אתרים ממשלתיים לאיתור כספים ובחינת התיק הביטוחי – הגיע הזמן לעשות סדר!

  • צוות שקל
  • נובמבר 3, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
שמעתם על אתרי האוצר אשר יכולים לעזור לכם לחסוך כסף ? עושים סדר ברשימת אתרי האוצר , כיצד למקסם את השימוש בכל אחד מהם ולהפיק את התועלת המירבית

בשנים האחרונות משרד האוצר פועל רבות על מנת לצמצם ככל הניתן מצבים בהם קיימים חסכונות אבודים בחברות השונות ללא כל דורש ומנסה להנגיש לציבור את האפשרות לבחינת התיק הפנסיוני והביטוחי שלו.
קיימים מספר אתרים שיאפשרו לנו לבצע מעקב אחר חסכונותינו, אז הגעתי לעשות סדר…

הר הכסף – איתור כספים אבודים

אתר הר הכסף הוקם ע"י משרד האוצר במטרה לאתר גופי ביטוח, גמל וחשבונות בנק בהם קיימים חסכונות לא פעילים בלבד כלומר שלא בוצעו בהם הפקדות מעל שנה.

פלטפורמה זו מספקת מידע ללא עלות אך חלקי בלבד ומאפשרת לציבור לדעת באילו גופים נותרו חסכונות אך לא מספקת מידע מעבר לכך, כלומר, על החוסך לפנות לגופים עצמם ולקבל פרטים נוספים לגבי החיסכון שנותר בחזקתה, במרבית המקרים מדובר בצבירות מזעריות ולא משמעותיות.

השימוש המרכזי בפלטפורמה הוא דווקא איתור של חסכונות עבור אדם שנפטר באמצעות זיהוי שמתבצע ע"י היורש או המוטב וקיים רק בחזקתו.

הר הביטוח – איתור ביטוחים

אתר הר הביטוח של משרד האוצר הינו אתר יעיל ביותר, חינמי ומאפשר גישה נוחה לכלל מוצרי הביטוח הרשומים ע"ש המבוטח או הנפטר, הוא כולל מידע לגבי ביטוחים אלמנטרים וביטוחי פרט.

בניגוד להר הכסף המידע שמתקבל נותן תמונה יותר מקיפה לגבי סוג הפוליסה, מספרה וגובה הפרמיה המשולמת בכל ביטוח.

יש לשים לב כי במרבית המקרים האתר מזהה מספר ביטוחים זהים ומקפיץ הודעת אזהרה שמעדכנת על ייתכנות לכפל ביטוחים, צריך לזכור שלפני ביצוע שינויים בתמהיל התיק הביטוחי האישי יש לבחון את פרטי הפוליסה עצמה, יתכן שהכפל הביטוחי בוצע ע"י סוכן הביטוח במודע מתוך הבנה שכל פוליסה מספקת ביטוח עבור מקרה ספציפי שלא קיים באחרת והוא מהותי למבוטח, מכאן שבחינה מעמיקה של הנתונים המתקבלים מהפלטפורמה מומלץ לבצע באמצעות סוכן ביטוח.

בנוסף, ישנם ביטוחים שמספקים תגמול כספי מוסכם בעת קרות מקרה ביטוח כלומר פיצוי ולא שיפוי, כפל שכזה לרוב אינו נחשב ככפל ביטוחי, יתכן ורכישת ביטוחים אלו נעשתה במודע תוך הרצון להגדיל את הפיצוי הכספי בהתאם לצרכי המבוטח.

הפלטפורמה אף מספקת קישור לאתרי חברות הביטוח ובאמצעות פרטי זיהוי יוכל המבוטח להוריד את פוליסת הביטוח עצמה ולבחון סעיפיה.  

המסלקה הפנסיונית – מידע פנסיוני מקיף

המסלקה הפנסיונית הוקמה ביוזמתו של משרד האוצר ומספקת פלטפורמה מצוינת לקבלת כל המידע הפנסיוני הקיים בחברות הפנסיה, הגמל והביטוח.

בניגוד ל"הר הכסף" ול"הר הביטוח" בקשת הנתונים כרוכה בתשלום חד פעמי של כ-20 ₪ אך מספקת מידע מקיף ביותר בנוגע למוצרים המנוהלים.

המסלקה מספקת פלטפורמה לביצוע פעולות ועדכונים שוטפים גם עבור חברות הניהול, סוכני הביטוח, היועצים הפנסיונים ואף למעסיקים עצמם שבמרבית המקרים מחויבים לבצע פעולות שוטפות עבור העובד דרך המסלקה הפנסיונית כגון הפקדות פנסיוניות חודשיות.

נכון להיום מחויב כל סוכן או יועץ פנסיוני על הוצאת המידע מהמסלקה טרם מתן המלצותיו הפנסיוניות זאת על מנת שהמלצתו תתחשב בכלל המוצרים המנוהלים ותספק תמונה רחבה לגבי תמהיל החיסכון של הלקוח. בעל הרישיון יקבל את אישורו של הלקוח לקבלת המידע הפנסיוני מהמסלקה.

המידע בדבר המוצרים הפנסיונים יועבר לזמן מוגבל ואינו יאפשר לסוכן לבצע שינויים ללא אישורו של הלקוח.

שימו לב שהגעתם למקום הנכון

בעת חיפוש פשוט בגוגל למציאת כתובתו של האתר לאיתור הכספים יופיעו אתרים פרטיים נוספים טרם יופיע האתר המבוקש, מרבית הלקוחות טועים לחשוב שאלו הם האתרים הייעודיים, משאירים פרטיהם ובכך מספקים מידע רב אודותיהם לחברות פרטיות שונות שמבצעות שימוש במידע זה.

לנוחיותכם, להלן כתובות האתרים:

הר הכסף – https://itur.mof.gov.il/#/main/landing

הר הביטוח – https://harb.cma.gov.il/

המסלקה הפנסיונית – https://www.swiftness.co.il/

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.