גוגל אדסנס (Google AdSense) – כמה כסף באמת תוכלו להרוויח מבלוג או אתר אינטרנט

  • צוות שקל
  • פברואר 7, 2022
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
בין אם יש לכם אתר אינטרנט, גדול או קטן או שאתם חושבים להקים בלוג לטובת רווחים עתידים, חשוב שתכירו את גוגל אדסנס, פלטפורמת פרסום דרכה תוכלו להרוויח בעבור תפעול האתר.

יש אנשים, שמנהלים בלוג למחייתם. הכיצד זה אפשרי? האם הם מוכרים שירותים או מוצרים בבלוג? ובכן, זו בהחלט אפשרות. יש אנשים, שנותנים את כל החומרים "הכי טובים" שלהם, בחינם – באתר אינטרנטי. הכיצד זה אפשרי, איך מרוויחים מזה כסף? ובכן, לשתי השאלות – יש תשובה אחת. ייתכן, והם מציגים הודעות באתר שלהם.

גוגל אדסנס

כן, מערכת גוגל אדסנס, מאפשרת לאנשים, להציב פרסומות באתר שלהם (ולקבל על כך תגמול). עכשיו, מה הסיפור ספציפית עם גוגל, בנושא הזה?

רלוונטיות הצגת המידע של גוגל

ובכן, איננו יודעים אם הקורא שם לב לכך – אך כאשר מזינים בגוגל מילת מפתח כלשהי, הוא עושה כמיטב יכולתו להתאים אישית את תוצאות החיפוש, כך שהן ייצאו כמה שיותר לכוונת המשורר שחיפש אותן. אם לדוגמה, נחפש, "אוכל לחתולים למכירה", מול, "מהו האוכל הטוב ביותר לחתולים?", סביר להניח שבאפשרות הראשונה נקבל הצעות, ובאפשרות השנייה נקבל כתבות.

גוגל מציגה לאנשים, את מה שהיא חושבת שהם רוצים לגלות

אם כי, אפשר שיהיה ערבוב. אך, אם באינטרנט, במקום שגוגל יכול להגיע אליו, קיימת כתבה, לאנשים שלא בהכרח רוצים לרכוש עכשיו אוכל לחתולים, אלא רוצים רק לברר פרטים – סביר להניח, שגוגל יניח אותה בפתחיהם של אנשים שמחפשים אותה, מאשר בפתחיהם של אנשים שרק רוצים לקנות ועכשיו.
זאת כיוון, שגוגל יכול להבחין במה אנשים מחפשים, לפי כוונות החיפוש שלהם. אם מחפשים משהו למכירה, כבר לא צריך מחקר. אם שואלים שאלה, אז השלב הוא של מחקר, לא בהכרח בשל לרכישה. ההחלטה טרם התקבלה.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

זאת נאמר, כדי לציין – שגוגל משתדל לעשות התאמה אישית, עבור התכנים שהוא מפנה למבקרים שלו. האם אפשר לצפות לרמה כזו של אחריות, גם כאשר מדברים על היבט המודעות באתרי אינטרנט?

רלוונטיות התכנים בבלוג

כלומר, נניח, שיש לנו בלוג טיולים, ומה שמעניין אותנו זה למעשה כל מה שמטייל צריך ורוצה. האם יהיה נכון להציג לגולשים, המבקרים בבלוג, מודעות לגבי אוכל לחתולים?
ובכן, אם זה קשור לבלוג שלנו – בוודאי. אם לא, כנראה שלא. אבל, רבים מאיתנו נתקלנו בחוויה, בה ביקרנו באתר מסוים – וקפצה בו, או הבהבה, או נחה לה פרסומת שלא הייתה קשורה למוקד הכתבה.

שליטה בהצגת תכנים

ובכן, איננו יודעים כמה שליטה יש לבעלי האתר על התכנים שגוגל מציגה – אך באתר הרשמי שלה, גוגל כותבת שלבעלי הבלוג/האתר ישנה שליטה מלאה על מה יוצג בפרסומות. ייתכן, שמי שמתקין את פלטפורמת אד סנס באתרו, יכול לבחור – באם לאפשר לגוגל להציג פרסומות שקשורות לנושא האתר, או קשורות לחיפושים קודמים של הגולש.

כלומר, אם נכנסו לאתר טיולים, ממש לאחר שחיפשנו אוכל לחתולים – אולי זה לא קשור לאתר, אבל זה כנראה קשור לכוונות הגולש. יכול להיות שהוא "במשימה אחרת", או בזמן אחר – יכול להיות שהוא מחפש, או כבר לא מחפש – אבל, גוגל מוצאת לנכון, שאם הוא כבר חיפש את הנושא, אולי יש לו עניין בו – ולכן המודעה תהיה רלוונטית עבורו.

משחק של תהייה

כך, שגם אם למנהלי הבלוג – אין באמת שליטה ישירה במה שגוגל מציעה, והרי זה הגיוני – שכן, אנחנו לא יודעים נכון לכתיבת שורות אלו – הכיצד מנהלי בלוג יכולים לשלוט בכל מודעה שתוצג באתר שלהם, שכן, למיטב ידיעתנו – יש אפשרות לבחור נושאים, או אתרים מהן תופיעה המודעה, אך מי יכול או רוצה לעקוב אחר כל מודעה באשר היא?

הנתיב, מכיל אמון, בכך שגוגל יודעת מה היא עושה. שהיא מאשרת את המודעות הנכונות, ושהן רלוונטיות לגולש – בדרך כזו או אחרת.

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>

העסק מתחיל

ובכך, המודעות המוצגות, אינן מהוות מטרד או אלמנט לא רלוונטי – אלא דווקא המשכיות במסע הלקוח. ייתכן שהוא יקליק על מודעה, ועל פי כן – גוגל תקבל על כך תשלום, כפי שהוחלט בתנאי ההסכם השיווקי בינה לבין המפרסם, שמודעתו הופיעה בבלוג.

פרנסה ממודעות בבלוג?

ומתוך התשלום שגוגל מקבלת, חלק ממנו – מגיע לבעלי הבלוג. כך, שככל שיש להם בלוג יותר מושך, ופרסומות יותר רלוונטיות, וזה מרגיש נכון, למבקרים – להקליק על המודעות – כך בעלי הבלוג יכולים להרוויח יותר כסף. וכמענה לשאלות שהעלינו בפסקה הראשונה –

  1. מי שמרוויח מספיק כסף כדי לשלם את החשבונות – יכול להרוויח מחיה מניהול ויצירת בלוג משגשג
  2. מי שנותן את התכנים שלו "בחינם", מתוך הנחה שיותר מבקרים יבחרו להשקיע יותר זמן באתר, ועל פי כן ייחשפו ליותר מודעות – יכול להרוויח כסף, גם אם הוא לא מוכר טובין באופן "אקטיבי" למבקרים
Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.