מהו אישור זכאות לתואר אקדמי וכיצד תוכלו לבקש אותו?

  • צוות שקל
  • דצמבר 12, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
לאחר מספר שנים של לימודים ועשרות עבודות שהגשתם, חשוב שתדאגו לבקש אישור זכאות לתואר אקדמאי כחותמת רשמי להמשך הדרך

באופן עקרוני, סטודנט שסיים לימודים אקדמיים, וכביכול עומד בדרישות לקבל תואר – יכול לקבל אישור זכאות לתואר, טרם קיבל את התעודה הרשמית לאותו תואר אקדמי.

כך שבמקום לחכות שהתעודה תתקבל, אפשר לקבל אישור על זכאות לתואר עצמו. מדוע זה רלוונטי? זה יכול לעזור בשלל הליכים ובקשות של הסטודנט, כמו גם כאלו שקשורות לזיכוי במס, וכיוצא בזה.

במה מדובר?

ראשית כל, אישור זכאות לתואר – זה מסמך שמוסד אקדמי יכול לתת, סביר שמדובר במוסד לימודים המוכר על ידי המעוצה להשכלה גבוהה, שזה אומר, מכללה או אוניברסיטה. האישור נועד, ובכן – "לאשר", שסטודנט מסוים, אכן זכאי לקבל תעודת גמר, עבור תואר נתון.

הזמן המתאים לקבל

את האישור אפשר לקבל, לפני קבלת התואר (התעודה הרשמית) – בטקס שנערך על ידי המוסד האקדמי. למעשה, אם יש לנו שרשרת שלבים, או חוליות בשרשרת אירועים – כאשר, נגיד, ההרשמה למוסד הלימודים הוא השלב הראשון, וקבלת התעודה הוא השלב האחרון – שהרי, קבלת אישור הזכאות לתואר אקדמי – הוא השלב לפני האחרון, לפני קבלת התעודה עצמה.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

אישור לעולם

אישור סיום הלימודים, יכול להיות שימושי ושמיש, לתקופה שבין סיום הלימודים ומענה על הדרישות, לבין קבלת התעודה – "ומוכיחה", באופן "רשמי", שהסטודנט יכול לקבל את התואר שלו, ולמעשה מעין קיבל. כעת, ביכולתו של הסטודנט, טרם קיבל את התואר הנכסף, בצורתו של תעודה רשמית ממוסד הלימודים בטקס ייעודי – להודיע לגופים, מקומות עבודה ומוסדות שונים על זכאותו לתואר אקדמי, ובכלל למשוך ולנצל את זכויותיו.

לבקש או פשוט לקבל

תעודת אישור הזכאות לתואר אקדמי, יכולה להינתן לסטודנט באופן אוטומטי על ידי מוסד הלימודים, ויכולה להינתן באם יבקש זאת ביוזמתו. באישור כתוב כי המוסד האקדמי מזהה ומצהיר, אם לא מכריז, כי הסטודנט עמד בכל הדרישות שלו וזכאי לתואר מצידו. ועם זאת, עם קבלת האישור – לא ניתן יהיה לשנות ציונים על ידי בחינה נוספת, או לעבור קורסים מחדש.

באילו תנאים, סטודנט יכול לעמוד, כדי לקבל אישור זכאות לתואר?

ובכן, ראשית כל – באם שילם את כל שכר הלימוד שלו, במדור שכ"ל, ולא נותר לו חוב כספי. שנית, באם החזיר את כל המסמכים והספרים שלו, למוסד האקדמי מהם שאלה אותם, לרבות המכללה. יתרה מכך – באם השלים את הקורסים ונקודות הזכות המתבקשות להשלמת וזכאות התואר – כלומר, שקיבל ציון מספק או פשוט ענה על דרישות המעבר לקורסים השונים, וקיבל עבורם נקודת זכות כך שצבר מכסה מספקת להשלמת התואר שלו – דבר שהאישור כמובן מכריז עליו.

מעבר לכך, יש לנו כמובן את מסירת עבודת הגמר – אם הייתה חלק מהדרישות לקבלת התואר, ובאם עמד בכל תנאי אחר שהמוסד האקדמי הגדיר כתנאי לקבלת התואר – כמו מכסת איחורים, חיסורים, ביצוע מטלות וכיוצא בזה.

לפנות לגורמים המתאימים

כדי לקבל את אישור הזכאות המדובר – יש כמובן לפנות למוסד האקדמי הרלוונטי, ולקבל את האישור. זה יהיה תלוי במענה על עמידה בתנאי הסף, וזה עניין אחר שמתבקש להסדיר כמובן טרם קבלת האישור כמו גם התעודה הרשמית. את האישור ניתן לקבל על ידי פניה למזכירות במוסד הלימודים, כמו גם אל בית הספר, או אל הפקולטה המתבקשת והנכונה למצב. או, פשוט – דרך אתר האינטרנט של המוסד האקדמי, שכן, אפשר שתהיה בו אפשרות לגשת לאזור אישי של התלמיד, כביכול ולהגיש בקשה לקבלת אותו מסמך.

מעבר לכך, ייתכן שהמוסד האקדמי יישלח, בין אם ביוזמתו או ביוזמת התלמיד – העתקים לאישור הזכאות, לכתובת המגורים בדרך של דואר – על כן כדאי לוודא את נכונותה. האישור לא אמור לעלות כסף, מעבר לשכר הלימוד וההוצאות הרלוונטיות לכך. הוא יכול לשמש כתנאי ללימודי המשך, כאפשרות לקבל תוספת הכנסה, לקבלת נקודות זיכוי ממס הכנסה, וכיוצא בכך.

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>
Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 2 דקות
  • צפיות
דמי ביטוח לאומי לעובד בחופשה ללא תשלום
במידה ועובד נמצא בחופשה, הוא אינו נוכח בעבודה ולכן הגיוני שלא נדרש...
  • 2 דקות
  • צפיות
דמי ביטוח לאומי ומס בריאות לעובדים שכירים – כיצד תחשבו את התשלום
עובדים שכירים מנכים מהשכר שלהם דמי ביטוח לאומי ומס בריאות אך רבים...
  • 3 דקות
  • צפיות
תגמול בגין שעות נוספות – האם אתם זכאים לתוספת לשכר?
במידה ואתם מתבקשים להישאר לעבוד שעות נוספות, חשוב לוודא שאתם אכן מקבלים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.