איך להחליף ספק גז בבית משותף ובבית פרטי? – מדריך

  • צוות שקל
  • יולי 22, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
הוצאות תשלומי הגז בביתכם כנראה אינם מהגבוהים ביותר לעומת ארנונה וחשמל, אך האם ידעתם שסקר שוב קצר בתחום יכול להיות לכם משמעותית את עלויות הגז?

במקרים בהם רוצים להחליף את ספק הגז בבית משותף, כמו גם בבית פרטי, בין אם כדי להוזיל עלויות, או מסיבות אחרות – ורוצים לעשות השוואת מחירים ושירותים בתחום, הרי שיש פתרון ומענה לדבר. בישראל, יש למעשה כמה עשרות, לפחות, של ספקי גז מורשים – שיכולים לתת שירות בנושא.

לגלות את השירותים המתקבלים

ראשית, תמיד ניתן להחליף את ספק הגז, לא משנה אם גרים בבית פרטי או משותף. ראשית כל, כדאי לבדוק אילו שירותים מתקבלים ממנו כעת, וזה משנה כיוון שזה יאפשר לעשות השוואת מחירים עם ספקי גז אחרים. אפשר לראות את פירוט השירותים בחשבונית.

לגלות את פרטי החשבונית

בחשבונית ניתן לראות מספר נתונים, שספקי הגז אמורים לכלול בהם. בין אם מדובר על סכום קבוע לתשלום, כולל מע"מ – שכן אלו הם דמי השימוש הקבועים. מחיר למ"ק גז. ובאם מדובר במחיר משתנה, אז יש עניין לראות את המחיר לכל כמות צריכה, כלומר – לכל מדרגת צריכה. שכן כל כמות צריכה יכולה להשפיע על התמחור. כמו גם פרטים אחרים, שיכולים להופיע, בחשבונית ויש להם קשר למחיר הצריכה המשתנה, למ"ק.

לגלות את השוואות המחירים

משרד האנרגיה מביא לנו אתר שניתן לבצע בו השוואת מחירים.

ניתן להשוות מחירים לפי סוג שירות, כאשר סוג השירות יכול להיות כל אחד מהפריטים הבאים: חיבור מתקן גז, תשלום דו חודשי קבוע, הספקת מ"ק גז, התקנת מתקן גז. ואפשר לפרט אותו אפילו יותר לפי סוג "אחסון הגז" המגיע עימו, כמו מיכל גז 12 ק"ג, מיכל גז 48 ק"ג, צובר, מרכזיית מכלים. וכהנה אפשרויות נוספות.

ניתן גם לדבר עם השכנים, לראות מה הם מקבלים, וכמה הם משלמים על השירות שלהם.

לברר הצעות מחיר

בין אם בדרך זו, או בדרך אחרת – ניתן להתחיל לקבל הצעות מחיר מספקי גז שונים. ייתכן שהם יבקשו מידע בנוגע לצריכת גז חודשית, בין של הבניין או של בית פרטי – אפשר לתת להם את זה אם הם מבקשים. ועם זאת, אין טעם להציג את המחיר הישן טרם קבלת ההצעה החדשה.

לבדוק רישיונות

שנית, נכון יהיה לבדוק שלספק הגז החדש בפוטנציה – יש רישיון לפי החוק, לשיווק גז לצרכנים, מטעם משרד התשתיות, האנרגיה והמים. ניתן להיכנס לאתר של משרד התשתיות, כדי לראות רשימה של ספקים, ודרכי התקשרות עימם – כמו גם לוודא רישיונם.
בשלב זה, אמורה להיות אופציה נהדרת להמשך הדרך. לפני שממשיכים לשקול אותה, אפשר לדבר עם ספק הגז הנוכחי, ולראות אם יש לו הצעה חלופית – הן ברמת איכות השירות והן ברמת המחיר.

לקבל החלטה ביחד

באם מדובר על בית משותף, הרי שההחלטה אמורה להתקבל בשותפות מסוימות. שזה אומר שצריכה להיות הסכמה של לפחות 50% מכלל הדיירים, המחוברים למערכת הספקת הגז המרכזית. כמו גם, לכנס אסיפה של בעלי דירות, המחוברים לאותה מערכת גז מרכזית – וקבלת החלטה, על ידי הנוכחים – תוך קבלה של רוב, מתוך כללים שנקבעו כחוק. אם בבניין יש עד 10 דירות, מספיקה הסכמה של לפחות 3 מבעלי הדירות. אם יש בין 11 ל-30, מספיקים 25% מבעלי הדירות, ואם יש 30 דירות ומעלה מכך – 20% יספיקו.

לסיים התקשרות באם המשכנו הלאה

לאחר קבלת ההחלטה, יש לפרסם אותה, כדרך לוח המודעות של הבניין – ולשתף את שמות הנוכחים באספה. לאחר מכן, השלב מגיע לשלוח מכתב סיום התקשרות – לספק הגז הנוכחי, ולצרף אם רוצים – את ההחלטה של בעלי הדירות בבניין (אך אין זה מתבקש מטעם הפרוטוקול, אלא אם כן משהו השתנה בעת קריאת שורות אלו), או לשלוח לספק הגז הקודם, מכתב סיום התקשרות – על ידי ספק הגז החדש.

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.