איך אפשר להרוויח כסף מבלוג?

  • צוות שקל
  • יולי 22, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
רבות דובר לאחרונה על אפשרויות של יצירת הכנסה פסיבית מהבית דרך האינטרנט. עובדתית זה נכון, אך זה בהחלט לא כזה קל כמו שזה נשמע. אז איך בכל זאת אפשר להרוויח כסף מבלוג?

כדי לענות על השאלה הזו, מתבקש לדעת שני דברים. ראשית כל, איך ליצור בלוג מוצלח. ושנית, איך להניב ממנו מקורות הכנסה?

יתרונות של הכנסת כסף מבלוג

היתרונות של הכנסת כסף מבלוג, הם דיי ברורים. אפשר להגיד ולבטא את מה שאנחנו באמת רוצים, לדבר למי שרוצה להקשיב, לקבל חופש יצירתי, לעזור לאנשים לקבל פרספקטיבה חדשה על חייהם, להרגיש שמשהו בנו מקבל את מקומו ואת ביטויו בעולם הגדול, וכיוצא בזה. יתרה מכך, הכנסה כספית זה נהדר, והתרגום שלה מתבטא למשאבים, לביטחון חומרי, וכיוצא בזה.

הצלחה בין לילה?

האם זה קל, האם זה פשוט, האם זה מידי? ובכן, כל מקרה לגופו – אך ברמת הפרקטיקה, כפי שנסביר בהמשך, הדבר יכול לקחת זמן. ישנן הצלחות שקורות בין לילה, ועם זאת – ישנן הצלחות שקורות בין לילה, לאחר לילות קודמים של הכנה. מעבר לזה, הדבר יכול להיות דיי פשוט וקל. כמובן, כאשר באמת רוצים להשקיע בנתיב הזה, ולעשות אותו עבור סיבות נוספות מאשר רק עבור הכסף – שכן, הנתיב הספציפי הזה של ביטוי לעולם, מכיל הרבה יותר עושר מאשר תרומה כספית, לדעתנו.

איך להקים בלוג?

על כן, השאלה הראשונה היא – איך ליצור בלוג מוצלח?
אפשר לחלק את זה למספר חלקים:

  1. הקמת בלוג
  2. הפיכתו למוצלח
    כדי להקים בלוג, ניתן לרכוש תוכנית בסיסית של אחסון, אצל רבים מאתרי אחסון האתרים הקיימים בארץ ובעולם. אצל רבים מהם, בעמוד הניהול ישנה אפשרות להתקין אוטומטית וורד פרס, או לעשות זאת בצורה ידנית שיכולה להיות דיי פשוטה ונלמדת עם הדרכה שאפשר לקבל מהתמיכה הטכנית ו/או ממדריכים באינטרנט. לאחר מכן, מתבקש להתקין תוספים מתאימים, עיצובים ובאופן כללי להכין את הבלוג לתכנים שלו. גם עבור זה יש מדריכים, ואפשרות לקבל עזרה טכנית אולי מגורמים מחוץ לאחסון, אולי מצוות האחסון עצמו.

איך להשפיע על מידת ההצלחה של הבלוג?

באשר להפיכתו של בלוג למוצלח – הרי שזה נתון בכמה פרמטרים:

  1. אנשים אוהבים לקרוא את מה שאנחנו כותבים
  2. אנשים מחפשים ומבקשים את מה שאנחנו כותבים – באופן אקטיבי
  3. אנשים יכולים למצוא את מה שאנחנו כותבים

האנשים אוהבים, מתעניינים ומשתפים

בהינתן כך, שכל אלו מושלמים – הרי יש לנו תנועה נכנסת, של אנשים מעוניינים לבלוג שלנו. הם קוראים, הם מעריכים, הם שמחים שיצרנו את מה שיצרנו. זוהי כתבה קצרה לכן לא ניכנס ל-How To של העניין, אך בתמציתיות – הם זה נוגע, רלוונטי ומשמעותי, גם כמו פוגש את הלב, מדבר בגובה העיניים, ומושך קריאה – סביר להניח שזו תהיה סיבה, או סיבות, טובות מספיק כדי לקרוא את התכנים שלך. אם התכנים מקודמים ברשתות חברתיות ומנועי החיפוש (גם באופן אורגני, בלי להוציא כסף – למעשה, אפשר שאין בכלל צורך להוציא כסף על קידום תכנים, אלא אם כן זה חלק מהאסטרטגיה השיווקית), הרי שאנשים יכולים לגלות את מה שכתבתנו – גם אם הם לא הכירו את התכנים שלנו קודם לכן. וכמובן – לדבר לקהל שאכפת לו. שזה משנה לו. שזה נוגע. שבאמת אפשר לעזור לו, גם אם העזרה, היא לראות דברים מנקודת מבט נוספת, שלדעתנו, על כל פנים – היא בעלת ערך, ומשמעותית.

לקבל מהעולם

בשלב זה, יהיה ניתן לייצר, או לגלות קהל שמעוניין במה שאנחנו כותבים. ואם יש מספיק אנשים שמתעניינים, ובאים לקחת – הם יכולים לתרום את חלקם. וזה הרגע בו ניתן להרוויח כסף עם הבלוג שלנו. לאחר שיש לנו את זה, אפשר להתחיל (או מלכתחילה) לייצר צינורות להזרמת הכסף.

שכן, אם אנשים מסוימים מגיעים לאתר על בסיס קבוע, וכל פעם שהם נכנסים, יש להם אפשרות לראות פרסומת שרלוונטית להם – והם לוחצים עליה – זה כבר יכול להניב הכנסה.

למכור את המוצרים/שירותים שלנו

אם מישהו קורא פוסט שכתבנו, והוא מגיע להבנה שכדאי לו לקנות משהו – ואנחנו "במקרה" מציעים אותו, ויש לו אפשרות להשאיר פרטים – הרי שזו עוד אפשרות לקבל הכנסה.

שיווק שותפים/אפיליאציה

באופן דומה, אם אנחנו מגשרים בינו לבין נותן שירות/מוצר אחר, אנחנו יכולים לקבל כסף על ידי אפיליאציה, או שותפות עם אדם אחר המציע שירותים ומוצרים. כך לדוגמה, אם דיברנו על שיפור השינה בלילה, ובאמצע הכתבה יש לינק לאתר שמוכר כריות ייעודיות לשינה, או מדיטציות המסייעות לכך – עמלת המכירה יכולה להגיע אלינו, עקב כך שהפנינו אנשים שהתעניינו במה שכתבנו.

להיות יצירתיים

ישנן דרכים נוספות לקבל כסף מתוך התרומה שלנו לעולם. בין אם זה לפתוח את האתר לתרומות, כך שאנשים יכולים לתת כמה שהם רוצים, בלי קשר לנסיבות ספציפיות מלבד הרצון שלהם לכך. או לתת תכנים ספציפיים בתשלום/למנויים, וכיוצא בזה. ניתן להיות יצירתיים במיוחד.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 2 דקות
  • צפיות
דמי ביטוח לאומי לעובד בחופשה ללא תשלום
במידה ועובד נמצא בחופשה, הוא אינו נוכח בעבודה ולכן הגיוני שלא נדרש...
  • 2 דקות
  • צפיות
דמי ביטוח לאומי ומס בריאות לעובדים שכירים – כיצד תחשבו את התשלום
עובדים שכירים מנכים מהשכר שלהם דמי ביטוח לאומי ומס בריאות אך רבים...
  • 3 דקות
  • צפיות
תגמול בגין שעות נוספות – האם אתם זכאים לתוספת לשכר?
במידה ואתם מתבקשים להישאר לעבוד שעות נוספות, חשוב לוודא שאתם אכן מקבלים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.