מנצחים את הסחות הדעת! 10 דרכים לשפר את הריכוז

  • צוות שקל
  • פברואר 24, 2022
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
בין אם אתם עצמאים או שכירים שעובדים מהבית, בוודאי אתם מתמודדים עם קושי לשמור על רמות פוקוס גבוהות. קחו לכם רגע והתמקדו בעשרת הדרכים שלנו להגברת הפוקוס בעבודה.

פוקוס, פוקוס – מה הסיפור שלו? ובכן, אחד המנטורים (שאנחנו באופן אישי מכירים ומעריכים), לנושא למידה, בעל שם ויכולת – וואיט וודסמול (Wyatt Woodsmall), מגדיר זאת כך:
"פוקוס, הוא היכולת לשים את כל תשומת הלב/המשקל/התנועה שלך, בכיוון אחד, ולא להפסיק עד שהגעת ליעד" (ייתכן שערכנו זאת קצת מהזיכרון). על כן, כבעלי עסק – יש לנו עניין להגשים משימות. כל משימה, היא אבן בניין, בהגשמת החזון העסקי שלנו. שכן, רבים מאתנו עובדים עם חזון, מתרגמים אותו לעולם באמצעות אסטרטגיה (המופיעה בתוכנית העסקית), וממשים את אותה אסטרטגיה דרך משימות. היכולת של האסטרטגיה להצליח, היא כדרך הגשמת המשימות.

אז איך מגשימים משימות?

ובכן, יש כמה דרכים. העיקרית מבניהן, היא לדעת איפה אתה רוצה להיות, ומה לעשות כדי להיות שם, למה זה חשוב – ואיך לעשות זאת. ואחר כך – לעשות זאת. ואם זה נשמע כמו משימה שדורשת ריכוז, אין ספק שזה, לפחות לדעתנו – נכון.

ראשית כל, הבא נדבר על כמה דברים שקשורים לריכוז:

  1. הסחות דעת – ריכוז מתפצל
  2. תזונה – המוח, הגוף והנפש (ומוקדים אחרים במערך) צריכים הזנה מיטיבה
  3. סביבה קיימת
  4. כושר גופני והפעלת הגוף
  5. ניהול זמנים
  6. שינה
  7. הפסקות
  8. מדיטציה
  9. שחרור מתח
  10. מינוף עצמי

כן, יש לנו עשר. האם נספיק לדבר על כולם בכתבה זאת? תלוי כמה נהיה מרוכזים.

הסחות דעת

ראשית כל, אם מיקוד זו היכולת להישאר עם כל תשומת הלב, הכוח, התנועה, המוקד שלנו – על כיוון אחד, בלי להפסיק – עד שמגיעים ליעד, איך בדיוק, לשים את תשומת הלב והתנועה שלנו על משהו אחר – עוזר בלהגיע למטרה? איך בדיוק זה עוזר לפוקוס? זה לא.

התראות מהטלפון, אנשים בסביבה, מוזיקה לא מתאימה, ואפילו מחשבות תוהות, וגורמים אחרים – יכולים להיחשב כהזמנה להפסיק את התנועה הנוכחית לעבר היעד – ועל כן, יש לשחרר אותם מהמערכת.

תזונה נכונה

מה שאנחנו מכניסים לגוף, ברמת האוכל, הקריאה (יש "דיאטות קריאה", למעשה), הבידור, וכיוצא בזה – הופך להיות חלק מאיתנו, או זו לפחות דעתנו. על כן, חשוב, שנצרך תכנים, או מזונות איכותיים – כדי שהגוף שלנו, וכל הרבדים בנו – ישחו בחומרי תזונה איכותיים, שאפשר לייצר מהם מציאות חיובית ועשירה, ביתר קלות.

תזונה לא מתאימה יכולה להתבטא בעייפות, כבדות, ערפול, וכיוצא בזה. זה לא תומך בלהתמיד עד שמשלימים את המשימה, כי זה מוסיף עוד הסחות, עוד תנועות לכיוונים אחרים.

סוכר, טלוויזיה, אלכוהול, מסכים, וכיוצא בזה – יכולים להיות סממן לתזונה קלוקלת, כמו גם חוסר איזון תזונתי – כמו יותר מדי ממשהו אחד, ופחות מדי ממשהו אחר.

סביבה קיימת

האם הילדים נכנסים למשרד? האם החברים מתקשרים? (האם הטלפון בכלל פתוח? למה?), האם סביבת העבודה מעודדת יצירתיות ומיקוד, ואם כן, איך, וגם – איך ניתן לפתח זאת אפילו יותר? האם יש פרטיות, גבולות תחומים, וידיעה – של מה שעושים עכשיו?

כושר גופני והפעלת הגוף

הגוף נועד להשתתף בעולם, להיות פעיל, חי. לא לשבת, לנוח – יתר על המידה. יש אנשים פעילים יותר, ויש פחות – אך סביר, שהרבה מאיתנו יכולים להיעזר בהכנסת עוד "אש" לחיים. ופעילות גופנית אינטנסיבית, יכולה להיות רובד בזה. אך כמובן, כל מקרה לגופו. האש עוזרת למיקוד, כי היא רוצה לנוע למטרה. מדובר באלמנט שאנחנו יכולים לגשת אליו, דרך מאמץ פיזי ממוקד ושמח.

ניהול זמנים

כלומר, לעשות את המשימות הנכונות, בזמנים הנכונים. ג'ים רון (המנטור של אנתוני רובינס) אמר, don’t major in minor things, אל תתמחה בשטויות, בתרגום חופשי. נצל את הפריים טיים של העבודה למשימות עיקריות, ואת השאר תשאיר לאנשים אחרים, או בזמנים בהם אתה לא משקיע זמן מוח יקר.

שינה טובה

שינה היא אחת מאבני היסוד של כל דבר, כנראה. בין אם זה פיתוח גוף, תפקוד מנטלי, איזון רגשי, וכיוצא בזה. לאחר שינה – אנחנו רעננים ומוכנים, ויש לכך כל מיני משוואות, וכל אדם מתבקש להבין כמה שעות נכון לו לישון, באילו שעות של הלילה, ומה יאפשר לו לישון יותר טוב. וויטמינים, מינרלים, היגיינת שינה, וכיוצא בזה.

הפסקות יזומות

בין אם זה לקוח מהכיסא ולהתמתח כל 20 דקות, בין אם זה לדעת שיש רגע בו מפסיקים לעבוד – ועד אז "נותנים עבודות", ובין אם זה להקשיב לגוף שלנו ולעבוד עם המערכת שלנו, ולא לנסות לכפות תוצאה. האש לא כופה תוצאה כדי להגיע ליעד, היא עובדת עם מה שיש לה. עם אין עם מה לעבוד, היא לא מתקדמת, היא "בהפסקה".

מדיטציה

הרבה נאמר על הנושא באינסוף נקודות, ולצורך העניין – מדיטציה עוזרת לדעת מה קיים, מה לא, ועל כן עוזרת בצלילות והפרדה בין עיקר וטפל. כמובן שזה טוב לניהול רגשי, לשמירת פוקוס על דברים, לניתוק מהפרעות, לקבלת החלטות מתוך סמכות פנימית, וכיוצא בזה. דברים שציינו כאן, שרלוונטיים לפוקוס, למעשה.

שחרור מתח

וואיט וודסמול, אמר גם, כי מתח צוברים באופן לא מודע – אך משחררים באופן מודע. לא תמיד זה נכון, ועם זאת – לאנשים שלא פיתחו מודעות למתח בגוף שלהם, או הבינו כיצד לאפשר ריפוי של הדבר באופן תמידי – הרי שמשמעת בנושא יכולה לעזור. שכן, מתח מגיע עם מחיר אנרגטי, אנרגיה שהיה אפשר להפנות למנוחה, ולהשלמת משימות. גומייה אמורה להתרכך, לפני שהיא מתכווצת שוב, אחרת היא נקרעת, או מאבדת את האלסטיות שלה. וגמישות, זה חשוב – בהכלת האנרגיה המתבקשת להשלמת משימה.

מינוף עצמי

להיות מרוכז זה קל, אם באמת רוצים. למה שבאמת נרצה? זה בדיוק מה שנרצה לברר. האם יש מטרה גבוהה שאנחנו עובדים לקראתה? אם כן, ואנחנו מרגישים שזה נכון לנו להגשים אותה דרך מאמצינו – זו בדיוק הסיבה שנתמקד. ולא נצטרך הזמנה אפילו כדי ליישם את כל הטיפים במאמר המדובר.

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 2 דקות
  • צפיות
דמי ביטוח לאומי לעובד בחופשה ללא תשלום
במידה ועובד נמצא בחופשה, הוא אינו נוכח בעבודה ולכן הגיוני שלא נדרש...
  • 2 דקות
  • צפיות
דמי ביטוח לאומי ומס בריאות לעובדים שכירים – כיצד תחשבו את התשלום
עובדים שכירים מנכים מהשכר שלהם דמי ביטוח לאומי ומס בריאות אך רבים...
  • 3 דקות
  • צפיות
תגמול בגין שעות נוספות – האם אתם זכאים לתוספת לשכר?
במידה ואתם מתבקשים להישאר לעבוד שעות נוספות, חשוב לוודא שאתם אכן מקבלים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.