אמריקן אקספרס כחול – סקירה של הטבות הכרטיס

  • צוות שקל
  • מרץ 9, 2022
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
הכרטיס הכחול של אמריקן אקספרס הוא יחסית חדש ובא להחליף בחלקו את הכרטיס הירוק והמוכר. אוכלוסית היעד היא דווקא חוסכים צעירים אשר מעוניינים לקחת חלק בחברת אשראי יוקרתית

אמריקן אקספרס, היא חברה הנסחרת בשווקים של אמריקה. בשלב מסוים דורגה בשלושים המקומות המובילים לפי מדד הדאו ג'ונס, ובארץ יש לה ייצוג על ידי הזיכיון של פועלים אקספרס בע"מ, ועם חברת האחות של קבוצת הפועלים – ישראכרט. החברה מנפיקה כשישה סוגי כרטיסים בארץ, בעוד אחד מהם הוא זה הנקרא אמריקן אקספרס כחול.

האם הכרטיס יכול להתאים לצעירים?

למעשה, מדובר בכרטיס אשראי, שניתן לעשות בו שימוש בינלאומי, כאשר הוא מיועד ללקוחות כל הבנקים – ועם זאת, אוכלוסיית היעד, כביכול, היא אנשים צעירים, ואף סטודנטים.

האם ניתן לעשות שימוש בינלאומי בכרטיס?

כאמור, מדובר בכרטיס בינלאומי – על כן ניתן לעשות בו שימוש בישראל, כמו גם מחוצה לה. ניתן למשוך כסף בכספומטים בישראל, כמו גם מחוצה לה. איפה שזה תופס, על כל פנים.

מה הם דמי שימוש וההטבות בכרטיס?

לכרטיס יש דמי שימוש חודשיים. במקרה זה, שכן לכל כרטיס של אמריקן אקספרס אפשר שיהיו דמי שימוש אחרים – הסכום עומד על 15.20 ₪. אם כי, זה מתעדכן – על כן חשוב לבדוק באתר, עם הנציגים ותנאי השירות לסכום העדכני כל פעם.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

גם עבור דמי הכרטיס ניתן לקבל הנחות – מה שאולי יכול להיחשב כהטבה בהחזקת הכרטיס. לדוגמה, על שימוש בכרטיס בגובה של 2,000 ₪, אפשר שתינתן הנחה של 20% על דמי הכרטיס בחודש הבא. כך, שאם מורידים חמישית מהסכום, זה יוצא משהו כמו 3 שקלים פחות. תלוי כמובן, בסכומים הקיימים, ובמידת ההנחה.
ואילו, בסכום חודשי גבוה מכך, נגיד 8,500 ₪ – אפשר שיתקבל פטור חודשי מלא לדמי הכרטיס, בחודש העוקב אחריו. אם כי, כמובן, גם זה נתון לשינויים.

מועדים לחיוב

את הסכום לחיוב ניתן לחייב באחד מארבעה מועדים, ה-2 לחודש, ה-10 לחודש, ה-15 לחודש, וה-20 לחודש.

קצת על החזר כספי שנתי

אילו הטבות אפשר להעניק למחזיקי אמריקן אקספרס כחול? ובכן, יש פונקציה של קאשבאק, CASH BACK, המאפשרת להחזיר כסף בצורה אוטומטית – מדי שנה, על סכום מסוים מהחיוב. באופן עקרוני, אפשר שזה יהיה עד 1% מגובה החיוב השנתי בכרטיס.

כך, שאם לדוגמה, חייבנו אותו ב-10,000 ₪ בשנה נתונה, בהנחה שזה באמת יהיה 1%, אפשר ש-100 ₪ מתוכם יתקבלו באהבה. (לפי תנאי ההסכם).

ובמקרה שמדובר בלקוחות שמחייבים את הכרטיס ב-2,500 ₪ בחודש (בחיוב שנתי: מחלקים ל-12, כנראה, את הסכום השנתי), או פשוט מחייבים אותו עד 30,000 ₪ בשנה, יקבלו החזר של 0.5% מהשימוש בכרטיס עבור חיובים הקשורים לענפי המסעדות, בתי הקפה, ההלבשה וההנעלה. מעל סכום חודשי ממוצע זה, או שנתי כאמור לעיל – אפשר שיהיה החזר של 1% על כל האמור. כמו גם החזר של 0.25% על (ענף) מזון.

מה אפשר לדעת על הנחות אוטומטיות בכרטיס?

מעבר לכך, כמו כרטיסים אחרים של אמריקן אקספרס, גם כאן יש הנחה אוטומטית באלפי בתי עסק ברחבי הארץ. חשוב לבדוק בתנאי העסקה כדי לוודא, אך לצורך העניין – אפשר שזה יהיה 2% או 3% עד 10%, או כך. לפי תנאי העסקה, על כל פנים. כך שמדובר בהנחות שמוחלות אוטומטית, עם החיוב, או כך הבנו את הנושא.

הנחות, הטבות ושירותים שונים

יתרה מכך, אפשר לקבל הנחות על כרטיסים, הנחות על טיסות, על חבילות נופש – 1+1 ברכישת כרטיס קולנוע (בהתאם לתנאי השימוש), הנחה בהשכרת רכב בחו"ל (בהתאם לתנאים מסוימים), וגישה לשירות VIP כביכול, הנקרא GLOBAL ASSIST – שבעצם מאפשר לנופשים להתקשר בכל שעה של היום, כל יום, לכאורה, ולקבל הצעות על אתרי בידור ובילוי, וכו'. בין אם מדובר על המלצות על אתרים, או הזמנת כרטיסים להופעות ו/או משחקי ספורט, ללא עמלה – וכיוצא בזה.

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>

אם כי – בהקשר של הטבות, בשונה מכרטיסי אשראי אחרים של אמריקן אקספרס – לא ניתן לצבור נקודות.

טיפים לשוקלים

  1. לבדוק אם יש ערך בהחזר כספי של 0.5-1% בשנה על הענפים המצוינים לעיל (ובהתאם לתנאי העסקה)
  2. לבדוק את בתי העסק בשותפות, ואת ההנחות האוטומטיות – והאם זה רלוונטי למחזיקי הכרטיס
  3. לבדוק באם רוצים לצבור נקודות או שלא – לאור כך שאם כן, אולי עדיף כרטיס אחר שיאפשר זאת
  4. להיכנס לאתר הרשמי ולבדוק את ההטבות הקיימות – כדי לבדוק אם רלוונטיות
Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
כמה הון עצמי למשכנתא צריך? הסבר פלוס מחשבון הון עצמי למשכנתא
רכישת דירה היא אחת ההחלטות הכלכליות הגדולות והחשובות בחיינו. משכנתא היא מקור...
  • 3 דקות
  • צפיות
ביטול כרטיס אשראי: מה התהליך?
בין אם אבד או נגנב לכם כרטיס אשראי או שאתם באמצע תהליך...
  • 4 דקות
  • צפיות
רייזאפ (RiseUp) המדריך המלא ו-35 ימים בחינם
אם אתם גם מתקשים לעשות סדר בבלאגן הכלכלי שסביבנו, בין עליות המחירים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.