איך פותחים עסק במס הכנסה

  • צוות שקל
  • מרץ 7, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
אחד הצעדים הראשונים ומשמעותיים בדרכו של יזם הוא לפתוח תיק במס הכנסה. איך עושים את זה? ומהן המשמעותיות, כל זאת לפניכם

החוק מבקש, מכל אדם או תאגיד – לפתוח עסק, במידה והם החלו לעסוק בפעילות עסקית מניבה הכנסות. ראשית כל מתבקש להירשם כעוסק במס הכנסה. כדי לעשות זאת, פותחים תיק במס הכנסה, מיד עם תחילתו של העסק, או תחילת הפעילות העסקית. וזאת, לאחר שכבר רושמים אותו במע"מ.

הכיצד פותחים עסק במס הכנסה?

ובכן, זה תהליך מאוד פשוט. באופן עקרוני, ממלאים בכתב את אחד מטופסי הבקשה (פתיחת תיק עבור עצמאי, או פתיחת תיק עבור תאגיד), ולאחר מכן לשלוח לפקיד שומה של מס הכנסה, באזור בו מתנהל העסק. או פשוט, לתת לרואה חשבון לעשות זאת במקום.

עזרה חיצונית

וזה המקום לציין, שרואה חשבון, כמו גם עורכי דין ויועצי מס – יכולים לייעץ בנידון. לא בהכרח בהיבט העסקי, אלא בהיבט הבירוקרטי, בייחוד זה של התנהלות מול רשויות המס. כמה מס משלמים? איך משלמים? מדוע משלמים? איך נכון ויעיל להתנהל? וכיוצא בזה.

העסקת עובדים

יתרה מכך, אם פותחים עסק שיעסיק עובדים שכירים – כאלו שהמעסיק ינכה מס במקור ממשכורתם, כמו גם תשלומים אחרים שיש עליהם ניכוי מס במקור (כמו תשלום שכר דירה), אפשר לפתוח תיק ניכויים, כדרך טופס פתיחת תיק לעצמאי, או טופס פתיחת תיק לתאגיד – יש לכך תהליך מתבקש.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

התנהלות מול רשויות המס

לאחר שנפתח העסק, המשך התנהלות המס תהיה תלויה במספר דברים. ראשית, בניהול ספרי החשבונות של העסק, כמו גם הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה. עוסק פטור, מתעסק פחות עם רשויות המס מאשר עוסק מורשה, ועם זאת – גם עוסק פטור אוסף קבלות ומדווח על מחזור הכנסות, כמו גם מגיש דו"ח שנתי למס הכנסה.
גם במקרה זה, רואה חשבון יכול להיות אמון על כך, ולעשות זאת עבור העוסק.

לזכור את ביטוח לאומי

עם פתיחת תיק במס הכנסה, מתבקש לפתוח תיק עוסק עצמאי במוסד לביטוח לאומי. שכן, מתבקש לדווח אצל כל רשויות המס, כולל זו של מע"מ.

עלויות

כדי לפתוח תיק במס הכנסה, או אצל רשויות המס – לא מתבקש לשלם כסף, וניתן לעשות זאת גם בלי ייעוץ חיצוני. ועם זאת, אם נותנים את המשימה לרואה חשבון, או יועץ שכזה – הרי שהדבר יכול לעלות בשכר טרחה.

תעודות

למעשה, מתבקש בלהחזיק בתעודה של עוסק פטור, או עוסק מורשה, טרם התחילה הפעילות העסקית ולפני ביצוע העסקה הראשונה. כדי לגשת אל התהליך, אפשר כאמור להתחיל במשרדי מע"מ, ולהמציא עבורם טפסים רלוונטיים.

טפסים למע"מ

במקרה של פתיחת עוסק מורשה, הרי שיתבקש להביא טופס 821, תעודת זהות, השכם שכירות במידה והעסק אינו מהבית, אישור בנק על קיום חשבון או פשוט צ'ק מבוטל, תעודת דיפלומה אם מדובר בעסק של נותן שירות כמו גם הסכם התקשרות עם לקוח ראשון.

פתיחת תיק במס הכנסה

לאחר שנרשם העסק במע"מ, אפשר לעבור לכדי פתיחת תיק במס הכנסה. משרדי מס הכנסה יכולים להיות באותו בניין בו ממוקמים אלו של מע"מ, ואפשר לפתוח מיד תיק במס הכנסה מייד אחרי זה שנפתח במע"מ.
עבור זה יתבקש למלא טופס בקשה לפתיחת עסק, כאשר מספק התיק שייקבע הוא לפי מספר תעודת זהות, או מספר ח.פ. של חברה. לאחר פתיחת העסק – יהיה טופס נוסף, של בקשה לפטור מניכוי מס במקור – על מנת לקבל ממס הכנסה אישור על ניהול פנקסים, ואישור על ניכוי מס במקור.
לסיכום

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>
  1. ניתן לפתוח תיק במס הכנסה לבד, או בעזרת ייעוץ חיצוני ובא כוח – כמו רואה חשבון
  2. ניתן לפתוח תיק במס הכנסה ללא תשלומי אגרה וכו', כמו גם ללא עזרה חיצונית
  3. מתבקש ליצור קשר עם כל רשויות המס כאשר פותחים עסק
Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.