עבודה מהבית – האם זה באמת מתאים לכם?

  • צוות שקל
  • פברואר 8, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
כמעט כל אחד מאיתנו חלם לפחות פעם אחת בחיים לקחת את המחשב שלו ולטוס ליעד האוהב עליו ולעבוד. בין אם זה בית קפה בפריז או על חוף הים בברזיל, התענוג הזה שמור אך ורק לפרילנסרים אשר עובדים מהבית. אז לפני שאתם רצים לקנות כרטיס טיסה ואוספים את המחשב, רצינו שתכירו קצת מה זה באמת אומר לעבוד מהבית והאם זה בכלל בשבילכם?

רבים מאתנו היו רוצים לעבוד מהבית, אך למרבה הצער, סגנון חיים שכזה אינו מתאים לכולם. יש מספר גורמים שעלינו לשקול לפני שאנו טורקים את הדלת מאחורי מקום העבודה המסודר שלנו, ומחליטים לצאת להרפתקה לא-נודעת כמו עבודה מהבית.

אז מי בדרך כלל בוחר לעבוד מהבית?

ישנם רבים המוקסמים מהאפשרויות שמקנה להם עבודה מהבית. הורים למשל, יכולים להרוויח מאוד מהשעות הגמישות ומהאפשרות להיות זמינים לילדיהם בכל שעה משעות היממה. סטודנטים ישמחו לפרנסה שלא תמנע מהם להגיע לשיעורים בזמן, וגם אנשים רבים שעובדים ב"עבודה רגילה" מהרהרים באפשרות להרוויח קצת כסף מהצד, בלי הלחץ והטרטור של עבודה בשני המקומות.

יש אנשים רבים שלא אוהבים לקבל הוראות מבוס שיושב להם על הראש, או לציית לקוד לבוש ולפוליטיקה משרדית מתישה… עצמאות וחופש פעולה הם שני דברים שיכולים למשוך אותם לכיוון של עבודה מהבית.

פרט לכך, עבודה מהבית מקנה יתרון גדול מאוד למי שמהרהר באפשרות של הגירה לארץ אחרת – כל עוד העבודה מתבצעת כמו שצריך, יש לכם פרנסה מכל נקודה על כדור הארץ, ובכל מקום שלא תהיו בו (בתנאי שיש לכם חיבור זמין לאינטרנט כמובן).

אבל, לא הכל ורוד בעבודה מהבית. סבלנות, משמעת עצמית, פינת עבודה מסודרת… אלו רק כמה מהפרטים שעליכם לדאוג להם ולתרגל אותם, לפני שתוכלו להיות בטוחים שעבודה מהבית מהווה בשבילכם מקור פרנסה יציב ואמין.

אז האם יש בכם את זה?

בעבודה רגילה זה קל – יש בוס, יש שעון נוכחות, יש הפסקות צהריים ויש יעדים מוגדרים. לא כך בעבודה מהבית. עליכם להיות הבוסים המעצבנים והמציקים של עצמכם – להעיר את עצמכם, לגרור את עצמכם לעבודה, לגעור בעצמכם על כך שמתקרב הדד-ליין ועוד לא הספקתם חצי ממה שתכננתם, ואם הלקוחות לא מרוצים, הפרויקט מתעכב, והכל באופן חללי מתפקשש – להאשים רק את עצמכם.

רמה כזו של משמעת עצמית, ויכולת לקיחת אחריות אישית, היא משהו שרבים אינם מסוגלים (ואינם רוצים) לקחת על עצמם. האם אתם מסוגלים לכך? רק אתם יודעים את התשובה.

עוד תכונה מרכזית אצל העובדים מהבית היא סבלנות. לפעמים צריך לדעת לחכות להזמנה המתאימה, ולא לקחת כל פרויקט מפוקפק שנקרה בדרככם. עומס יתר של פרויקטים ועבודות עלול להתיש אתכם, ולמנוע מכם לעמוד בזמנים שהוקצבו לכם. איחורים בהגשות הן עניין רציני, אשר משאיר רושם חזק את המעסיקים או הלקוחות שלכם… עדיף לקחת עבודה רק כאשר אתם בטוחים שתוכלו להגיש אותה בזמן.

חשוב מאוד שתבררו פרטים על המעסיקים או הלקוחות שלכם. כאשר נמצאים פיזית במשרדי חברה כלשהי, ניתן לחוש את האווירה ולהתייעץ עם עובדים אחרים במקום – האם מדובר במקום עבודה מסודר ואמין? האם המעסיקים ישרים ומשלמים את המשכורות בזמן ולפי ההסכם? ניתן גם להתעמת עם המנהלים במידה וצצים אי-סדרים כלשהם. כאשר המעסיק או הלקוח הוא אדם שמעולם לא נפגשתם איתו (ולא תיפגשו…), העניינים יכולים להסתבך – להשקיע שעות רבות בלי לקבל תמורה זה לא כיף בכלל. ודאו בכל צורה שאתם לא עובדים עם מקורות מפוקפקים.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 2 דקות
  • צפיות
דמי ביטוח לאומי לעובד בחופשה ללא תשלום
במידה ועובד נמצא בחופשה, הוא אינו נוכח בעבודה ולכן הגיוני שלא נדרש...
  • 2 דקות
  • צפיות
דמי ביטוח לאומי ומס בריאות לעובדים שכירים – כיצד תחשבו את התשלום
עובדים שכירים מנכים מהשכר שלהם דמי ביטוח לאומי ומס בריאות אך רבים...
  • 3 דקות
  • צפיות
תגמול בגין שעות נוספות – האם אתם זכאים לתוספת לשכר?
במידה ואתם מתבקשים להישאר לעבוד שעות נוספות, חשוב לוודא שאתם אכן מקבלים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.