אמריקן אקספרס ירוק – סקירה של הטבות הכרטיס

  • צוות שקל
  • מרץ 9, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
כרטיס אמריקן אקספרס ירוק הוא למעשה כרטיס הכניסה לחברת האשראי היוקרתית בעולם, מתוקף כך תהנו מהטבות רק מהיותכם בעלי כרטיס.

אמריקן אקספרס היא חברת הפיננסים גדולה בשווקי ארצות הברית, למעשה, בשלב מסוים דורגה ב-30 המדורגות לפי מדד הדאו ג'ונס. בארץ, החברה מנפיקה כשישה סוגי כרטיסים, כדרך הזיכיון שלה עם פועלים אקספרס בע"מ, וחברת ישראכרט. אמריקן אקספרס ירוק, הוא אחד מסוגי הכרטיסים שהחברה מנפיקה, ונחשב מוצר הדגל שלה לקטגוריה זאת.

האם הכרטיס זמין ללקוחות כל הבנקים?

הכרטיס נחשב יוקרתי באופן יחסי, וכמו כרטיסים אחרים שהחברה הנפיקה, הכרטיס מיועד ללקוחות כל הבנקים. לכרטיס יש עמלה חודשית, או סכום מסוים שמתבקש לשלם כדי להחזיק בו. לכל כרטיס מבית אמריקן אקספרס יש תשלום מסוים, חלק גבוהים יותר, חלק פחות – ובמקרה זה התשלום עומד על 18.24, אם כי זה יכול להשתנות.

האם ישנן הנחות במחירי/דמי הכרטיס?

ישנה אפשרות, אגב, לקבל פטור או הנחה בדמי הכרטיס – כך שזו כבר ההטבה הראשונה שנסקר כאן. חלק מהיוקרה, או מהאפשרויות של הכרטיס הירוק – היא האפשרות לעשות בו שימוש בינלאומי, כמו גם בחו"ל. אם כי, אפשר שבאירופה הוא יהיה פחות מקובל, לפי דעות מסוימות, מאשר, נגיד, אמריקה.

עסקה נוספת שניתן לעשות דרך הכרטיס, היא למעשה חיוב מחשבון מט"ח, דולר, או יורו – על ידי שימוש בכרטיס הבנקאי בלבד.

מועדי עסקה

על ידי שימוש בכרטיס, תינתן האפשרות לבצע עסקאות מסוגים רבים, כולל משיכת מזומן (עד תקרה חודשית של 4,000 ₪), כמו גם היכולת להשפיע על בחירת מועדי החיוב. למעשה, ניתן לבחור אחד מ-4 מועדים:

  1. ה-2 לחודש
  2. ה-10 לחודש
  3. ה-15 לחודש
  4. וה-20 לחודש
    בחירה מרובעת.

מה הן ההנחות אוטומטיות?

ואם נרצה לעבור ולסקר את ההטבות באופן ממוקד יותר, הרי נגיד שיש אפשרות לקבל טווח נרחב שלהן, והן יכולות להתעדכן מעת לעת. לדוגמה, יש מקרים בהם יש הנחה אוטומטית במעמד החיוב – באלפי בתי עסק. כך, שאפשר לצפות לשלם סכום מסוים – ואז לפתע, תינתן הנחה כדרך השימוש בכרטיס. ההנחה יכול לנוע בטווח של 2-10%, כך שאם לדוגמה קנינו ב-10,000 ₪, תאורטית, אפשר שתהיה הנחה של 200-1,000 ₪, בלי שבכלל נצפה לה.

מעבר לכך, ישנם מבצעי 1+1 ברכישת כרטיסי קולנוע, ברשתות מסוימות, כמו גם הטבות שונות שניתן לקבל במסגרת עסקאות עם בתי עסק שונים. אפשר למעשה להיכנס לאתר של אמריקן אקספרס ולראות אילו הטבות זמינות ברגע נתון.

מה העניין של ביטוח הנסיעות?

הטבה נוספת, היא גם האפשרות להזמין ביטוח נסיעות חינם, שיכול לכסות עד 480,000 דולר. ישנם כיסויים רבים שנכללים בו – ועם זאת, נמליץ, להתייעץ עם סוכן ביטוח טרם ההסכמה להפעיל את הביטוח הזה, או כיסוי דרכו. ייתכן שהוא נפלא למצבים מסוימים, ועם זאת – כדאי לבדוק מה הוא באמת מכסה, ואם התנאים מתאימים.

מוקדי שירות

לטסים יש אפשרות לקבל שירות סיוע גלובלי כביכול, הנקרא GLOBAL ASSIST, שהוא למעשה מוקד שירות הזמין 24/7, בעזרתו ניתן לקבל הצעות לבילויים ואתרי תיירות, וכיוצא בזה.

האם ניתן לצבור נקודות?

נוסף על כך, ישנה תכנית הטבות קיימת הנקראת MEMBERSHIP REWARDS, המאפשרת, למעשה, לצבור נקודות – מה שיכול להיות מותמר, בעת מאוחרת יותר – בטובין, ובכספים. לדוגמה, עם כל רכישה אפשר לצבור כמות מסוימת של נקודות, וכל נקודה, יכולה להיות שווה סכום כספי מסוים. לדוגמה, בעת מסוימת, אפשר שנקודה אחת תהיה שווה 60 ₪, ואם יש מאה כאלו – אפשר שיש פוטנציאל להחזיק ב-6,000 ₪. תיאורטית, יהיה ניתן להמיר אותן אחת לאחת באחד מהשירותים שנמצאים בשיתוף פעולה עם החברה, או לקבל קופונים כאלה ואחרים, או פשוט שירותים – עם המרתן.

בין השותפים של אמריקן אקספרס, אפשר למנות בתי עסק כמו אל על, אייר פראנס, הילטון, דלתא – וכיוצא בזה.

טיפים למתעניינים

  1. לבדוק אילו הטבות מוצעות ברגע נתון ולבדוק אם זה רלוונטי
  2. לבדוק עם סוכן ביטוח, באם הכיסוי הביטוחי המוצע עונה לרצונות
  3. לבדוק אילו חנויות עובדות עם אמריקן אקספרס וניתן לקבל בהן הטבה ואם הן רלוונטיות
Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
כמה הון עצמי למשכנתא צריך? הסבר פלוס מחשבון הון עצמי למשכנתא
רכישת דירה היא אחת ההחלטות הכלכליות הגדולות והחשובות בחיינו. משכנתא היא מקור...
  • 3 דקות
  • צפיות
ביטול כרטיס אשראי: מה התהליך?
בין אם אבד או נגנב לכם כרטיס אשראי או שאתם באמצע תהליך...
  • 4 דקות
  • צפיות
רייזאפ (RiseUp) המדריך המלא ו-35 ימים בחינם
אם אתם גם מתקשים לעשות סדר בבלאגן הכלכלי שסביבנו, בין עליות המחירים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.