איך לחסוך כסף על תכנון חתונה?

  • צוות שקל
  • פברואר 28, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
חתונה זה האירוע המשמח ביותר בחייו של כל זוג למעט הולדת בנם או בתם, אך אין סיבה שהאירוע הזה ישבור את כל החסכונות שלכם, הנה כמה טיפים ששווה לזכור

כדי להרים חתונה, לעתים מתבקש להשקיע כסף. אנחנו כותבים, לעתים – כי לא כל חתונה מצריכה תקציב, ויש חתונות צנועות, פשוטות, שאינן מבקשות תקציב לאירוע. אם הכוונה, היא כן להרים אירוע שיש בו השקעה של כסף, הרי שיש דרך להשתמש בו בצורה יעילה – כדי להוציא יותר, במסגרת התקציב הנתון.

חתונה יכולה לכלול כ-300 מאות מוזמנים, וההוצאה עבורה יכולה להגיע גם ל-100,000 או 150,000 ומעלה מכך, של שקלים חדשים. ואולי גם, מיליונים. אם רוצים.

ענייני מחיר

מה ישפיע על המחיר? כמה דברים. ראשית כל, נציין את המיקום. אולמות אירועים במרכז הארץ, בפרט בתל אביב – יכולים להגיע בתג מחיר גבוה יותר מאשר מיקומים במקומות אחרים בארץ. בין אם מדובר על מקומות באזור מזרח הארץ, או אזורים אחרים. כמו בכל דבר, אפשר למצוא פשרה אידיאלית.

לדעת איך להתפשר, בסטייל ולפי רצונות הלב

מהי פשרה אידיאלית? להתפשר, או לוותר על מה שלא חייבים, לא צריכים ואפילו לא רוצים – אך להתעקש, ולדרוש את מה שבאמת רצוי ומבוקש. אם מדובר במקום, ייתכן שאין לכך רלוונטיות לאירוע החתונה, ויתרה מכך – ייתכן שיש העדפה שהוא כלל לא יהיה במרכז.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

מרחב והכלה

באם בוחרים אולם אירועים, בודקים כי הוא מתאים למספר האורחים, ושיש חנייה לכולם. כלומר, אם מזמינים 300 אנשים, אז הוא לא אמור להתאים ל-300, אלא, נגיד, ל-450. מדוע כך? ובכן, שיהיה מקום. זה לא נושא הכתבה, אז לא ניכנס לדברים שאמורים להיות לאולם אירועים – אלא, שאם כבר מתכננים להזמין חמולות, אז שיהיה להם גם מקום לרקוד. זה לא חייב להיות 450, אבל היי – אם יש מקום ל-150% מכמות המוזמנים, סביר שיש מקום מספק.
ובאם יש חנייה – האם היא בחינם, או בתשלום – ומי נושא בתשלום, האורחים או המארגנים?

מועדים לשמחה

דבר נוסף, שיכול להשפיע על המחיר, הוא המועד. רבים מהזוגות, שוקלים את חודשי מאי-יוני, ספטמבר-אוקטובר לחתונה. אי לכך ובהתאם לזאת, אפשר לזהות מגמות של היצע וביקוש – ובמחירים גבוהים יותר בתקופות אלו. חתונה בחודשי החורף, או בחודשי יולי-אוגוסט יכולה להניב עלויות זולות יותר. שזה חוזר לשאלה – כמה חשוב התאריך? האם הוא בר התפשרות וויתור, או שהוא למעשה פונקציה חשובה?

וכשזה נוגע למועד – אפשר לדבר על היום. האם יום חמישי עדיף, כיוון שביום למחרת אין עבודה, וניתן לחגוג עד מאוחר? ובכן, תיאורטית זה נכון, ולמי שמעדיף זאת – זו בהחלט אופציה. ובמסגרת היצע וביקוש – ימים ראשון ושני, יכולים להיות אפילו זולים יותר, באם רוצים לשקול אותם. מועדים נוספים הם שישי בצהרי חורף, ימים ספורים לפני החג, וכיוצא בזה. ייתכן שגם במקרים אלו יהיה חופש למחרת, לאורחים – וגם הוזלת עלויות למארגנים.

מספר מוזמנים ולוקיישנים

ולגבי עלויות החתונה – אפשר לדבר על עניין המוזמנים. מצד אחד, ככל שמזמינים יותר אנשים, יש יותר סיכוי לכסות עלויות. מצד שני, ככל שמזמינים יותר אנשים, כך סביר שיהיו עלויות. שכן, צריך אולם (לא באמת, אפשר בטבע, אבל ניחא), שיכיל את כולם. ולאולם יש עלויות. וכל פונקציה בו, יכולה לעלות כסף. אם מנגד, מזמינים אנשים מועטים, לא בהכרח צריך את כל האפקטים המיוחדים, את המבנים היוקרתיים, וכיוצא בכך – כי אם הם נועדו לעשות רושם, או להראות לאחר משהו… או לתת חוויה.. הרי שבהיעדר קהל, אולי לא יעלה הרצון להגשים את כל זה. למעשה, אם לא יהיה אורחים, ייתכן שהחתונה תתרחש במקום שקט, צנוע ומחובר.

ואם זו ההעדפה, אפשר מלכתחילה – להזמין את כל האורחים למקום צנוע ומחובר, אולי בטבע, אולי בחווה – ועל כן, גם אם יהיו המון אורחים, וגם אם יהיו מעט – לא יהיה צורך לבנות על הנוכחות שלהם כדי לכסות הוצאות, שכן הן יהיו נמוכות יותר, או כך סביר.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.