אילו צעדים כלכליים כדאי לנקוט לפני הלידה הראשונה

  • צוות שקל
  • מרץ 8, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
ילדים זאת שמחה אדירה ובמיוחד ההתרגשות לקראת לידה, לצד כל זאת, חשוב להתכונן כלכלית לבואו של התינוק החדש.

זו שאלה דיי רחבה, ואפשר להתייחס אליה מכמה היבטים, הן כלכליים, והן כאלו שלא כל כך. אם ניקח לדוגמה, היבט כלכלי אחד – והוא של דמי הלידה, הרי שאפשר להתייחס לכך, שהם נקבעים בהתאם למשכורת המדווחת של עובדת, או עצמאית.

כך, שברמת העיקרון, אם נרצה להתייחס להיבט זה של היערכות כלכלית ללידה, אזי שנרצה לוודא, שדמי הלידה יהיו גבוהים במיוחד, למשך 15 השבועות בהם יינתנו. או כל תקופה בהם יהיו זמינים.

תחשיבי דמי לידה

הכיצד נקבעים דמי הלידה? עבור עבודת בחברה שכירה, הרי שהם נקבעים על פי המשכורת בשלושת החודשים שטרם הראשון לחודש בו הפסיקה לעבוד, או ששת החודשים טרם לכך – הגבוה ביניהם. איך זה מתקבל?
ובכן, אם ניקח אחורה 90 יום, ונגלה הכנסות של 90,000 ₪, הרי שנחלק את זה ל-90, ונקבל 1,000 ₪ הכנסה יומית. אם ניקח אחורה 180 יום, ונגלה הכנסות של 180,000 ₪, הרי שבחילוק ל-180, הסכום היומי הוא 1,000 ₪. על כן, כמהלך של התארגנות לפני הלידה הראשונה, ולידה בכלל – יהיה נכון לוודא שהמשכורות, יהיו גבוהות מהרגיל, לפחות בשלושת החודשים טרם עזיבת מקום העבודה.

התקרה לדמי הלידה עומדת על מעל 1,000 ₪ ליום, ויכולה להתעדכן מעת לעת. ניתן לבדוק באתר ביטוח לאומי.
כאשר מדובר בעוסקת עצמאית, הרי שהחישוב אחר, והוא תלוי הסכום שדווח ונוכו ממנו דמי ביטוח לאומי, בשלושת החודשים טרם תאריך היעד, בשנה זו או בתקופה מקבילה בשנה שעברה. על כן, אם מדובר בעסק עצמאי ויש אפשרות להגביר את הרווחים כהתכוננות, אפשר שזה ישפיע מאוד על דמי הלידה.

ביטוחים וחסכונות

הכנות נוספות, הן ברמת הביטוחים, האביזרים לבית, החסכונות, וכיוצא בזה. נתחיל עם ביטוחים – אפשר להתחיל לברר זכויות. אילו ביטוחים זוג הריוני יכול לעשות, שמתאימים למטרותיו? אפשר לשאול סוכן ביטוח לגבי רעיונות בנידון.

בנושא דומה – חסכונות. אולי בשביל חתונה, או אירועים שונים בחייו של הילד – אולי להתחיל חיסכון ללימודים עבורו. סכום כסף קטן שיופרש מהמשכורות, למשך השנים – יכול להצטבר לכדי כלי עזר בחייו של הוולד, בהמשך דרכו.

עסקאות ציוד לבית

וכמובן – אביזרים לבית. בין אם זה ריפוד לדפנות ולפינות השולחן והחפצים בבית, משחקים, עגלה, וכיוצא בזה – הרי שניתן להתחיל להתארגן לכך מבחינה כלכלית, על ידי חיפוש עסקאות יעילות. בין אם ברמת ההטבות וההנחות המתקיימות מעת לעת, או ברמת הרכישה ביד 2, או ברמת הקבלה מהורים שכבר לא עושים בהם שימוש.

התפתחות התקציב המשפחתי

יתרה מכך, אפשר להתחיל לעבוד על התקציב המשפחתי. שכן, סביר שעד כה הוא היה מתאים לשני אנשים. סביר שמעתה יהיה אדם נוסף, שצרכיו יכללו בתקציב. אפשר להתייעץ עם הורים אחרים, כמו גם עם מומחים שונים, כדי לראות מה הן העלויות הצפויות, שיכולות להתווסף לתקציב. כמו גם, לראות מה הן יכולות להיות – כך שמלכתחילה יהיה ניתן לדייק את הרכישות עבורן. אם אנחנו יודעים שאנחנו נקנה מאכלים או אביזרים מיוחדים, אז במקום לחכות לרגע בו הם יידרשו- לבדוק כבר עכשיו כיצד ניתן לקבל אותם בצורה יעילה, ובאופן שמקפיד על התקציב.

בצורה שכזו, אפשר לבגר את התקציב, ולאפשר לו לעבור טרנספורמציה עם הוולד – באופן שנשאר במודעות, הדרגתי יחסית וכמובן – אחראי.

TAKE AWAYS

  1. אפשר להתכונן מבחינת דמי הלידה – לוודא את ערכם
  2. אפשר לברר על ביטוחים וחסכונות אפשריים
  3. אפשר לבדוק ולברר על עסקאות יעילות לכל מה שהתינוק החדש צריך ויכול לרצות
  4. אפשר לבגר ולפתח את התקציב המשפחתי באחריות ומודעות
צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.