לא בוכים על החלב שנשפך! , למדו כיצד להתמודד עם הפסד זמני.

  • צוות שקל
  • נובמבר 3, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
אף אחד לא אוהב להפסיד, אבל אם התיק שלכם נמצא כרגע מתחת לקו האדום, מה האפשרויות שלכם? כיצד מתמודדים עם המצב ואף חוזרים לתשואות חיוביות?!

אף אחד מאתנו לא אוהב להפסיד, התחושה לא נעימה בטח אחרי שעבדנו כל כך קשה עבור האוצר שלנו, החיסכון שדרש מאתנו סבלנות , עבודה קשה ואיפוק על מנת לא לבזבז את הכספים לריק.

אז מה עושים אחרי שביצענו השקעה של  מיליון ₪ וכאשר אנחנו פותחים את המסך של תיק הנכסים שלנו היתרה הקיימת עומדת רק על 990,000 אלף ₪.

לאן הלכו 10,000 ₪? כולנו יודעים כמה קשה זה להרוויח את הכסף הזה, אז איך אנחנו יכולים לעמוד בהפסד ולא לברוח?

ראשית נזכור ששוק ההון אינו מובטח ואין שום ערבות לכך שנראה רווחים בהשקעה מסוג זה, יחד עם זאת לאורך השנים שוק ההון עולה ולכן המשקיעים נהנים מהפירות שלו אבל אורך רוח וסבלנות זה שם המשחק.

לאורך השנים היו מספר מפולות גדולות, בשנת 1929, משבר הבנקים בשנת 1982 ו2008 שזהו המשבר האחרון שרובנו זכורים, היינו זקוקים לקיבה חזקה לעבור משברים אלו שכן משקיע שהתחיל את 2008 במיליון ₪ סיים בממוצע בין מנהלי ההשקעות השונים בירידה של 30% מערך הכסף וזה רק בתיק צמיחה, רבים מהמשקיעים היו חסרי סבלנות ובחרו לברוח מההשקעה ולהכיר בהפסד, לימים החלטה זאת לימדה אותם שזאת טעות גדולה.

משקיעים שבחרו דווקא להישאר בשוק ההון, להמתין בסבלנות והקשיבו לאנשי המקצוע ולא מימשו את ההשקעה זכו בשנת 2009 להחזיר את ההפסדים ולראות רווחים.

מאז 2008 לא היה משבר קשה, שנת 2011 הייתה שנה עם הפסדים נמוכים פרט ללקוחות אלטשולר שחם וילין לפידות שלא ראו רווח אבל גם לא הפסדים במוצרי הדגל כמו קרנות השתלמות וקופות גמל אבל יחד עם זאת מאחר שלא היה משבר אנחנו כמשקיעים רגישים יותר לכסף שלנו.

אז מה עושים בשנה כמו שנת 2018 שזאת שנה סבירה בשוק ההון אבל אם נכנסת ביום הלא נכון הקרן שלך נצבעה אדום והתשואות מאכזבות אותך? כל יום מתקשר משיח חדש להסביר לך שהוא טוב יותר ואתה כמשקיע מבולבל?

כמובן שיש דרכים לפתור את המשברים האלו!

ראשית, קחו איש מקצוע ואמון שאתם סומכים עליו, מבלי שתתייעצו עם איש מקצוע יהיה לכם קשה מאוד לקבל החלטות נכונות ואתם עלולים להתחרט.

זכרו שמדובר בהשקעה לאורך שנים ולכן סבלנות היא כלי מפתח במקרה זה, אם אתם רואים שהתגובה שלכם להפסד בטווח קצר משפיעה נורא, תבדקו את התיק אחת לחודש ולא כל יום.

תכננו את ההשקעות שלכם ובצעו יחד עם מתכנן פיננסי פיזור סיכונים ראוי, חשוב לוודא שקיימים אלמנטים מרכזיים כמו השקעות בנכסים לא סחירים, ניהול פסיבי ואקטיבי יחד, שילוב של מנהלי ההשקעות הטובים במשק לאורך שנים וכי רמת הסיכון תואמת את הרמה שאתם מסוגלים להתמודד עם ההשלכות שלה, אל תהיו גיבורים, תהיו חכמים.

ואם התיק ממשיך להפסיד מה עושים?

זאת לא בושה לשנות את תמהיל תיק הנכסים ולבדוק אופציות אחרות, חשוב להסתכל על תיק הנכסים שלכם אל מול מדד הייחוס במשק, אם אתם דומים לו לא בהכרח זה נכון לזעזע את המערכת ויחד עם זאת שינוי וריענון תופס חשיבות גבוהה ולכן שבו עם המתכנן הפיננסי שלכם ובדקו האם ניתן לשפר את התיק, אם לא תקבלו תשובות בדקו מתחרה שלו, לפעמים משב רוח רענן יכול לעשות שיפור רציני.

התמודדות עם הפסד זמני – השורה התחתונה

על מנת להתמודד בצורה הטובה ביותר עם הפסדים בתיק, חשוב לעבוד בשני המישורים, הפיננסי והאישי.

בתחום הפיננסי קל יותר מכיוון שאלו נטו מספרים, פונים לאיש מקצוע (עדיפות למוסמך ומאושר על ידינו) פורסים את תיק הנכסים ועוברים בקפידה אחר המוצרים הרלוונטיים ומבצעים שינויים.

כמובן שלא נשאיר כספים בעו"ש וניתן להם להיפגע משינויים במדד המחירים לצרכן כי זאת תהיה הכרזת הפסד כמעט וודאית על החסכונות.

בתחום האישי, חשוב להכיר את עצמכם בעת השקעות, איך אתם מגיבים בזמן שיש קצת מים סוערים בשוק ההון?  אין תשובה אחת נכונה ולכן אל תתביישו לשתף את איש המקצוע ולבנות את רמת החשיפה למניות בהתאם.

שוק ההון מכיל מגוון רחב של אפיקי השקעה במסלולים שונים אשר מותאמים לכמעט כל סוגי המשקיעים, בין אם אתם משקיעים סולידיים ושמרנים, או אוהבי אקשן ומנופים.

זה לא כיף לבצע שינויים מתוך הפסדים בתיק, אך זה הכרחי.

אנחנו כאן לסייע בכל שאלה שתהיה לכם, יחד נרענן ונסדר את תיק הנכסים שלכם בתקווה ששנת 2019 תהיה חיובית הרבה יותר.

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.