השנה החדשה בפתח: כך תהיו מוכנים פיננסית ל – 2019

  • צוות שקל
  • אוקטובר 17, 2023
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
איך מתכוננים פיננסית ל- 2019? מי יהיה הגוף החזק השנה? אילו הטבות מס חדשות? ריכזנו עבורכם את כל הנקודות החשובות כיצד לצלוח את 2019 עם פוטנציאל רווח חיובי.

בשנים האחרונות אנו זוכים לראות תשואות אטרקטיביות בשווקים וכפועל יוצא מכך קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, ביטוחי המנהלים וקרנות הפנסיה מסבות לנו נחת רב בעת מגיעים דוחות סוף השנה.

שנת 2018 מביאה עמה בשורה פחות נעימה והדוחות שאנו עתידיים לקבל לא יעלו את החיוך על פנינו כמו שהורגלנו. אז מדוע קרה השינוי בשווקים?

מדד הפחד – המשקיעים כבר לא חוששים ממנו

אם נסתכל ברמת מקרו כלכלה, הנתונים היבשים אינם בעייתיים ולא מעידים על משבר ויחד עם זאת בשנה האחרונה היו לנו כמה בעיות כמו צמצום האחזקות של הפד בארצות הברית, איטליה והמשבר הפנימי שלה ועל כל זאת מנצחת מלחמת הסחר.

אם נשים לב, ניתן להבחין שכל פעם שמגיעה ידיעה, השווקים מגיבים ולפעמים באופן קיצוני ללא הצדקה. יחד עם זאת ניתן לראות כי המשקיעים בשנת 2018 מתוחכמים, רגועים וקשובים יותר מאשר היו ב2008.

בירידות שהחלו בחודש פבו' 2018  מדד הפחד שזינק גם ירד מהר מאוד ובכך ניתן היה לעמוד את המשקיעים שבחרו לברוח מהשוק באופן מאוד ברור, רב הכסף נשאר בשווקים וזה בהחלט צעד נכון לעשות.

בתי ההשקעות פסגות, אפסילון ואי בי אי אשר ניסו להשתמש במדד הפחד על מנת להגדיל תשואה בקרנות הנאמנות שלהם חוו כישלון גדול ובכך השיאו עבור המשקיעים שלהם תשואה שלילית.

איך להתחיל לבנות את התוכנית ל- 2019?

נכון לנוב 2018 עלתה הריבית במשק ולכן אנו נתחיל לראות לאט לאט שינוי בהתנהלות השווקים. נקודה מעניינית לזכור היא 2011, כאשר הריבית ירדה ופרט לאלטשולר שחם שאכן קראו את המפה נכון, כל בתי ההשקעות הציגו תשואה שלילית פרט אליהם.

חשוב להבין כיצד תיק הנכסים הכללי בנוי כיום, האם אנו ממקסמים את הטבות המס שעומדות לרשותנו כמו תיקון 190 , גמל להשקעה , פוליסת חיסכון וסעיף 125 ד – במידה ותיק הנכסים שלנו מכיל את כל המוצרים עם הטבות המס, אנחנו בהחלט צעד אחד קדימה.

עכשיו צריך להתחיל לבחון את מנהלי ההשקעות שבחרנו להעמיד לרשותנו לניהול כל מוצר. שימו לב שלפעמים מוצר אחד כמו קרן השתלמות נניח חלש יותר אצל מנהל השקעות מסוים אך פוליסת החיסכון בניהולו מאוד אטרקטיבית ולהיפך. אם כך הדברים ייתכן כי נאלץ לבצע שינויים פנימיים בתוך התיק עצמו, על מנת למקסם רווח ולהימנע מאירועי מס מיותרים הפוגעים בתשואה הכוללת של התיק.

נכסים בלתי סחירים והטבות מס – העוגן שלנו ל – 2019

תיק נכסים שנבנה נכון לדוגמא, מרבית הסיכויים שפוליסת החיסכון נמצאת בבסט אינווסט הכשרה שם מנהלים אלטשולר שחם , ילין לפידות , פסגות , הכשרה ומיטב דש ובכך מאפשרת גמישות בין 5 מנהלי השקעות שונים לשינוי ללא אירוע מס.

קרנות השתלמות , קופות גמל , ביטוחי מנהלים חדשים , קרנות פנסיה ותיקון 190 לא מהווים אירוע מס בעת ניוד ולכן נוכל להרגיש בנוח לבצע שינויים שונים כאוות נפשנו.

בדקו את מנהלי ההשקעות החדשים, אין סיבה שנתבייש לבצע משא ומתן על דמי הניהול אך אם דמי הניהול שקיבלנו אכן הגונים אין סיבה לא לבצע שינוי.

הכי חשוב לאחר חתימה על ניוד חשוב להיות מוכנים למחלקת השימור שמחכה בפת , היא תנסה לפתות אותנו עם המון הבטחות שווא , דמי ניהול נמוכים – לא מסתכלים לאחור ! תמיד נוכל לחזור לבית ההשקעות הקודם אם נרצה בדיוק באותו תהליך אך אם בחרנו לעזוב אותו יש סיבה אמתית ולכן אין לנו מקום לנהל משא ומתן חדש.

נקודות חשובות לשים לב אליהן הם נכסים בלתי סחירים בקופות, משקיעים המחפשים השקעה סולידית חשוב כמה שיותר נכסים בלתי סחירים בשל הליך עליית ריבית אגח ממשלתי עלול לרדת והיתרון הגדול של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות עם הנכסים הבלתי סחירים יכול להיות נקודת מפלט מדהימה.

מדד השארפ של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות, שימו לב לסטיות התקן של מנהלי ההשקעות בשוק משתנה חשוב שיהיו מנהלי השקעות מיומנים.

גודל הקופות, קופות גדולות מתקשות לנוע בשווקים ולהגיב בזמן אמת לכן נסו להימנע מקופות גדולות וחפשו את הקטנות כמובן שמציגות ביצועים אטרקטיביים, ניתן לראות את אקסלנס בהחלט כחלוצה לשנת 2018.

קופות פודות – סימן קריאה ענק ואדום. קופות גמל וקרנות השתלמות אשר הצבירה נטו שלהן שלילית משמע העמיתים בקופה בורחים, אין סיבה שתבואו לקחת את מקומם.

אז אחרי שבדקנו את הטבות המיסוי, בניית תיק הנכסים, אחוז מניות , סטיות תקן ונכסים בלתי סחירים , הגיע הזמן להשקעות אלטרנטיביות.

מומלץ להשקיע בין 10%-20% מסך הנכסים בהשקעות אלטרנטיביות כמו טריא, ארנו קפיטל , קרנות גידור וp2p למיניהן.

בחרו איש מקצוע , בנו עמו תוכנית עבודה לשנת 2019 וצאו לדרך!

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.