יש לכם רעיון לאפליקציה? כך תגייסו משקיעים

  • צוות שקל
  • פברואר 8, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
כל יזם מתחיל או ותיק חושש מרגע גיוס משקיעים למיזם שלו, מרגע החיפוש ועד רגע חתימת חוזה המאושר, גלו כיצד כדי לגשת למשימה של גיוס משקיעים בצורה נכונה.

רעיון לאפליקציה הוא רק הצעד הראשון בדרך לפיתוח. אבל כדי לשאוף להגיע לאקזיט, יש עוד כמה שלבים משמעותיים בדרך: פיתוח הממשק, עיצוב חווית המשתמש, ובניית הטכנולוגיה. כדי להתחיל בתהליך, הצעד הראשוני החשוב הוא להבין איך מגייסים משקיעים שיאמינו במוצר שלכם ויתמכו בו עד לשלב הסופי.

אנחנו כאן כדי לייעץ לכם איך להפוך חלום לאפליקציה.

מיהם המשקיעים הפוטנציאלים שלכם?

לפני שאתם פונים לחברות גדולות ומובילות, חישבו על מעגלים קרובים שיכולים להיות משקיעים אפשריים. חשבו על קרובי משפחה ומכרים נוספים המעוניינים לקחת חלק בעולם ההשקעות הישראלי. ישנם לא מעט אנשים שישמחו לעשות זאת, עם כספם הפנוי, מתוך מוטיבציה וסקרנות בעולם ההייטק.
לאחר שאתם פונים למעגלים הללו, תתחילו לחשוב בגדול – חממות פיתוח, קרנות ישראליות או אפילו ארגונים בחו״לֹ המומחים לתחום בו אתם מפתחים.

כך או כך, דעו שכדי להביע נכונות ורצינות בפיתוח וברעיון, כדאי שתדגישו למשקיעים שגם אתם משקיעים ברעיון בצורה רצינית.

פרזנטציות – המפתח הראשוני לגיוס משקיעים

לא משנה אם מדובר במשקיעים גדולים או במשקיעים קטנים, השלב הקריטי הוא האופן בו אתם מציגים את הרעיון שלכם למשקיע הפוטנציאלי. לכן, ההצגה הראשונית, כלומר הפרזנטציה, היא מיומנות שחשוב לפתח. כמו בחיים, גם בהייטק יש משקל מכריע על הרושם הראשוני. אז איך עושים זאת?

ישנן מספר תוכנות שיכולות למנף את הפרזנטציה שלכם מרמה של מצגת פשוטה, להצגה מרשימה הממחישה את הרעיון של האפליקציה בצורה ברורה. דוגמא לתוכנה כזו היא WOW שמציעה אפקטים המציגים את האפליקציה כמו ממשק מוחשי.

מה צריכה לכלול הפרזנטציה?

ישנם כמה מדדים בסיסיים שיעידו עד כמה הרעיון שלכם בשל ועד כמה ניתן לסמוך עליכם כיזמים רציניים. הנה מספר דוגמאות למדדים אלו שכל פרזנטציה בסיסית צריכה לכלול:

  1. מפרט פונקציונלי של האפליקציה – מה הרעיון הבסיסי ואיך אפשר ליישם זאת מבחינה טכנולוגית.
  2. חווית משתמש, או במילים אחרות: UX – כיום מדובר בתחום החשוב ביותר, משום שחווית המשתמש היא שתבדיל בין האפליקציה שלכם לכל יתר האפליקציות בשוק. ככל שתמקסמו את המחקר בתחום זה, כך הרעיון שתציגו יחשב מפותח יותר.
  3. עיצוב מותג ועיצוב ממשק: UI – העיצוב של האפליקציה הוא מפתח בסיסי לרושם שתיצרו. הוא שמעיד על מחשבה מתקדמת בנוגע לחוויית המשתמש.
  4. תוכנית עסקית – כך תיראו רציניים בפני המשקיעים. כדאי שתדגימו ותפרטו בדיוק מה המהלך העסקי שאתם עתידים לייצר, וכמובן שתענו על השאלה הבסיסית איך האפליקציה תחזיר את הכסף שהושקע בה. התכנית צריכה לכלול הגדרה של המוצר הבסיסי, כלומר MVP, אשר צריכה לכלול מחקר מעמיק שביצעתם בתחום.
  5. אסטרטגיית פרסום – הדגישו מי קהל היעד שלכם ובנו בהתאם סקיצה של סרטונים שיווקיים או פרסומות במדיות השונות.

לאילו גורמים עסקיים ומקצועיים כדאי לפנות?

נעשה לכם מעט סדר בעולם המשקיעים, קודם כל, לדעתנו, קרנות-הון-סיכון אינן הגורם הראשוני שכדאי לפנות אליו. קרנות אלו פונות לרוב לחברות הייטק בעלות טרק-רקורד ותיק ובעלי מוצרים שהוכיחו את הצלחתם כבר בעבר.
לכן, הן עוסקות בהשקעות בסכומים גדולים והן תהיינה רלוונטיות לכם כאשר תהיה בידכם אפליקצייה מוגמרת שתהיו מעוניינים להגדיל ולפתח בעתיד.

אנחנו ממליצים לפנות לגורמים עסקיים שנועדו להשקעות ראשוניות ופיתוחים צעירים. דוגמאות לכך הן מיזמים של חממות הייטק או של גיוס הון לסטארט-אפים. הגורמים הללו בקיאים בליווי ההתחלתי של יזמים והם שיוכלו לייעץ לכם איך להתקדם בתחילת הדרך העסקית שלכם.

אופצייה נוספת היא מרכזי טיפוח ליזמים שמחזיקים ברשימות של משקיעים פוטנציאליים. בנוסף, מרכזי הטיפוח יוכלו לסייע לכם בגיבוש המודל העסקי ובגימורים האחרונים של הפרזנטציה.

בדומה לגופים הללו, ישנן חממות סטארט-אפ רבות שיציעו לכם את ההשקעות הראשוניות לשלב הראשון של הפיתוח. כך תוכלו להשיג גם אמון ותמיכה של משקיעים אמינים, וגם ספתח מימוני משמעותי.

מיזמי הייטק לאנשי עסקים

במידה ואתם ההוגים הראשוניים של הרעיון לאפליקצייה, כדאי שתדעו שמהיום עליכם לתפקד גם כאנשי עסקים לכל דבר ועניין. הקדישו זמן ניכר מהתהליך ללמידה של עולם השקעות הון סיכון. העשירו את עצמכם בקורסים בנושא, קיראו מידע באינטרנט וישמו את המונחים כאשר אתם ניגשים למשקיעים העתידיים. זכרו שסטרט-אפ מצליח אינו מתחיל ונגמר ברעיון חד פעמי. סטרט-אפים שהצליחו עשו זאת בעיקר הודות לניהול עסקי יעיל, מקצועי ומחושב.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.