איך לצלוח את תקופת הלימודים בנוחות כלכלית

  • צוות שקל
  • מרץ 2, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
תקופת בחינות מאוד מאופיינת בשעות ארוכות של שקידה בלימודים אך מבלי לשים לב, תקופת בחינות עולה לנו לא מעט כסף בהוצאות מזדמנות.

מצד אחד, להשקיע את הזמן בלימודים, מצד שני – לשלם על הוצאות מחיה, אולי גם – על הוצאות לימודים. ובכן, יעילות כלכלית, כנראה תהא דרך לצלוח כלכלית, את תקופת הלימודים. הכיצד ניתן להתייעל, ולהביא את ההתנהגות הגבוהה והיעילה ביותר, מבחינה כלכלית, לתקופה זו?

חיסכון בשכר הדירה

אחת ההוצאות המשמעותיות, הן אלו של שכבר הדירה. חדר בדירת שותפים בירושלים או בתל אביב, יעלה 2,000-3,000 ₪ בחודש. במקום, אפשר לגור אצל ההורים. פלא גדול. או אצל משפחה וחברים. באם מוסד הלימודים קרוב לבית המארח – אולי, לפחות בשנה הראשונה – לגור אצלם. וכך, לחסוך כל חודש סכום כסף זה. לאחר שנה, החסכונות יכולים לעמוד על 24,000-36,000 ₪. לאחר שנתיים, על כפול מכך. כך, שזו דרך לצבור כסף לשלב מאוחר יותר, בו רוצים ומוצאים לנכון להשקיע אותו.

לימודים מהבית

בייחוד, בתקופה בה מוצעים לימודים מקוונים. שכן, לא צריך ולא מתבקש להחזיק בדירה ייעודית קרוב למוסד הלימודים, אם כלל לא מגיעים אליו. לא יהיה משנה, המרחק מהמוסד – אפשר לחזור למשפחה ולחברים.

להוריד עלויות דיור

ואם רוצים גם לגור בדירה עצמאית, וגם להיות בקרבת הקמפוס – הרי שאם בוחרים באחד שנמצא בפריפריה, הרי זה מאפשר למצוא מקום עם עלויות דיור נמוכות יותר, ובכך לחסוך גם בהן.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

הוצאות יומיות ובילויים

מעבר לשכר דירה, הרי שגם הוצאות יומיות יכולות לבקש השקעה כספית. בין אם מדובר על יציאות, בילויים, מסעדות וקפיטריות בקמפוס, ושלל דברים אחרים שבן אדם צורך לרצונו. ייתכן, שבמקום לשלם על ארוחות בחוץ, שיכולות לעלות כמה עשרות שקלים, אפשר, בשבריר המחיר – להכין ארוחה בבית, שתהא גם מזינה, בריאה ומחוברת יותר לרצון הסועד. אמנם לוקח זמן, אך זמן, תמיד אפשר למצוא – כאשר באמת רוצים. גם קפה ותה, אפשר לקחת בתרמוס.

לצבור כספים מראש

באופן כללי, יש לעתים מקומות בהם אפשר להוציא יותר כסף. בין אם זה כרטיסים להופעות, רכישת אוטו, תשלומים שונים שמגיע מועדם להיפרע – וכיוצא בזה, באם מתכוננים מראש, ורואים כמה כסף צריך – אפשר להיערך, לצבור אותו דרך התארגנות בהתאם והשקעה בכך. בכך, אפשר להימנע גם מלקחת הלוואה, וגם מהרגשה של יציבות בקרקע – שכן, זה "מטופל". עצם היכולת להימנע מלקיחת הלוואה, תאפשר לא לשלם ריביות – ובכך לחסוך כסף לטווח הארוך. עדיף לצבור, מאשר ללוות בריבית, אלא אם כן – המקרה מצדיק את זה והלב מסכים.

יצירת תזרימי הכנסה חדשים

למרות כל הטיפים בחיסכון – הרי, שמה שבאמת יעזור – זו גישה קלה לכסף זמין. בתקופת הלימודים, מלגות הצטיינות או סיוע, כמו גם עבודה זמנית, חלקית וכיוצא בזה – יכולה לסייע. בין אם מתחילים לעבוד לפני תחילת הלימודים, או תוך כדי. בעיקר אם מדובר על משרות נוחות יותר, כמו בייביסיטר, או הוראה פרטית, ואפילו כשמירה בלובי – שמאפשר לסטודנטים ללמוד בזמנם החופשי. או כל עבודה שיכולה לעבוד, מבחינת השקעת זמן ותגמול. ישנן גם מלגות המאפשרות התנדבות, ובסופה של תקופה – לקבל סכום כספי נכבד. כמו גם, האפשרות לעבוד במעבדת המחקר של מוסד הלימודים, בה התגמול יכול להיות יותר מאשר מוניטרי, כספי.

לסיכום:

  1. כדי להתארגן כלכלית לקראת, ותוך כדי תקופת הלימודים – יהיה נכון לאזן בין הוצאות להכנסות
  2. ניתן להגביר את אלמנט ההכנסות ותזרימי ההכנסה, ומנגד – להקטין את אלמנט ההוצאות או לפחות להתייעל איתו
  3. חיסכון בהוצאות הקשורות לבילויים בחוץ – על ידי הכנה עצמית של מאכלים ומשקאות, וכיוצא בזה – יכולה לעזור בחיסכון
  4. אפשר לשקול שנית את נושא המגורים, ולייעל אותו לצרכים ולרצונות האמיתיים, כדי לבחור איפה רוצים לגור, למה ועל כן – כמה נכון להשקיע בדבר
  5. לבדוק אפשרויות תעסוקה רלוונטיות מבחינת תגמול והשקעת זמן
Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.