איביי (eBay) : השיטה לקנות אך ורק מוצרים איכותיים

  • צוות שקל
  • פברואר 8, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
אם אתם כמונו, אז גם אתם נהנים לרכוש מוצרים מEbay , אך לצד המחירים המשתלמים, ישנה לפעמים אכזבה בזמן קבלת המוצר שאיכותו לא בשיא. אז מה עושים?

איביי (https://www.ebay.com/)הוא אחד מהאתרים המובילים בשנים האחרונות למטרות של רכישה אונליין. השפע של המוצרים המוצעים נדמה כאינסופי. אפשר להיאבד בתוך האפשרויות הרבות. ובעיקר, אפשר בקלות לקנות מוצר באיכות ירודה, מיצרן לא אמין, שכאשר נקבל אותו אל ביתנו נרגיש חרטה גדולה. כדי למנוע מצבים שכאלה, ועל מנת שתצליחו להתמצא בתוך השפע של האופציות, ריכזנו עבורכם מספר עקרונות מפתח לרכישה יעילה באיביי.

חיפוש לפי מצב מוצר באיביי

כדאי שתכירו את קטגוריות החיפוש של איביי. זהו כלי בסיסי שיסייע לכם לנתב את התוצאות של החיפוש לפי הרצונות שלכם. בסרגל הכלים תוכלו למצוא מספר קטגוריות שכאלו:

  • מצב המוצר – Condition: החל מחדש שלא נלבש מעולם, כולל תווית-המחיר, ועד למוצר יד-שנייה.
  • צורת הקנייה – Buying Format: לקנות עכשיו מיידית, לקנות במכירה פומבית או קנייה לפי שליחת הצעה.
  • סיווג לפי המוצר הרצוי: כל מוצר יעלה קטגוריות סיווג ספציפיות. למשל, במידה ואתם מחפשים לרכוש חצאית: תוכלו למצוא סיווג לפי אורך החצאית, לפי סוג החצאית, לפי המידות ועוד.

סינון וסיווג

לאחר שבחרתם את הקטגוריות ביחרו את האופן שבו אתם רוצים שהמוצרים יופיעו אל מולכם: למשל לפי המחיר הנמוך ביותר, לרבות עלות המשלוח, או לפי המיקום הגיאוגרפי של המוצר ממיקומכם.

ביקורות ותגובות יסייעו למצוא מוצרים איכותיים

לאחר שביצעתם את החיפוש של המוצר אותו אתם מעוניינים לרכוש, סביר להניח שיופיעו אל מולכם עשרות, אם לא מאות, אפשרויות. נכון להיום, האתר של איביי עדיין לא הוסיף את קטגוריית הביקורות והדירוג לאפשרויות סיווג התוצאות. כנראה שזו בדיוק הסיבה שבגינה כדאי לכם להיעזר בכלי זה: הוא שיגדיל את הסיכויים שתרכשו מוצר אמין.

לכן, למרות היעדר הקטגוריה, השקיעו זמן נוסף וקראו את הביקורות שמופיעות בדף של כל מוצר. כחלק מכך, מופיע דירוג לפי קטגוריות שונות. זהו דירוג משמעותי, אך בלתי מספק. הקפידו לטרוח ולקרוא את התגובות עצמן של הגולשים, אולי בתוכן מצוי המידע הרלוונטי לכם לבדיקה של התאמת המוצר, בהשוואה למוצרים אחרים.

הקפידו לעשות זאת בעיקר אם אתם רוכשים מיצרנים מוכרים פחות, או במידה ואתם רוכשים מוצרים ביד-שנייה. חשוב במיוחד לעשות זאת כאשר קונים מוצר חשמלי, לדוגמת מצלמה או גאדג׳טים אחרים.

המלצה שלנו: אל תתפשרו על מוצרים שמדורגים ברמה של פחות מ-5 כוכבים או 4 כוכבים.

זכרו שהמגוון באינטרנט הוא עצום, ולכן ידכם כלקוחות על העליונה. בקלות תוכלו למצוא מוצר טוב יותר באתר. ולכן, אל תחששו להיות בררנים עד שתמצאו את המוצר שמדורג ברמה גבוהה, והביקורות הכתובות אכן מאמתות את דירוג זה.

תיאור של מוצר איכותי באיביי

בדף המוצרים שניתן לקנות באיביי מופיע תיאור המוצר. אחד הטיפים שלנו הוא להתעקש לרכוש מוצרים שתיאור המוצר שלהם מפורט דיו מבחינתכם. אל תמהרו לרכוש מוצרים שהיצרן לא סיפק מידע מפורט עליהם. כלומר, מידע מצומצם ודל מעיד, לא פעם, על יצרנים לא אמינים ועל מוצר לא איכותי.

תמונות של המוצר – כמות ואיכות

זהו טריק ידוע וחשוב ביותר. רכשו מוצרים המופיעים באתר בליווי של כמה שיותר תמונות. הרכישה המקוונת היא מאתגרת ומעוררת חשד ממילא, ולכן אתם צריכים להגדיל את הוודאות לגבי המוצר שאתם עתידים לקבל. הקפידו לרכוש מוצרים המתוארים בתמונות איכותיות ורבות ככל הניתן. אל תסתפקו בתמונה באיכות ירודה. היום, כמעט לכל אחד יש מכשיר נייד מספק כדי לצלם את המוצר בצורה איכותית. על כן, איכות התמונה משקפת פעמים רבות את איכות המוצר, והיא יכולה לשמש כאינדיקציה בסיסית.

בחינת הספק של המוצר

אין זה מספיק לבדוק רק את הביקורות על המוצר שאתם מעוניינים בו, אלא חשוב לבדוק גם את ביקורות של הספק שלו. מגוון הספקים – כ-מגוון המוצרים באיביי. ישנם ספקים שהם קונים בעצמם שמנסים להרוויח מעט באיביי, וישנם ספקים מקצועיים: חברות לכל דבר ועניין שיש להן מפעלים וחנויות מקוונות משלהן.

ישנם ספקים שהם היצרנים של המוצר וישנם ספקים שמתפקדים כמתווכים ללקוחות.

לכן, נסו להבין מיהו הספק של המוצר. לאחר מכן, קיראו את הביקורות על הספק שאינן קשורות רק למוצר מסוים. העדיפו לרכוש מוצרים של ספקים שמדורגים כמצטיינים – “Top Rated Seller”. רק לאחר שבחנתם את המוצרים מהזוויות הללו, החליטו מהו המוצר האיכותי והמשתלם ביותר עבורכם.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.