איך מתמודדים עם התחושות של 2018?

  • צוות שקל
  • אוקטובר 17, 2023
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
כיצד ניתן לזקק את המוצרים אשר הפסידו ב 2018 ואילו אפיקי השקעה מקבילים דווקא השיגו תשואה חיובית גבוהה? כיצד לחסוך בעלויות מס ודמי ניהול?

כבר שנים שאנו רגילים לקבל דוחות שנתיים ממנהלי תיקי ההשקעות , פוליסות החיסכון , קרנות הפנסיה , ביטוחי המנהלים , קופות גמל וקרנות השתלמות שמציגים תשואה חיובית.

הזיכרון המר שלנו מ-2008 הולך ודועך עם כל דוח שמגיע, ואותם כיווצים בקיבה אשר הרגשנו במהלך חודשי 2008 נראה שנעלמו ולא יחזרו. אם כך, אז מה עושים עם הדוחות של 2018 ?

מה החיסרון של מסלול כללי בשנת 2018?

נכון, 2018 עוד לא נגמרה אך לא נראה כי הימים האחרונים יגרמו למהפך ולתשואות משמחות כמו ב2017.

חשוב לזכור כי המסלולים הכללים של בתי ההשקעות בכל המוצרים המוכרים בעולם הפנסיוני הם אכן חלון ראווה לאיכות הניהול של בית ההשקעות ושם ניתן לראות את מדיניות ההשקעה וסטיית התקן.

אך דווקא קופות אלו שמקבלות יחס מועדף בשל החשיבות שלהן עלולות להיות הקופות אשר יבצעו בהם שינויים מיותרים ולכן המשקיעים עלולים לחוות רכבת הרים בין חודש לחודש לטובת שינויים בשל תנודתיות השווקים.

מורידים חשיפה למניות ועדיין מגדילים את הסיכון בתיק?

אנחנו מתחילים הליך של עליית ריבית ולכן אג"ח ממשלתי עלול לאבד כל יתרון יחסי שהיה לו בשנים האחרונות.

כלומר אם משקיע מגביל את בית ההשקעות בחשיפה למניות של עד 10% למניות , אזי שאר הכספים ינהלו באג"חים. חשוב לזכור שאג"ח קונצרני נחשב מכשיר ספקולטיבי לא פחות ממניה ולכן אם המשקיע ביקש השקעה סולידית, אג"ח קונצרני אינו בתמונה ובתיק נמצא אג"ח ממשלתי, אשר דינו בעליית ריבית אינו חיובי.

תיק השקעות בבנק אל מול תיק מנוהל של בית השקעות

מי מהמשקיעים שנמצא בתיקי השקעות בבנקים, עליו לבצע שיחה צפופה עם מנהל ההשקעות שלו, לבצע ניתוח מעמיק של התיק ולהבין את פילוח ההשקעות.

יתרון גדול יותר שקיים לתיקים מנוהלים ע"י בתי השקעות גדולים הוא ההנפקות ,שכן בתיקי השקעות מנוהלים קיימת האופציה לרכוש ני"ע בהנפקה והיתרון הזה יהיה מהותי על פני תיקי השקעות מיועצים בבנקים.

תיקון 190, אפשרות נהדרת אבל לא לכל אחד

אופציה נוספת היא תיקון 190 אשר מנוהל במתווה של קופות הגמל הקיימות ובכך מאפשר גמישות בהגבלה של החשיפה למניות על ידי המשקיע, אזי מנהלי ההשקעות יכולים לנתב את הכספים הנוספים לטובת השקעות לא סחירות כמו הלוואות אשראי, שותפויות, נדל"ן ולייצר פיזור סיכונים רחב, משמעותי ושלא כל ההשקעה כרוכה בקורלציה אל שוק ההון.

מי מהמשקיעים שאינו מתאים לטובת תיקון 190 בשל תנאי הסף שהינם מעל גיל 60 ובקבלת פנסיה מיגיעה אישית בלבד, מעל הקצבה המזערית יכול לפנות לטובת השקעה בפוליסות החיסכון השונות שעובדת במתודולוגיות השקעה דומה ללא עלויות קנייה ומכירה, ללא אירוע מס בעת שינוי באשר הוא עד לרגע פדיון מלא, השקעה בנכסים לא סחירים ויתרון דחיית המס.

איך מתכננים נכון את 2019?

כאשר ניגשים לבחון את תיק הנכסים לטובת 2019 על המשקיעים לקחת בחשבון חשיפה אופטימלית למניות, ככל שניתן בהתאמה לרצון המשקיע.

חשוב להבין שלפעמים החשיפה הרצויה לא עולה בקנה אחד עם הרצון והיכולת המנטלית של המשקיע להתמודד עם תנודות ולכן חשוב לחבר בין שני הפרמטרים. נקודה שניה תהיה מסלולי קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, ביטוחי המנהלים וקרנות הפנסיה, בדיקה לטובת טווח ההשקעה, שימוש הכספים, עליות וסטיות תקן.

לאחר בדיקה של תיק הנכסים, חשוב לבדוק כי אכן התיק מפוזר באופן מבוקר. בשום פנים ואופן שלא לשים את כל הביצים בסל אחד! בשוק תנודתי חשיבות פיזור הסיכונים חשובה עד מאוד, ולכן דאגו שאכן ההשקעות מפוזרות, כמו כן נסו לחזק את התיק בהשקעה של נכסים לא סחירים דרך מוצרים מובנים או דרך השקעה ישירה בהשקעות אלטרנטיביות למיניהן.

שתבוא עלינו שנת 2019 מחייכת יותר ורגועה ככל שאפשר.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.