איך לכתוב מכתב התפטרות מעבודה בצורה נכונה?

  • צוות שקל
  • פברואר 28, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
קרה שרציתם לעזוב את מקום העבודה שלכם מכל סיבה שהיא? בסדר גמור, דאגו למסור מכתב התפטרות מנומס ומסודר וכך תשמרו על יחסים טובים גם בהמשך.

בעת פיטורין ממקום עבודה, מתבקש למסור מכתב התפטרות למעסיק, כמתבקש בתקנות – תקנות שמבקשות מהמעסיק, למסור מכתב פיטורין במקרה שכך קורה. כדי לשמור על תקנות החוק, הצד שעוזב את הספינה, מתבקש למסור הודעה מוקדמת לצד השני. הודעה מוקדמת להתפטרות – היא מכתב ההתפטרות שאנו דנים בו. התפטרות מיידית ללא הודעה מוקדמת, יכולה לבקש דין של תשלומי פיצויים למעסיק. על כמה? כאלו, שיכולים להיות שווים, לסכום שהיה המעסיק למשלם לעובד, לו היה העובד ממשיך לעבוד עד תום תקופת ההודעה המקדימה. כלומר, אם נדרש להודיע מראש שבועיים, אז על שכר של שבועיים.

איך כותבים מכתב התפטרות?

ובכן, דיי בפשטות. אפשר לכלול בו מספר מאפיינים בסיסיים, כמו תאריך הוצאה ההודעה. בעבורו, מתבקש לרשום בראשו של מכתב ההתפטרות – את תאריך הוצאת ההודעה, כמו גם את מסירתה. התאריך הוא רישום חוקי לדבר, ומאפשר לתאם ציפיות מבחינת התיעוד, כלומר – מאיזה יום מתחילה הספירה לאחור להשלמת הפיטורים.

תיעוד חוקי

מה שמביא אותנו לסעיף הבא – תאריך כניסה לתוקף עבור ההתפטרות. גם את זה, ניתן לציין בגוף המכתב. התאריך, או מועד הפיטורין, יהיה מושפע מוותק, כמו גם מתנאים שהוסכמו מראש בתנאי החוזה – כל עוד הם מאושר על פי חוק ומוסכמים על כל הצדדים.

סעיפים נחמדים במכתב ההתפטרות

מה שמביא אותנו לדובדבן שבקצפת – סיבת העזיבה. אין צורך לכתוב אותו במכתב, על כן זהו רק הדובדבן, לא הקצפת, או הבסיס עצמו. אפשר לציין את סיבת העזיבה, בין אם יש עניין לשדרג את תנאי העבודה, או שיש כוונה לפתוח עסק עצמאי – וכיוצא בזה. סעיף נוסף, שהוא ברמת הרשות – הוא להגדיר ולתאר את הזכויות הרלוונטיות שניתן לקבל עקב סיום יחסי עובד מעביד, כמו פדיון הכספים שמגיעים עבור ימי חופשה, דמי הבראה, נסיעות – וכיוצא בזה. סעיף נוסף שאפשר לכלול במתחם הדובדבנים הוא בקשת המלצה.

תוספות רצויות

אפשר לסיים את המכתב עם כל מידע נוסף שרוצים להוסיף, כמו גם מילות הערכה – שהן, כמו שהן בשביל המעסיק – הן בשביל הכותב, לאור הפוקוס שהן מאפשרות לראות דרכו את המציאות. משקפיים מעריכות יכולות לאפשר איזון פנימי רב, עקב היכולת להכיר במציאות, לאהוב אותה ולהמשיך הלאה לשדות פוריים יותר.

יעילות ומיקוד

על המכתב להיות ממוקד, מדויק, יעיל. אם רוצים להוסיף פרטים, אפשר ליצור מכתב אחר, שאין לו מטרה רשמית לפי חוק – אלא נועד להביע קישוטים, הערכה ומחשבות אחרות שמרגיש נכון להביע.

להודיע בעל פה

ועל אף שמכתב יכול לעבוד, זה יהיה נחמד להודיע גם בעל פה, לפני הגשה רשמית של המכתב. בייחוד אם כתבנו שם שאנחנו מעריכים אותו. למרות, שאם פשוט נפתיע אותו עם מכתב – אין זה אומר שאנחנו לא מעריכים, אולי אנחנו מעדיפים להימנע מפרידות. וזה בסדר, אלא שסגירת מעגל יכולה להיות חיונית לכל הצדדים, ופשוט להגיד מה אנחנו רוצים, ושהגיע הזמן לסיים.

מכתב אפשרי לדוגמא

תאריך מסירה: 09/09/2019
לכבוד,
שמואל השמואלי, מנהל ישיר
חברת הבורגנים בע"מ
הנדון: הודעה על סיום עבודה
בהמשך לשיחתנו, אבקש להודיע בזה המכתב על סיום ההעסקה בחברת שמואל הבורגנים בע"מ, שתיכנס לתוקפה בתאריך 19.19.19. זוהי שלהלן ההודעה המוקדמת.
אני מבקש להביע הערכה והוקרה על תקופת ההעסקה, וזמננו יחד – עם כל ההרפתקאות וההצלחות שחווינו. כעת אבקש להסדיר את זכויות העובד, במסגרת סיום יחסינו כעובד מעביד, כמו ימי חופשה, דמי הבראה וכיוצא בזה.
אשמח מאוד לקבל מכתב המלצה מקצועי ורלוונטי.
תודה,
ישראל ישראלי
ת.ז. 0123456789
העתק: משאבי אנוש

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 2 דקות
  • צפיות
דמי ביטוח לאומי לעובד בחופשה ללא תשלום
במידה ועובד נמצא בחופשה, הוא אינו נוכח בעבודה ולכן הגיוני שלא נדרש...
  • 2 דקות
  • צפיות
דמי ביטוח לאומי ומס בריאות לעובדים שכירים – כיצד תחשבו את התשלום
עובדים שכירים מנכים מהשכר שלהם דמי ביטוח לאומי ומס בריאות אך רבים...
  • 3 דקות
  • צפיות
תגמול בגין שעות נוספות – האם אתם זכאים לתוספת לשכר?
במידה ואתם מתבקשים להישאר לעבוד שעות נוספות, חשוב לוודא שאתם אכן מקבלים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.