השקעה באנרגיה מתחדשת – מתקדמים לעולם החדש

  • צוות שקל
  • מרץ 8, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
עולם ההשקעות עבר תהפוכה די משמעותית, משקיעים הפכו להיות הרבה יותר מעורבים ובוחרים להפנות את ההון שלהם לחברות העוסקות באנרגיה מתחדשת.

כשאלון מאסק החליט להיכנס לתחום האנרגיה המתחדשת, דרך כך שהוא פתח חברות שמייצרות טילים ליישוב ציביליזציות במאדים, או מכוניות שפועלות על חשמל, או תחנות תדלוק לאותן מכוניות שמקבלות את האנרגיה שלהן מהשמש – אנרגיה מתחדשת, וסולארית – טרם הייתה "עניין".

חברות "שניסו את זה", שניסו להקים מערכות לאנרגיה מתחדשת, עבדו (לפי הכתוב בביוגרפיה שלו, שלא הוא כתב), עם תקציבים גדולים, אך לא הפיקו ניסים. עד שהוא הגיע לתמונה, הוא, וסביר שגם אחרים שלא הופיעו בספר – ייצרו ניסים. דברים ממשיים, מוחשיים, שעושים שימוש באנרגיית השמש. ולפתע, אנשים היו מוכנים לשלם עשרות אלפי דולרים, בשביל מכוניות חשמליות, או להשקיע בחברה המוני כספים אחרים – כי, אולי, יש משהו במה שהוא עושה, אולי זה כן יכול לעבוד, אולי הוא יודע מה הוא עושה. אולי, הוא יודע מה הוא עושה עם אנרגיה מתחדשת.

האם זה קשור לכך שאנרגיה מתחדשת הפכה לפתע להשקעה מתאימה וסולידית? זה ממש לא מענייננו לענות על השאלה. אך, נדמה, שבשנים האחרונות, ישנן יותר ויותר אפשרויות להשקיע בטכנולוגיה שכזאת. בין אם מדובר בפנלים סולאריים, שאפשר להקים בבית ולמכור את החשמל לממשלה, או פשוט בחברות שאחראיות לטכנולוגיות כאלה ואחרות. למעשה, ממד הקלינטק (טכנולוגיה "נקייה"), מדבר על מדד שיכול לכלול חברות מסוימות מתחום האנרגיה המתחדשת, אשר נסחרות במיליארדי שקלים. כך, שאם רוצים – יש במה להשקיע, בנידון.

מי יכול להשקיע באנרגיה מתחדשת?

מי שרוצה. למי שיש תשוקה, אמונה וחזון בנושא, וזה יותר מאשר "השקעה כספית עבורו".
למי שרוצה לשחק במשחק ההשקעות.
למי שמוכן להשקיע, ללמוד ולחקור הן את התחום, והן את "הנפשות הפועלות", ברמת החברות, האנשים הפעילים, המנהיגים, המנהלים, וכיוצא בזה – כדי ללמוד על כיוונה ואפשרויות ההצלחה של חברה.

האם יש סיבות להשקיע באנרגיה מתחדשת?

  • ישנה מגמה לאנרגיה מתחדשת, או ירוקה – כזו שאינה פוגעת בכוכב דרך הפקתה, כמו אנרגיה סולארית, וכיוצא בזה. נתונים מסוימים מספרים על ירידה מתמדת בשימוש באנרגיה הנובעת מדלק, פחם, אנרגיה גרעינית, וכיוצא בזה. למעשה, מדינות מסוימות לא מעוניינות להסתמך על נפט מטעם מדינות ערב, ועל כן – סביר שיהיו אחראיות על ייצור מקורות אנרגיה מתחדשת משל עצמן.
  • מודעות סביבתית מתחזקת. יותר מניע לעבור לאנרגיה ירוקה, על כן – לכאורה, יותר לקוחות לשוק. או לפחות, פוטנציאל לכך, לאורך זמן.
  • אינסוף אנרגיה מתחדשת – לדוגמה, מהשמש. בעיקר במדינות שטופות שמש, כמו ישראל. "תמיד יש עוד", מאיפה שזה הגיע, בניגוד – נגיד, לדלקי מאובנים, שיש להם כמות מוגבלת.

הכיצד ניתן להתחיל להשקיע באנרגיה מתחדשת?

זהו לא מוקד הכתבה, אם לאלו מאיתנו שיכולים להיות מעוניינים, ישנן האפשרויות הבאות:

  • להשקיע במערכת סולארית בבית, כדי לאפשר למבנה להפיק אנרגיה מתחדשת משל עצמו. הדבר יעזור לסביבה, בכך ששריפת דלקים, וכיוצא בזה – תהיה חייבת להצטמצם, כיוון שיהיו פחות צרכנים. מעבר לכך, חשבונות החשמל יצטמצמו אם בכלל יהיו. וכל חשמל "עודף", יהיה ניתן למכור לחברת החשמל. אם כי, ישנם הסכמים שאמורים לאפשר את הדבר, על כן – כל מקרה לגופו, ועל פי התקנות והתמריצים הקיימים בעת זו או אחרת.
  • להשקיע בחברות של אנרגיה מתחדשת – כדרך הבורסה. בין אם זה אומר לרכוש מניות של טסלה, או פשוט להתחיל ולחקור מי מפתח טכנולוגיות, משווק או עוסק בזה בדרך זו או אחרת, ולבדוק איך אפשר להשתלב. גם אם לא ניתן להשקיע במניות, מסיבה כלשהי – אולי להיכנס בתפקיד מסוים לתוך החברה, ואולי להשקיע בה ישירות, וכיוצא בזה.

אם כן, האם אנרגיה מתחדשת היא השקעה מעולם אחר? אולי, אבל היא השקעה שגדלה יותר ויותר, בעולם של היום.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.