איך לשפץ את הבית ולהמשיך לחסוך?

  • צוות שקל
  • מרץ 2, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
חשבתם לשפץ את הבית? מעולה! תהנו מהתהליך אך שימו לב לכללים הקטנים האלו על מנת שלא תחרגו מהתקציב שלכם

בהינתן רצון לשפץ את הבית, כמו גם לייעל את ההוצאה – יש דברים שניתן לעשות כדי להשקיע נכונה את הכסף. ראשית כל, מתבקש לתכנן את הליך השיפוצים. כאשר יורדים למתווה השיפוצים, ואף לרזולוציה הקטנה ביותר – אפשר לדעת מה מתבקש, כמה זמן זה יכול לקחת, מה העלויות ואיך להכין מראש דברים לכמה שיותר נסיבות.

לזהות את כל ההוצאות האפשריות והרלוונטיות

בין אם זה הוצאות על עבודות קבלות, על עיצוב ושיפוץ חיצוני, כמו גם כלי נוי ואביזרים נוספים. כאשר המטרה היא לזהות מראש ולמפרע, אילו הוצאות יכולות להיות רלוונטיות, אפילו להוסיף מרווח ביטחון – ולהכין את הכסף לזה מראש. כאשר מתייעלים כך, אין הפתעות, או פחות סביר שיהיו הפתעות שיעלו יותר – בהמשך הדרך. כמו למשל, קבלן שמודיע שעקב כך שהתכנון לשיפוץ לא היה שלם, הוא כעת מבין שיש צורך בפרויקט נוסף כדי להמשיך –כלומר, יותר זמן וכסף.

ניחא, ומילא, לא היה ניתן לדעת מראש שכך יהיה – אבל אם משתפים בתכנון אנשי מקצוע מסוימים, שאכן אפשר שיתבקש להשקיע כסף כדי לקבל את עזרתם – אפשר לקבל מראש מושג לגבי טיב השיפוץ, ולוחות הזמנים, כמו גם האפשרויות השונות שייכללו בו.

סדר עדיפויות – מה להכניס למתווה

לאחר שיש בהירות שכזו על הפרטים, אבל להתחיל ולהבין מה נחוץ לכלול במתאר ומה לא. האם נחוץ לשפץ ארונות עץ כבדים, או שאפשר פשוט להחליף את הידיות? האם נכון להתקין ארונות הזזה, או פשוט לתלות מתלים מהתקרה? וכיוצא בזה. אין זו בהכרח התפשרות על איכות, אלא הבנה מה נכון בחלל – מבחינת הרצון של המשפצים, ומבחינת מה שיאפשר זרימת אנרגיה נעימה.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

ייתכן, שבמקרה, זה יהיה גם זול יותר. אולי זה יהיה יקר יותר. אך יעילות כלכלית היא לא רק יעילות בהוצאות, אלא גם בשימוש – כך שרוצים לעצב, ולשפץ משהו – שבאמת יהיה תענוג לעשות בו שימוש.

מעקב אחר הוצאות וחלוקה לתשלומים

כאשר יש לנו מתווה לשיפוץ, כמו גם סדר עדיפויות, הרי שזה יכול להיות יותר קל לעקוב אחר הוצאות – ולהבין כיצד לחלק את תשלומי השיפוץ בצורה רלוונטית. לדוגמה, ליישם רק חלקים מהמתאר, חלק בכל פעם. כך, אפשר, לדוגמה, לשלם לקבלן על 10% מהעבודה, 10% מהסכום, או לשלם לו כל נקודת דרך, חלק מסוים מהסכום. כך אפשר לוודא שמתקדמים לפי התוכנית, להישאר בבקרה על ההתקדמות ועל ההוצאה.

ייעוץ באנשי מקצוע

כשזה נוגע לתכנון המתווה, כפי שתיארנו – הרי, שייתכן שזה יהיה נבון יותר להגיע לאדריכל, או מעצב פנים. זאת כדי שיוכלו לתכנן את השיפוץ, לבדוק את מצב הבית, מצבה של הצנרת, החשמל ושאר התשתיות – כמו גם להציע הצעות רלוונטיות לניצול המרחב הקיים, ולשינוי המבנה הפנימי – וכיוצא בזה. לאחר מכן, להכין כתב כמויות – כמות הריצוף הנדרש, כמות ואיכות מוצרי האמבט, הברזים, הארונות – וכיוצא בזה. וכעת, יש אפשרות למצוא חיסכון נוסף – על ידי בחירה בסוחר המתאים, שיספק את כל זה.

כסף צבור

דרך נוספת לחסוך בשיפוצי הבית, היא להתחשב בעלות הכוללת – ובגורם המימון. אם אנחנו ממנים את העלות, כדרך לקיחת הלוואה, הרי שהעלות כוללת הן את המחיר של השיפוצים, ואת העלות על הריביות. כך שאם לקחנו הלוואה של 100,000 ₪, אפשר שיהיה תשלום נוסף של כמה אלפי שקלים, כדי להחזיר אותה. כך, שהעלות גבוהה יותר, מהעלות שהקבלן מבקש.

במקום, אפשר לחסוך את הכסף, לאורך זמן, במקום לקחת אותו כהלוואה. לדוגמה, אם במקרה של הלוואה, היינו מחלקים אותה ל-5 שנים, ומשלמים, נגיד, 2,000 ₪ בחודש, אז במקום לעשות זאת – אפשר מראש לחסוך את זה. שהרי, אם חשבנו לשלם את זה בתשלומים בכל מקרה, אז למה שלא פשוט מלכתחילה נחסוך את זה. אם מדובר בנתח בתקציב שאפשר לשים בצד לטובת השיפוץ, בכל מקרה.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.