) המדריך המלא ו-35 ימים בחינם
אם אתם גם מתקשים לעשות סדר בבלאגן הכלכלי שסביבנו, בין עליות המחירים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.