כיצד עבודה עם סוכן ביטוח פנסיוני יכולה לעזור לכם

  • צוות שקל
  • נובמבר 3, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
סוכן ביטוח פנסיוני הינו איש מקצוע בעל רישיון של משרד האוצר אשר רשאי לעסוק בשיווק ביטוחי פרט ומוצרי חיסכון לפנסיה. מהם היתרונות של עבודה עם סוכן ביטוח פנסיוני?

סוכן הביטוח הינו מומחה בתחומי ביטוחי הפרט והפיננסים, במרבית המקרים הסוכן מתמקצע בתחום הפנסיוני והפיננסי או בתחום ביטוחי הפרט למרות שרישיונו מאפשר לו לבצע ללקוחותיו תכנון בשלל התחומים.

רישיון הסוכן מתקבל ע"י משרד האוצר לאחר ביצוע בחינות הסמכה וסיום תקופת ההתמחות בצמוד למי שמוסמך לכך.

בניגוד למשווקים מטעם חברות הניהול השונות להם קיימת זיקה לגוף ולמוצר ספציפי, מרבית הסוכנים מתנהלים מול מגוון רחב של גופים ומספקים ללקוחותיהם מספר אלטרנטיבות לניהול נכסיהם או רכישת פוליסות ביטוח בהתאם לאבחון צרכיהם.

למה לעבוד עם סוכן ביטוח פנסיוני?

סוכנים פיננסים נתקלים רבות בלקוחות שנרתעים מהמחשבה בנוגע למינוי סוכן בתיק הפנסיוני והפיננסי שלהם,  נשאלות שאלות כגון: במה הסוכן מועיל לי? האם הסוכן אובייקטיבי ואינו מכוון לשיווק מוצריהם של גופים ספציפיים?

אז נעשה מעט סדר… חשוב לציין שכמו בכל מקצוע של נותני שירות ישנם סוכנים פיננסיים ופנסיוניים טובים שיספקו את הסחורה עבור לקוחותיהם וישנם אלו שפחות, לקוחות צריכים לשאול את עצמם מהן ציפיותיהם מהסוכן ולבחון האם ציפיות אלו מסופקות לאורך זמן.


חשוב לזכור! לקוח אינו מתחייב לסוכן בשום שלב, הלקוח תמיד יוכל להיפרד מסוכן בתיקו ולעבוד עם סוכן חדש או להחליט שמעוניין לעבוד ישירות מול גופי ההשקעות.

חובת ההוכחה תמיד תהיה על הסוכן וסוכן פיננסי שלא יספק את השירות והמקצועיות המצופים ממנו יאלץ לשאת בתוצאות.

מה העלות של סוכן ביטוח פנסיוני?

במרבית המקרים סוכן פיננסי אינו גובה שכר בתמורה לבחינת התיק הפיננסי והפנסיוני ומתן ההצעה, את שכרו יקבל מגופי הניהול השונים כאחוז קבוע שלא נמדד בגובה דמי הניהול המשולמים ע"י הלקוח, עובדה זו באה בהמשך לרפורמה שבוצעה ע"י הפיקוח על הביטוח במטרה להגביר את האובייקטיביות של הסוכן ויוצרת אינטרס משותף של הסוכן והלקוח להפחתת דמי הניהול למינימום האפשרי.

אז מדוע שתבחרו לעבוד עם סוכן?

אשאל את השאלה ההפוכה… למה לא?

מטרת הסוכן הפנסיוני והפיננסי היא לבחון את אופן ניהול הנכסים הפיננסיים ולהתאימם ללקוח במטרה למקסם את הטבות המס להן הוא זכאי, צמצום עלויות הניהול ככל הניתן והתאמת רמת החשיפה לנכסים מסוכנים בהתאם לצרכיו של הלקוח תוך ביצוע פיזור חכם בין מנהלי השקעות.

בנוסף, תפקידו של הסוכן אינו מסתכם בחלוקת נכסים ראשונית, באחריותו לבצע מעקב שוטף אחר ניהול הנכסים, להמליץ על שינויים מתבקשים בהתאם לבחינה תקופתית של גופי הניהול ושינויים בצרכי הלקוח, מתן שירות תפעולי והנגשת המידע ללקוח.

כל אלו מתבצעים על סמך הידע שצובר הסוכן הפיננסי, היכרותו את הגופים השונים ומעקב שוטף אחר רפורמות שיכולות להטיב עם הלקוח ולהיפך.

למען היושר חשוב לומר שישנם גופי ניהול שעלויות הניהול בהם מאוד נמוכות, כה נמוכות שאינן משאירות מרווח לסוכן ומתקבלות רק בעבודה ישירה מול גוף ההשקעות, מדובר במספר מצומצם של גופי ניהול, במרבית המקרים עובדה זו מחסה על תוצאות ניהול השקעות חלשות לאורך זמן במטרה לשמר את לקוחותיהם, סוכן פיננסי טוב יבצע השוואת תשואות מקיפה ללקוחותיו וישקף להם את כלל האפשרויות.

יש לשים לב שמרבית גופי הניהול נצמדים לדמי ניהול קבועים שתואמים את צבירת הלקוח ללא קשר לאופן העבודה מולם, גופי הניהול אינם מעוניינים ביצירת פער בעלויות בין סוכניו ולקיחת הסיכון שיפגע באחד מהם כאחד מגורמי השיווק העיקריים שלו, בנוסף נלקחת בחשבון העובדה שלקוח שעובד עם סוכן מקבל שירות אישי באמצעות הסוכן מה שיגדיל את שביעות רצונו של הלקוח ויצמצם את עומס העבודה במחלקות השירות הפנימיות.

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.