החלטתם לשפץ את הבית? 6 טיפים שיעזרו לכם לעבור אותו בשלום

  • צוות שקל
  • פברואר 8, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
אין כמו שיפוץ וחידוש של הבית על מנת להרגיש שוב את הרעננות וההתרגשות של בית חדש, אך יחד עם התקווה לסיום טוב, לעיתים שיפוץ בית יכול לגרור אתכם להוצאות מיותרות. אספנו כמה טיפים קטנים שיעזרו לכם.

שיפוץ הוא לעיתים ההחלטה הנבונה והכדאית ביותר. אך לרוב מדובר בהוצאה כלכלית גדולה מאוד. למרות זאת, זו החלטה שתחסוך עבורכם את ההוצאות השוטפות של תחזוקת הבית – שלעיתים מייקרות את המחייה, והאפקט המצטבר של כך היא הוצאה כספית גדולה אף מהשיפוץ עצמו. לכן, השיפוץ יכול להפוך, בטווח הרחוק, דווקא לחיסכון משמעותי.

מדובר באתגר גדול, הן ברמה התכנונית, הן ברמה התקציבית והן ברמה המשפחתית. איך אפשר לעמוד בכל האתגרים הללו? גיבשנו עבורכם, בעזרת מיטב המומחים, כמה עצות שיהפכו את השיפוץ למשימה אפשרית ואפילו מעניינת ומהנה.

יעדים ומטרות

בראש ובראשונה חשוב שתחליטו איזה סוג של שיפוץ אתם מעוניינים לערוך. האם מדובר בפרויקט כוללני, או בשיפוץ קוסמטי בלבד? האם מדובר בהשבחה של שווי הנכס, או שדווקא בשיפור אורח החיים שלכם בדירה? האם מדובר בתיקונים דרמתיים או בשינויים קלים כדי לשמר את המראה של הבית ולחדש אותו מעט? שאלו את עצמכם את השאלות הללו ולאחר מכן הגדירו רשימת מטרות ספציפיות.

פרטו ורשמו אילו דברים תצטרכו לעשות כדי לממש את היעדים הללו. הסבירו לעצמכם בצורה מפורטת האם אפשר להסתפק ברכישה של מספר רהיטים וגופי תאורה חדשים, או שאתם זקוקים לשיפוץ תשתיתי. כתבו את כל הדברים שתרצו לקנות, לחדש ולתקן. הרשימות הללו עתידות להיות התשתית לתקציב שלכם, ולכן זה הזמן וזה המקום לחלום בגדול, אבל בצורה ריאלית.

בחירת אנשי מקצוע

לפני שאתם מתחילים את ההליך, הקדישו זמן רב לבחירת אנשי מקצוע. אלו יהיו דמויות המפתח בניהול וביצוע השיפוץ בצורה נכונה. בחרו אנשים אמינים שקיבלתם עליהם המלצות מיד ראשונה ושבדקתם איך נראה בסוף השיפוץ שערכו.

היפגשו מבעוד מועד עם אנשי המקצוע השונים ואל תתביישו לערוך ״ראיונות״ קבלה עבורם. שוחחו איתם על השאיפות שלכם לשיפוץ וכמובן על סדר הגודל של העלויות. סכמו עימם מה המחויבות שלכם במקרה של תקלות. אל תהססו בבחירה זו, היא חשובה יותר מכל ריצוף או גוון לקיר שלכם.

תקציב

לאחר ששוחחתם עם אנשי מקצוע ולאחר שהבנתם מה המטרות שלכם לשיפוץ, הגיע הזמן לגבש את התקציב. עשו זאת עוד בטרם קבעתם באופן סופי את אנשי המקצוע שלכם – התאימו אותם לתקציב שאתם יכולים לעמוד בו.

קראו בצורה מאורגנת את רשימות היעדים שלכם. חשבו עלויות לכל אחת ואחת מהמטרות שלכם. ערכו סקר שוק ובחרו מראש היכן תערכו את הקניות המאסיביות שלכם. לאחר מכן, בנו טבלה מסודרת במחשב שמפרטת את העלויות הללו.

אחרי כן, השוו את העלויות בטבלה עם התקציב שאתם יכולים להקדיש לטובת הפרויקט. סביר להניח שתצטרכו להחליט על פשרות מסוימות כדי להצליח לעמוד בו. לכן, הכריעו מהן הפשרות הללו עוד לפני שהתמסרתם לשיפוץ. במהלך השיפוץ נהלו את התקציב בצורה יומיומית: סמנו והזינו מה היו ההוצאות וכמה נותר לכם מהתקציב שתכננתם בכל שלב ושלב. זכרו שלעמוד בתקציב זו מטרה ריאלית ואפשרית, גם אם היא כרוכה בהחלטות לא קלות.

בטיחות

זוהי קטגוריה שלא תרצו להתפשר עליה. היו מעורבים בתהליך יחד עם אנשי המקצוע שבחרתם כדי שהבטיחות של ביתכם תהיה בסדר עדיפות עליון. אל תחסכו בתחום זה, משום שאחר כך אתם עשויים לשלם הון שלא ציפיתם. לכן, התאימו את התקציב שלכם לבטיחות ברמה הגבוהה ביותר.

מינימליזם

גם בעולם העיצוב המינימליזם הפך לאמת מידה חשובה ומכרעת. סגנון עיצובי זה, שדוגל ב״פחות זה הרבה יותר״, הוא גם אסתטי וגם משתלם. לכן, קחו עמכם את הגישה המינימליסטית למסעי הקניות של הרהיטים ושל חפצי הנוי. חשבו איך להוסיף לביתכם גיוון וטאצ׳ אישי בצורה מעודנת שלא דורשת הוצאות שלא תעמדו בהן.

קבעו סדר עדיפויות

זכרו שמדובר בתהליך שידרוש מכם לוותר על פנטזיות ועל חלומות. יחד עם זאת, היכולת לקבוע סדרי עדיפויות תוביל לשיפוץ יעיל, נכון וכזה שתהיו שלמים איתו יותר. החליטו אם תרצו לרכוש את הברזים ואת המרצפות היקרים ביותר, או שתסתפקו במוצרים איכותיים שאינם שייכים למותגים הידועים ביותר.

חישבו אם אתם רוצים להקדיש את התקציב לאדריכל ולמעצב שעונים על הטעם שלכם, או דווקא לאנשי מקצוע אחרים שחשובים לכם יותר. ההחלטות הללו ימקדו אתכם בפרויקט ויגדירו עבורכם לכל אורך הדרך מה העיקר ומה הטפל. וזה סוד הקסם של השיפוץ.

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.