איך תחסכו כסף ברכישת דירה? כמה טיפים מאיתנו

  • צוות שקל
  • פברואר 28, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
קניית בית זה תהליך די מורכב ויקר ללא ספק, מעבר למחיר הבית, ישנן עלויות נוספות אשר מנפחות את המחיר הכולל. למדו כיצד ניתן לחסוך אפילו במעט בתהליך רכישת בית.

ישנן דרכים שונות לחסוך כסף ברכישת דירה. לדוגמה, ניתן לרכוש דירה במכירות מוקדמות, ולקנות אותה על הנייר. מצב זה מתאר דירה שטרם נבנתה, אך כבר נרכשה. הרוכשים אותה מקבלים הנחה משמעותית. הנחה נוספת, ניתן לקבל עבור דירה בפרויקטים של תמ"א, כיוון שייתכן שהמחיר עבורה יהיה זול ממחיר השוק.

גורמים לעלות הדירה

עלות של רכישת דירה תלויה ביותר גורמים, מאשר עלות הדירה עצמה. יש בנושא גם מסים, עורכי דין, ריהוט, שיפוץ, משכנתא – וכיוצא בזה. ככל שהדירה ממוקמת באזור שיש לו ביקוש רב יותר, וככל שהדירה עצמה גדולה יותר בשטחה, ומכילה יותר חדרים – אפשר שהמחיר שלה יהיה גבוה יותר. כאשר מבינים את הגורמים למחיר, אפשר לדעת על מה להתפשר, ועל מה לא.

לדוגמה, אפשר להתפשר על מה שבכל מקרה לא רוצים – מקום מרכזי, לדוגמה. אולי מעדיפים מקום שקט. ולא להתפשר, על מה שחשוב – כמו לדוגמה, 100 מ"ר ו-3 חדרים. ובכך, לקבל מה שרוצים, במחיר נמוך יותר.

מכירה מקדימה

כדי להוריד את מחיר רכישת הדירה, ניתן כמובן לרכוש דירה במסגרת מכירה מקדימה, הנקראת גם "פריסייל", ייתכן שזה יגיע להנחה בסדר גודל של 10-15%, ואולי אף יותר. מעבר לכך, ניתן לקבל הנחות והורדת עלויות – דרך משא ומתן על מחירי העסקה, כמו גם על מועדי התשלום. לעתים, אפילו ניתן לשלם במזומן – ובכך לקבל עוד הנחות.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

משא ומתן עם הקבלן

ואם במהלך המשא ומתן, הקבלן לא הוריד את המחיר – אולי הוא דווקא מבטיח דברים נחמדים אחרים. אולי מטבח ואבזור בסטנדרט גבוה יותר, אולי חניה טובה יותר, או מחסן במיקום נגיש יותר – וכיוצא בזה. הטבה נוספת, שקבלן יכול להעניק – היא מימונית. לדוגמה, אפשר שהקבלן יציע לסבסד את ריבית המשכנתא בתקופת הבנייה, באם לדוגמה – קונים על הנייר, והדירה טרם נרכשה. או פשוט, להציע מימון על פני תקופה.

עונות השנה

דרכים נוספות להוריד את המחיר – הוא לרכוש דירות בעונה הנכונה. יש שיגידו, בסביבות דצמבר ונובמבר, יש עתות של "חיסול מלאי", ועל כן אפשר שיהיו הטבות בתקופות אלו, כמו גם כמובן – בכל תקופה בהן יש עניין לקבל אותן.

על משכנתא

כחלק מעלות מחיר הדירה – היא גם המשכנתא – שכן, הריביות עבורה, הן חלק מהתוספת למחיר. באם לוקחים משכנתא נהדרת, עם ריביות נמוכות – החיסכון לאורך השנים, יכול משמעותית להפחית מהעלות הכללית של רכישת הנכס. הדרך לעשות זאת, היא לנהל משא ומתן עם הבנק, אולי להתייעץ עם מומחה ולקבל עזרה מקצועית, ופשוט להגיע למצב שיש עסקה מעולה ויעידה. ציון BDI גבוה, יכול לעזור בכך, שכן אז הסיכון לבנק אמור להיות נמוך יותר, ובכך לאפשר ריביות נדיבות יותר. אם כי, בכל מצב אפשר להוציא תנאים מיטיבים ומועדפים. וכמובן – לבחור בתמהיל הרצוי ביותר, מבחינת הלקוח, כדי לשלם את הריביות הנמוכות והמועטות ביותר, אם בכלל, על המסלולים הנלקחים במשכנתא.

על תמ"א

לגבי רכישה בתמ"א, הרי שאם קונים דירה בתמ"א 38/1, שהרי מדובר על דירה חדשה בבניין ישן – הרי שאפשר לקבל אותה בבניין שעובר שיפוץ, שקיבל כמה תוספות של קומות למבנה שלו. מחיר דירה שכזו יכול להיות נמוך ממחיר דירה חדשה בשוק, עקב כך שמדובר בניין ישן. אפשר שההנחה תהיה בסדר גודל של כ-10%, פחות או יותר. החיסרון הוא ברמת הצנרת, הקירות הישנים, וכיוצא בזה – של הבניין עצמו.

TAKE AWAYS

  1. ניתן להפחית מעלות רכישת דירה
  2. רכישת דירה במכירה מוקדמת, בתמ"א, במסגרת משא ומתן עם קבלן ובעונות מסוימות של השנה – יכולה להביא לחיסכון
  3. בחירה יעילה ונבונה בתמהיל משכנתא מתאים – יכול לאפשר חיסכון בריביות, ולכן בסכום הכסף המושקע בדירה על פני השנים
Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.