הטבות מס בעולם ההשקעות – פראייר מי שלא בודק!

  • צוות שקל
  • אוקטובר 17, 2023
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
תשואה גבוהה מגיעה עם תשלום מס רווחי הון גבוה, זאת הסיבה העיקרית שלקוחות רבים מעדיפים להשאיר את כספם בבנק עם ריבית אפסית. כ-70% מהמשקיעים בשוק ההון כלל אינם מודעים להטבות מס המגיעות להם. אל תהיו אדישים, בדקו וחסכו

שוק ההון נחשב לעולם מרתק ומורכב הכולל שורה ארוכה של שחקנים החל מחברת ביטוח, בנקים ועד בתי השקעות .
רבים מאיתנו רוצים לקחת חלק אך חוששים, שוק ההון יכול לפעמים קצת להרתיע את מי שלא ניהל את כספו שם בעבר, אך קיימות מגוון הטבות מס השמורות ללקוחות העונים על קריטריונים שונים. חשוב להכיר אותם ולהתייעץ עם הסוכן שלכם שאתם אכן מנצלים אותם.

אילו מוצרים פיננסים כוללים הטבות מס?

כמעט בכל מוצר פיננסי הקיים בשוק קיימת זכאות להטבת מס. בין אם זה כספים פנסיונים שאנו חייבים להפקיד, כספים נזילים שאנו חוסכים בתוכניות חיסכון שונות או תיק השקעות.
אדם בגיל 60 לרוב ינהל קרן פנסיה, קופות גמל, קרן השתלמות וכספים נזילים כך שכמעט כל לקוח ממוצע יכול להנות מכמה הטבות יחדיו.

הטבת מס בקופת גמל – תיקון 190 שצבר תאוצה

קופת הגמל משמשת אותנו ככלי חיסכון פנסיוני המיועד לקצבה בעת פרישה, רובנו חוסכים באופן חודשי מהשכר שלנו ישירות לקופת הגמל אך תיקון שהגיע ממשרד האוצר העלה את הכדאיות לבצע הפקדות עצמאיות לקופת גמל. תיקון 190 למעשה מאפשר לחוסך מעל גיל 60 להפקיד סכום כסף חד פעמי לקופת גמל לבחירתו (לבחור בית השקעות ומסלול השקעה מועדף) ולהנות משיעור מס רווחי הון מופחת של 15% הרווח הנומינלי במקום 25% מהרווח הריאלי!
עבודה עם מתכנן פיננסי כוללת בין היתר תיכנון פרישה, בו מחשבים את סכום הקצבה אשר עתיד הלקוח לקבל ובוחרים יחד את סכום ההפקדה המומלץ לתיקון 190 ובכך להנות משיעור מס מופחת ושליטה בסכום הקצבה החודשי לפרישה.

 פוליסת חיסכון – האלטרנטיבה הכי חזקה לבנק!

אם לא ניהלתם כספים בפוליסת חיסכון אתם בהחלט מפסידים כסף רב, חברות הביטוח מציעות לנו ניהול כספים נזילים בפוליסת פרט ומקנה לנו שלל הטבות כחוסך, דבר שאינו משאיר מקום לשקול חיסכון בנקאי.
דחיית מס – כל לקוח שניהל תיק השקעות במהלך חייו מכיר את שלב תשלום המס בכל מימוש של אחת הקרנות נאמנות בתיק, מדובר בכספים שהיו יכולים לשמש להשקעה חוזרת ולהגדלת תשואה של סך התיק. פוליסת החיסכון מאפשרת דחיית מס בעת מעבר בין מסלולים או שינויים בתוך הפוליסה, כך שכל הכספים מנוהלים במלואם יחד עם הרווחים עד רגע המימוש בפועל של הכספים.
הטבת מס לגמלאיםבהתאם סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה, אדם אשר מלאו לו 55 שנה לאחר שנת 2003 זכאי לניכוי מס בשיעור גבוה של עד 16,000 שח בעת מימוש החיסכון בפוליסה.
פוליסת החיסכון מציעה כרגע את אלטרנטיבת החיסכון לכספים נזילים הטובה ביותר. וודאו שאתם מנצלים אותה כמו שצריך.

תיק השקעות – לא רוצים להוציא את הכסף מהבנק? לפחות בצעו קיזוז רווחים

מרבית הכספים הנזילים במדינת ישראל מנוהלים כרגע בתיקי השקעות בהיקפים שונים, כמעט לכולנו יש כמה קרנות שקנינו והבנקאי המוכשר מנסה לנהל עבורנו. אך מה קורה אם פעולה שביצענו נחלה הפסד מסויים? האם יש דרך להמתיק את הגלולה? מסתבר שכן!.
מגן מס – הפסדים שנחלנו בתיק ישמשו כמגן מס אל מול רווחים שנעשה בעתיד, כך זה עובד:
ביצענו קנייה של קרן מחקה מדד DAX בתחילת 2008 בסכום של 200,000 ש"ח ובמהלך המשבר ירד שווי הקרן ל- 140,000 ש"ח והחלטנו למכור.
למעשה יצרנו הפסד ריאלי של 60,000 ש"ח וכאן מחושב לנו מגן המס בצורה של
60,000 * 25% =  15,000 ש"ח
אומנם לא נקבל את הכסף הזה בחזרה, אבל כל רווח שנשיג בהמשך הדרך יקוזז אל מול מגן המס ובכך יקטין לנו את תשלומי המס במטרה לעזור לנו לאזן את התיק.
נניח שבשנה שאחריה ייצרנו תשואה של 100,000 ש"ח נשתמש במגן המס באופן הבא:
100,000 * 25% = 25,000 ש"ח (שיעור המס המקורי שהיינו אמורים לשלם בעבור 100 אלף ש"ח רווח)
25,000 – 15,000 = 10,000 ש"ח בקיזוז מגן המס, נשלם רק 10,000 ש"ח מס הכנסה.
כמובן שאין צורך לרוץ ולמכור את הקרנות המפסידות כדי ל"זכות" במגני מס, שכן בטווח הארוך זה שוחט את תיק ההשקעות.
החישוב הזה מתבצע אוטומטי על ידי הבנקאים שלכם ופקידי מס ההכנסה, אך חשוב לזכור שהוא קיים ומדי פעם לבקש דוחות המראים שאכן זה בוצע.

הרבה הטבות, אז איך מתחילים?

הדור הצעיר שלא חווה את משבר 2008 פחות חושש משוק ההון ומוצא את דרכו אליו באופן טיבעי אך הדור הקודם הוא זה שיהנה מרוב הטבות המס המצויינות האלו ויוכל להגדיל את קצבתו הפנסיונית לימי הפרישה.
קבעו עוד היום פגישת התייעצות עם מתכנן פיננסי, בקשו ממנו להכין תוכנית מקיפה ומלאה בעבור כלל הנכסים שברשותכם וודאו שאתם במקום הטוב ביותר מבחינת ביצועי תשואה וחישובי מס.

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.