איך לחסוך בקניות בסופר? כמה טיפים שיחסכו לכם כסף בקנייה הבאה בוודאות

  • צוות שקל
  • פברואר 28, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
חשבו על כל ביקור שלכם בסופרמרקט כעל פספוס. במידה והייתם פועלים נכון, הייתם יכולים להוסיף עוד עשרות או מאות שקלים בחודש לקופת החיסכון שלכם.

חיסכון בחשבונות המשפחתיים, יכול להצטבר לכדי סכומי כסף נאים – שיהיה ניתן להשקיע בהם, או פשוט, להשתמש בהם – במקום לקחת הלוואות. כך שבמקום לשלם ריביות, יהיה אפשר להשתמש בסכומי הכסף שנצברו. ועקב כך שלא הולכים תשלומים על ריביות, עקב כך שאין הלוואות שנלקחו, לאור כך שהיו סכומי כסף שמישים שפשוט הצטברו כתוצאה מהתכלכלות נכונה – גם הכספים על הריביות התיאורטיות, נחסכים ומופנים לטובת האוצר המשפחתי.
לקנות חכם

יש שיגידו, שמשפחה ישראלית נכנסת לסופר פעם בשבוע. הגיוני, אם יש הרבה נפשות להאכיל, ורוצים להביא אוכל מהחנות. השאלה היא, איך קונים חכם – כדי לקנות באופן יעיל, מתאים ונוח – כך שמתאפשר חיסכון, עקב כך שקונים במדויק מה שצריך ונכון.

השוואת מחירים

דרך אחת, לקנות באופן יעיל – היא לבצע השוואת מחירים, וזאת כדי לדעת באיזה מחיר ניתן להשיג דבר זה או אחר. מדוע זה רלוונטי? ובכן, באם עשינו תקציב, כדי לדעת כמה כסף אנחנו מתכוונים להשקיע בצריכה של מוצרי מזון וכיוצא בזה, הרי שאנחנו רוצים לקנות את מה שאנחנו רוצים, ולהתאים לתקציב שבחרנו.
התאמה לתקציב

אי לכך ובהתאם לזאת, ככל שהמחירים יהיו יותר זולים, יהיה אפשר לקנות יותר מהם – וזה יכול לאפשר הן לעמוד בדרישות התקציב, והן לקנות אותם. השוואת מחירים יכולה לאפשר מודעות לגבי טווח המחיר, כמו גם המקום שכדאי לקנות אותם. גם אם יש רשת שנחשבת יקרה/זולה מחברתה, הרי שיש מוצרים שיכולים להיות יותר זולים פה, ויותר יקרים שם, ולהפך, בלי קשר למוניטין. על כן, מודעות יכולה לעדכן בנוגע לדבר.
להיעזר ברשימות אישיות, תשומת לב ואתרים מועילים

איך מבצעים השוואת מחירים? ובכן, יש אתרים שיכולים לעזור, שכן אין באמת טעם לבקר בכמה רשתות שונות ברגע נתון – לאור כך שהמחירים תמיד יכולים להשתנות, ומדובר בהשקעת זמן וכסף שאפשר היה להשקיע אותה בלייצר עוד הכנסה, או לבלות רגע נעים בחיים – אלא אם כן אנחנו ממש מתרגשים מהשוואת מחירים פיזית, מסיבה כלשהי. כמו גם, אפשר פשוט לציין לעצמנו – עם הזמן, ואף לרשום – איזה מחירים מופיעים באילו מקומות, ולזהות אינטואיטיבית מוצרים זולים וזהים.

לצרוך נכון בבית ובסופרמרקט

הרגלי הצריכה בסופר, יכולים להיות מהודהדים מהרגלי השימוש בבית. כלומר, ככל שהצריכה בבית יותר יעילה, כך הצריכה בסופר יותר יעילה. אם יש מזון בבית – אז לאכול אותו. אם קונים מוצרים שיכולים להיות פג תוקף בקרוב – אז להימנע, במידת האפשר והבריא. אם יש מוצרים קיימים בבית, אז לא לקנות בסופר, וכיוצא בזה. הדבר, מבקש, בשנית – מודעות, מה אנחנו עושים עם המוצרים שקנינו בביתנו, והאם אנחנו מודעים לכל העושר שכבר קיים באמתחתנו?

יעילות בקניית מאגדים – על צריכה יעילה

דרך נוספת, לעשות שימוש יעיל במוצרים הנרכשים – היא לבדוק מאגדים ומבצעים. באם אריזת חיסכון, לא חוסכת יותר מדי – אז מה הטעם לרכוש אותה? נכון הדבר, כפל כפליים – באם מדובר בכמות שתלך לאיבוד, עקב כך שעד שייעשה בה שימוש, היא תהיה פג תוקף. או שאפילו – אף אחד כלל לא יעשה בה שימוש, כי ההיצע, במקרה זה – עולה על הביקוש.

כך שבמקרים של מאגד, לבדוק אם יש דרישה לכל מה שהמאגד מציע, ואם – באם קונים בנפרד את כל החלקים, זה באמת יותר יקר באופן ניכר מאשר לקנות את המאגד. כי אם לא, אפשר פשוט לקנות בנפרד את הכמות שספציפית רוצים. ובכך, לייעל את הצריכה בסופר, ולהדהד אותה בחזרה לבית.

ישנן שיטות רבות שנוכל להזכיר ולציין, ועם זאת – זה בהחלט משהו שניתן להתחיל איתו. לסיכום, לדעת מה התקציב, מה אנחנו צורכים בבית, ומה אנחנו באמת רוצים לרכוש מהסופר – ובאיזה טווח מחירים.

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.