איך לבחור חברת סלולר? 8 טיפים שימושיים

  • צוות שקל
  • פברואר 8, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
הטלפון הפך להיות המוצר שאנחנו משתמשים בו הכי הרבה, יחד עם זאת, לבחור חברת סלולר בצורה נכונה זאת משימה לא פשוטה בכלל. ריכזנו כמה טיפים בשבילכם כיצד לבחור חברת סלולר?

שוק הסלולר עבר מספר תמורות דרמטיות בשנים האחרונות. מחירים ירדו, התחרות התרחבה, חברות גדלו וחברות הצטמצמו. התוצאה של המפנה היא ירידה ניכרת של מחירי השירותים הסלולריים.

איך מנתבים בתוך שוק שכזה? הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לשקלל מחיר אל מול איכות, מותג אל מול פריסה.

כרטיס SIM

הסים הוא כרטיס הרשת של מכשיר הסלולר. תפקידו להעניק את השירותים השונים, החל מניהול שיחות טלפון, ועד גלישה אינטרנטית. לפני בחירת חברת הסלולר, חשוב שתבדקו מהו גודל הסים של המכשיר שבידיכם: רגיל, מיני, מיקרו או ננו. התאימו את הבחירה של חברת הסלולר לגודל הסים שלכם.

מחיר ה-SIM

מחירי הסים משתנים מחברה לחברה, במסגרת הטווח של 30-50 ש״ח לקנייה. ישנן חברות שמוכרות כרטיסי סים ללא עלות של בקנייה הראשונית, ולכן קחו בחשבון שתוכלו לחסוך את עלות הקנייה.

עלות ההצטרפות

מחיר כרטיס הסים הוא חלק מעלות ההצטרפות שדורשות החברות, כמו גם עלות המשלוח. זכרו שישנן חברות שאינן דורשות עלות של כרטיס סים כלל. אך לא פעם חברות שכאלו יכולות לדרוש מחיר הצטרפות גבוה במיוחד.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>


אנו ממליצים לכם לחשב את התוספת החודשית של עלות ההצטרפות ושל מחיר הסים, ורק לאחר מכן לערוך את ההשוואה בין החברות השונות. לעיתים מדובר בתוספת של כ-15 ש״ח בחודש, מה שמייקר משמעותית את השירות. על כן, אנו ממליצים לכם להקפיד על מחיר הצטרפות ומחיר סים של עד 20 ש״ח יחד.

מיתוג

לכל חברת סלולר גדולה, ישנה חברת סלולר משנית. כלומר, חברה במיתוג שונה. במידה ורכשתם חבילה אצל החברה הראשית, סביר להניח שאתם מחמיצים אפשרות לחיסכון. לכן, זכרו שלמרבית חברות הסלולר המובילות יש חברות של מותג משנה שרצוי לקנות דרכן. כך תקבלו מחירים נמוכים מהמותג הידוע, אך איכות שהיא לרוב זהה לו.

התחייבויות

התחרות שקיימת היום בשוק הסלולר גרמה להעלמות של עלויות התחייבויות וקנסות יציאה. תחת זאת, כיום חברת הסלולר היא זאת שמתחייבת ללקוח שלא להעלות את מחיר השירות במשך זמן של ״תקופת הגנה״. אנחנו ממליצים לבחור חברת סלולר שתקופת הגנה זו היא של שנתיים ומעלה. לא מומלץ להצטרף לחברה שמציעה חבילה זולה יותר, אך תקופת הגנה קצרה יותר, כי המחיר עשוי לעלות בצורה דרסטית בתום התקופה.

חבילות לחו״לֹ

חברות רבות מפתות את הצרכנים להצטרף אליהן בזכות חבילות חו״ל אטרקטיביות. הגישה שלנו היא באופן כללי להימנע מפיתויים שכאלה, משום שכיום משתלם להסתפק בחו״ל בחבילות גלישה בלבד. השימוש בשירות הטלפון הוא שבפועל מייקר את החבילות.


מעבר לכך, חשבו ושיקלו כמה קריטית לכם העלות של חבילות חו״ל: בדקו כמה פעמים בשנה בממוצע אתם טסים ומשתמשים בחבילות שכאלה, עד כמה אתם זקוקים לשירותי הודעות SMS ושיחות, או עד כמה תוכלו להשתמש רק בגלישת אינטרנט.


לכן, אל תמהרו לבחור בחברת הסלולר בגלל פרסום המחירים המשתלמים של חבילות חו״ל.

שירותים נוספים

כיום החברות מציעות שירותי ״ערך מוסף״. הללו כוללים מגוון שירותים, החל משירותי מוסיקה, לדוגמת מנוי חינם לאפל מיוזיק, שירות שיחות WIFI Calling, שנועד לפתור את בעיות הקליטה במבנים מסוימים, ועד לשירותי הגנה מסייבר וכדומה.

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>


שירותים שכאלו יכולים להיות משתלמים וחיוניים ולפעמים הם אינם בגדר מותרות, אלא שירותים קריטיים. לכן, שקללו את הקריטריונים הללו כאשר אתם עורכים השוואה וסקר שוק.

בקשו את התוכנית הבסיסית והזולה

החברות השונות משווקות את עצמן דרך החבילות המלאות שהן מציעות. כלומר, אלו הן חבילות שכוללות חבילת גלישה גדולה מאוד או הטבות של מותרות שאין בהן צורך של ממש. אך שימו לב שלרוב לאותן החברות יש מגוון שלם של חבילות פשוטות ובסיסיות.


לעיתים, החבילות הללו הן בדיוק מה שאתם צריכים. למשל, ישנן חבילות של 10 ג׳יגה, שהן חבילות בעלות נפח גלישה קטן יחסית, אך לחלקכם זהו הנפח שאתם באמת זקוקים לו. חשבו כמה שעות במהלך היום אתם נמצאים בווייפיי וכמה שעות אתם תלויים ברשת הסלולרי.


לפי הנתונים הללו בחנו האם אתם זקוקים לחבילה מלאה או לחבילה פשוטה ובסיסית יותר. כך או כך, אנחנו ממליצים לכם לבקש מחברות הסלולר להעניק לכם מידע גם בנוגע לחבילות הבסיסיות, כדי שהבחירה תהיה בידיכם.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.