איך מבטלים מינוי לחדר הכושר

  • צוות שקל
  • דצמבר 5, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
כל אחד מאיתנו רוצה להיות בכושר מיטבי, ללכת לחדר כושר ולשמור על גוף פעיל ובריא. אך מנוי לחדר כושר לעיתים כולל התחיבויות ועלויות שניתן להמנע מהם. אז איך מבטלים מנוי לחדר כושר?

הכיצד מבטלים מינוי לחדר הכושר? זו נשמעת כמו שאלה פשוטה דיו, אלא שאם החלטנו לדבר על הנושא, כנראה שיש לו עומקים נוספים. ראשית כל, חשוב לציין – כי קיים חוק להגנת הצרכן, שמאפשר לקבל מגוון זכויות כחוק, בכל הנוגע לעסקאות עם בתי עסק, ומה לא.

החוק להגנת הצרכן

ואכן, מינוי לחדר הכושר, הוא עסקה עם חדר הכושר. וכעת, נרצה לשאול – באילו מקרים, אפשר לקבל הגנות לצרכן – כיאה לחוק הגנת הצרכן? ובכן, לפי תיקון 37 לחוק זה, הצרכן יכול לבטל את המנוי שלו למכון, גם לאחר המועדים המפורטים בחוק – כמו גם, קיימת הגבלה לדמי הביטול שראשי מכון כושר לגבות על כך. במילים פשוטות, אפשר לבטל מתי שרוצים את העסקה, והמכון לא יכול לגבות דמי ביטול מעל סכום מסוים – כמו גם, הוא לא אמור לגבות דמי הרשמה ("שלא יוחזרו" עם הביטול). החוק מתיר לגבות דמי ביטול על מסלולים מסוימים.

היתכנות דמי ביטול

כלומר, אם תהינו לעצמנו כיצד מבטלים מינוי לחדר הכושר – סביר שלא תהינו לעצמנו לגבי השיטה הידועה של להרים טלפון, או ללכת אליו באופן פיזי ולהכריז על הביטול – אלא על התנאים המאפשרים את ביטול העסקה. ובכן, כפי שהבאנו בפסקה הקודמת – בהינתן רצון לבטל, אפשר לעשות זאת בכל זמן, ועם דמי ביטול מוגבלים, המוחלים על חלק מהמסלולים, ואולי – לא על אחרים.

גבייה במקרי ביטול

לפי חוק הגנת הצרכן, מה המכון, או חדר הכושר – יכול לגבות עם ביטול המנוי?
ובכן, המכון יכול לגבות דמי מנוי, ודמי ביטול.

דמי המנוי

שהרי, אם המנוי החודשי היה אמור לכסות חודש שלם – ולמעשה פרשנו בחצי החודש, דמי המנוי היחסיים אמורים להיות מחצית מהמחיר, או זו לפחות התיאוריה. כך שאם דמי המנוי עולים 100 ₪, וביטלנו את המינוי ב-15 לחודש (אם הוא החל ב-1, לדוגמה), הרי שהחלק היחסי של דמי המינוי אמור להיות כ-50 ₪.

דמי הביטול

וכמובן, דמי ביטול. הדרך בה הם מחושבים, הוא לפי ההפרש, בין המחיר החודשי ללא תקופת ההתחייבות, לבין המחיר החודשי שבתקופת ההתחייבות – כפל, מספר החודשים, למועדת כניסת הביטול לתוקף. כל מקרה לגופו, ייתכן שכלל לא יהיו דמי ביטול, אך אם כן יהיו – ייתכן שזו תהיה הנוסחה לחישובם. התנאי לכל זה, הוא שהמכון גילה לצרכן בכתב, אולי במעמד חתימת החוזה – אך טרם ההתקשרות, את המחיר החודשי הגבוה, שלא במסלול תקופת ההתחייבות.

למעשה, דמי הביטול, או תקרתם – מושפעים מהשליש הנוכחי של התקופה הקצובה, לפי ההסכם בין בית העסק לצרכן. ישנם שלושה שלישים, וכל אחד מהם משפיע על מכסת דמי הביטול הניתנים לגבייה מידי המכון. ככל שמתקדמים בהם, ניתן לגבות פחות.

באופן מסוים, זה יכול להזכיר עמלות על פירעון "מוקדם" של הלוואה. שכן, הבנק ציפה שתהיה לו עסקה, לאורך זמן מסוים של חודשים, עם ריבית מסוימת – ואם פורעים מוקדם, ייתכן שתהיה עמלה, שתפצה את הבנק על חלק מהריבית שהיה יכול לקבל בזמן הזה, שזו הדרך שהוא ציפה, נגיד, להרוויח מכך. באופן דומה, דמי ביטול יכולים לפצות, לכאורה, את בעל העסק – על העסקה שציפה שתתרחש, לאורך השנה, או התקופה הקצובה, מבחינתו.

כל מקרה לגופו

כך, שלסיכום, כל עוד יש לנו עסק עם מכון כושר – זה למעשה התנאים, שיכולים לחול (תלוי בתקופה ובחקיקה), ברגע נתון במעמד ביטול החוזה. אלא, שכל מכון רשאי להציב תנאים אחרים – שיכולים להיות אפילו יותר נדיבים ופשוטים. על כן, כדאי לבדוק מקרה לגופו, ולשאול ולקבל בהירות לגבי התנאים הקיימים.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.