איך לחסוך בטיסה לחו"ל?

  • צוות שקל
  • פברואר 27, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
טיסות הפכו להיות חלק משגרת החיים שלנו, מי מאתנו אשר מסתמכים על טיסות לצורך עסקים ועבודה ואלו אחרים אשר בעיקר טסים לחופשה, כך או כך מומלץ לנהות מכל דרך להוזיל את עלות הטיסה.

בין אם יוצאים לטיול, או נסיעת עסקים בחו"ל – שהרי, טיסה היא כנראה מצרך מתבקש, אלא אם כן רוצים ללכת ברגל, בים או בדרך אחרת. על טיסה, יש עניין לשלם אולי מאות, אולי אלפי דולרים, אולי פחות או יותר מכך – והדבר מהווה חלק ממחיר הנסיעה.

מחיר כרטיס, יכול להיות אחוז נכבד מעלות הנסיעה כולה. ועל כן, אם אפשר להוריד אותו, אפשר להישאר בתקציב המוגדר ביתר קלות, ועל כן יעיל ורלוונטי, למי שזה נכון לו.

סוגי כרטיסי טיסה: איך נקבע מחיר טיסה?

ובכן, ראשית כל – סוג הטיסה. ישנן טיסות סדורות, שהן במועדים קבועים לאורך השנה, וישנן טיסות שכר/צ'רטר, שתלויות בביקוש. ועל כן, טיסות סחר נפוצים יותר כאשר עונת התיירות חזקה יותר, נגיד, במועדים חמים.

ההבדל בין טיסות שכר לטיסות סדורות

טיסות שכר יכולות להיות זולות מאשר טיסות סדירות, אפילו לאותו יעד ומטעם אותה חברת תעופה. אולי, אפילו, עד כדי חצי מחיר מטיסה סדירה.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

אם כי, טיסות סחר יכולות נתלות בכוח אדם זמין ומוכשר, כמו גם בצי מצמוצם של מטסים – כך שאם משהו לא הולך עם האנשים האחראיים על הטיסה, אין כל כך גיבוי לדבר – או לפחות, פחות גיבוי מאשר טיסות סדורות. ואם המטוס לא יקבל מספיק ביקוש, הוא לא ייצא לדרך, ולא בטוח שמי שרכש כרטיס יקבל פיצוי על הביטול.

להתחיל מהתקציב ולבדוק איזה כרטיס רלוונטי

כך שאם רוכשים כרטיס – אפשר קודם כל להחליט מה התקציב, ואז לבדוק באיזו סוג טיסה ניתן לממש אותו ברגע נתון. יתרה מכך, לא תמיד יהיה ברור אם טיסה נתונה היא צ'רטר או סדורה, על פי כן – אם מוצאים כרטיס במחיר טוב, מי יודע – אולי זה בכלל טיסה סדורה, גם אם נראה שזה צ'רטר, ולהפך.
הבדל נוסף בין טיסות שכר לסדורות – הוא שבטיסות סדורות, מחיר הכרטיס עולה עם מועד הטיסה, ואילו בטיסות שכר, אפשר שההפך יהיה הנכון, שכן ירידת מחירים כדי להגמיש את סף הכניסה, ועל כן למשוך את הביקוש הנתון לתוך המטוס.

לבחור גם על בסיס נוחות אם זה חשוב

על כן, אפשר לבחור על בסיס מחיר, ואפשר על בסיס נוחות. אם הנוחות היא עניין, אז אפשר שהמחיר באמת פחות רלוונטי, וטיסות צ'רטר אינן בהכרח המענה, אלא אם כן הן מתאימות ברגע נתון.

טיסות לואו קוסט – לא כוללות תוספות (אלא אם כן משלמים יותר)

וישנן, טיסות שהן פשוט במחיר מופחת, מה שנקרא לואו קוסט. טיסות שמחיר הכרטיס נמוך ממחיר השוק. הנ"ל מתאפשר עקב תנאי נוחות מופחתים. תשלום נפרד על מזוודה, היעדר ארוחות, וכיוצא בזה. גם בתוך הרובד הזה, יש אפשרויות חיסכון שונות, כמו גם תוספות שונות שבאות עם תוספת תשלום.

ישנם מספר סוגי כרטיסי לואו קוסט, כאשר הבסיסי ביניהם יכול לאפשר עלייה למטוס רק עם תיק יד אחד עד משקל מסוים, וכל משקל מעבר לזה דורש עוד עלות של כמה עשרות דולרים, או כך, עם ההזמנה בשדה התעופה. וישנן עלויות נוספות, כמו תשלום על בחירת מושב במחלקת תיירים, או עצם זה שלא מקבלים החזר כספי על ביטול טיסה או אי הגעה אליה, בעוד שעל שינוי בתאריך או בשעה אכן תהיה עלות.

כך שגם במקרה של לואו קוסט – תוספות "לנוחות" יעלו עוד כסף, ויכולות להשוות את עצמן עם מחירי כרטיסים "רגילים".

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>

השוואת כרטיסים

לבסוף, נמליץ, להשתמש במנועי חיפוש להשוואת טיסות – כמו "אליס", כדי לראות את המחירים הנתונים, ולקבל מושג לגבי מה זמין בשוק ברגע נתון.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 5 דקות
  • צפיות
פיצוי על ביטול טיסה: כמה מגיע לכם? ומה אומר חוק ביטול טיסה?
במידה והטיסה שלכם בוטלה או עוכבה אתם כנראה זכאים לפיצוי מחברת התעופה....
  • 2 דקות
  • צפיות
אירופה לכל כיס! 4 יעדי חופשה שישאירו לכם יותר כסף לביזבוזים
חופשה אינה חייבת להיות סיפור יקר במיוחד, אין סיבה לטוס ליעדים הפופולארים...
  • 2 דקות
  • צפיות
הנוסע המתמיד יכול לחסוך לכם הרבה כסף אם תדעו להשתמש בו נכון
מועדון הנוסע המתמיד כולל הטבות יוצאות דופן, כאלו שתוכלו בעזרתם לטוס כמעט...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.