איך לחסוך כסף מבלי לוותר על ההנאות הקטנות של החיים?

  • צוות שקל
  • דצמבר 5, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
אם המילה "לחסוך" עושה לכם רושם של צמצום הוצאות וויתורים קשים על ההנאות של החיים, אז אפשר גם אחרת, יש לנו כמה טיפים בשבילכם

ישנן כל מיני דרכים לחסוך כסף, ואפשר להבין אותן באופן אינטואיטיבי.

לדוגמה, לצמצם הוצאות לא חיוניות, או לא יעילות. להכין תקציב מראש, בו מגדירים הוצאות קבועות, ותקציב להוצאות מזדמנות אפשריות. כמו גם, השקעת סכומים מוסכמים מראש, להמשך הדרך – בין אם לחיסכון, או אפיקי השקעה (במקום לקחת הלוואה בהמשך הדרך, ולשלם ריביות – פשוט להשתמש בסכומים שנצברו, כך שהכסף על כל אלו – נחסך ביותר).

בימים עברו…

ובכן, אנחנו חיים בעולם חדש. אנחנו לא שמים לב לזה, כי דג לא שם לב למים בהם הוא נמצא. נסביר. בעבר, אם היינו רוצים לשתות, היינו צריכים להביא מים ממקור מים, אולי לסחוב אותם על דליים על הגב. ואז להתקלח בהם, לשתות מהם, וכיוצא בזה.
אם רצינו משהו לאכול, היינו צריכים ללכת ולהביא אותו – בין אם חי או צומח. אם היינו רוצים אש, היינו צריכים לחטוב עצים, וכיוצא בזה.

קלות הרכישה והיסח הדעת המתאפשר

היום, יש כל כך הרבה מגשרים, ומקורות אפשריים – שזה קל כמו להעביר כרטיס מגנטי על מכונה לקריאת כרטיסי אשראי. או לשלוף חתיכת נייר מהמכנס. אפשר לקבל כל כך הרבה, בכל כך הרבה פשטות וקלות – שאנחנו אולי לא שמים לב לזה. אם בעבר, ידעת שכדי לשתות, יהיה עליך לצעוד מרחק מסוים של מטרים או קילומטרים, ולהביא משקל מסוים של מים או מזון – ידעת להעריך את זה. ידעת להבדיל, ולהרגיש, בין כל רכישה שלך. כלומר, הצריכה שלך התבטאה במאמץ, או השקעה פיזית/מנטלית/רגשית מסוימת.

חשיבות המלאכה ויצירת הפרנסה

כיום, זה קל עד מאוד. ועל כן, עם היד על ההדק, הכרטיס והמזומן – כמה זה קל פשוט להוציא. אין מנגנון בקרה פנימית. זה לא שאנחנו מבינים את ההשקעה שלנו, בצבירת כל הכסף הקיים. כי אנחנו לא מקשרים באופן מודע, בין הזמן שאנחנו מבלים בעבודה, בעמל, ביצירה ובמלאכה – לבין הכסף שיוצא מתוך המחשב הדיגיטלי, וכל המספרים שיש בו, ואיך שזה קשור למה שהכנסנו לחשבון הבנק – ומה שעשינו כדי שזה יקרה. כלומר, זה אבסטרקטי, זה לא פיזי – אנחנו לא מבינים את זה ברמה הפיזית. זה כמו "כסף בחינם", ותמיד אפשר "למשוך עוד", מהסדרים פיננסיים כאלה ואחרים.

סידור מחדש של עדיפויות: לחסוך כסף וליהנות מהנאות החיים הרלוונטיות והמדויקות לנו ביותר

על כן, הפתרון הוא כמובן לחזור לימים בהם היה צריך לשאוב מים מאגם, או לצוד חיות כדי לאכול. או, פשוט, להזכיר לעצמנו את החשיבות של הכסף שלנו – כדי שנדע, בקלות ובפשטות – מה זה אומר, כל רכישה. ובכך, נוכל להחליט מראש, אם הרכישה הזאת – שווה את מה שאנחנו רוצים ממנה.

האם נכון להוציא 100 שקל בחודש על קפה? 200 שקל בחודש על נטפליקס? 500 שקל בחודש, על החזרי הלוואה?
אלו הם כספים, שאנחנו יכולים להתחבר אליהם מחדש, לקחת עליהם אחריות. להחליט שאנחנו לא משלמים אותם יותר, ובמקום – מפנים אותם למה שאנחנו באמת מעדיפים, מה שאנחנו באמת רוצים.

הדבר, יאפשר לנו כמובן – חיסכון בכסף. מנגד, הדבר יאפשר לנו לא לוותר על הנאות החיים. כי גם אם חסכנו כסף על ארטיק, ושמנו אותו בצד לכדי חיסכון לחופשה משפחתית – איזה הנאות חתכנו, ואיזה קיבלנו? האם העונג שבארטיק (או 1,000 כאלה), מתעלה על העונג שבחופשה משפחתית? כל אדם וצו ליבו, כמובן.

כך או כך, סדר עדיפויות, וניכוס מחדש של מה שאנחנו רוצים בחיים שלנו – ועל כן, מוכנים להשקיע בו כסף – הוא הסוד הן לחיסכון כסף, הן לצבירת כסף – והן להקפדה על הנאות החיים שאנחנו באמת, באמת רוצים לחוות.

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.