עונות הדוחות הרבעוניים בשווקים , האם היא משפיעה עלינו לטובה או לרעה ?

  • צוות שקל
  • נובמבר 3, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
בין אם אתם מנהלים את כספכם לבד או בעזרת מקצוענים, חשוב שתכירו את עונת הדוחות , תקופה בה חברות מפרסמות דוחות רבעוניים המעידים על הצלחה או כשלון החברה ומכאן מרמזת על עתיד המניה שלה.

מי שמנהל כספים בשוק ההון כבר רגיל לראות את היתרה משתנה ויכולה להשתנות גם ברמה יומית , שעתית ואפילו בדקות שונות.

הדוגמא שזכורה לנו ביותר היא דצב' 2018, בחודש הזה הייתה אשליה שהריבית בארצות הברית לא תעלה והמדדים עלו למעלה, שעה לפני סגירת המכרז הוכרזה עלייה בריבית בארצות הברית והמדדים סיימו במינוס של מעל 3% והיום מסחר הסתיים באדום זועק ולאחר מכן התחילו ירידות שבעצם הפכו את הקערה על פיה והביאו את שנת 2018 לשנה של הפסדים.

היצע וביקוש בשוק ההון

שוק ההון עובד בסופו של דבר על ביקוש והיצע, הרי עבור כל מניה או אג"ח , קרן נאמנות או קרן סל של מישהו בצד א' שמחזיק ומעוניין למכור ואילו מהצד השני של המתרס קיים מישהו שמחפש לקנות את אותו נייר ערך כאשר שני הצדדים מציעים את המחיר בו הם מוכנים למכור או לקנות וזה המחיר הזהה מתקיימת עסקה.

הרי ברור שרק הזמן יעיד לאיזה צד העסקה עשתה חסד אך חשוב להבין שזה בעצם הבסיס לשוק ההון.

על בסיס של היצע וביקוש , מתחיל ראשית פסיכולוגיה של משקיעים. כלומר המשקיעים לא תמיד פועלים מתוך הבנה של תנאי השוק והצפי , ניתוח דוחות והבנה של ריביות ואינפלציה אלא מרבית הפעמים הם ייקחו החלטה מתוך הרגשה פנימית , אינטואיציה , לחץ חברתי או שמועה של חברים.

ניהול חובבני מול ניהול מקצועי

חשוב לזכור כי מרבית הכספים המנוהלים בשוק ההון ובבורסות השונות מנוהלים על ידי אנשי מקצוע ולכן אותם משקיעים פרטיים שלא בהכרח יודעים לבצע החלטה מושכלת להשקעה, לא משפיעים באופן נכיר על תנודות השוק ולכן אין להתרגש, דווקא אותם משקיעים שבחרו לתת לידיים מקצועיות לנהל את הכספים או לפחות חילקו את תיק הנכסים שלהם בין הניהול הפרטי שלהם לבין ניהול של אנשי מקצוע , קיימת עבורם סבירות גבוהה יותר לטובת הצלחה לאורך שנים.

שוק ההון הוא שוק שיודע להגיב כמעט באופן מידי לכל אירוע שקורה ברמה עולמית או ברמה אזורית , הוא יכול להיות רגיש לכל הערה , ציוץ , אירוע טרור או קטסטרופה מקומית ולכן חשוב לזכור כי בסוף השגרה תנצח ושוק ההון יחזור למסלול אך אותם אירועים לא צפויים יכולים להיות מקפצה לניהול התיק והזדמנות קנייה או מכירה נפלאה עבור משקיעים.

עונת הדוחות בשוק ההון

אחת התקופות היותר מאתגרות בשוק , היא דווקא עונת הדוחות. חברות מונפקות חייבות לפרסם את הדוחות שלהם כל רבעון ולהראות את הרווחים או ההפסדים שלהם.

כל משקיע מתחיל או מקצועי , רוכש מניה או אג"ח של חברה לפי התחום, ניהול , וותק, וכמובן האם הוא צופה שהיא תצליח ותגדל והדוחות שלה יראו יתרון יחסי.

מרבית הפעמים בעלי ניסיון וידע יצליחו להבין מהדוחות הקודמים את הסיכוי של חברה להצלחה בדוח הבא כמו כן חייב לזכור כי כל חברה מציגה את המוצרים שלה וההצלחות שלה וכמובן יש לה את המתחרים השונים.

עונת הדוחות יכולה להזניק יום מסחר לירוק או להוריד לאדום בגלל דוח אחד אם מדובר בחברות ענק כמו בנקים או חברות טכנולוגיה גדולות.

חשוב להבין כי כאשר קיים דוח טוב מהצפי, המניה של אותה חברה תעלה במאות אחוזים ולא יהיה נכון לרכוש אותה אלא אם המשקיע מאמין שיש לה עוד לאן לעלות.

שימו לב שאם מניה מציגה עלייה בשל דוח רבעון והיא גם מוצעת למכירה בצורה בוטה זאת נורת אזהרה ייתכן כי המחזיקים את המניה לא מאמינים שיש לה כיצד לעלות, עשו בדיקה לפני רכישת מניה.

מאידך אם יוצא דוח רבעון חלש עבור חברה שהיא נחשבת חברה יציבה אך ייתכן כי הרבעון האחרון לא היה טוב זאת יכולה להיות הזדמנות נפלאה לטובת רכישת המנייה. שימו לב שהזדמנות כאלו לא מגיעות בכל רגע נתון.

מחזקים אופציות בעונת הדוחות

עונת הדוחות היא דרך נפלאה למנף את תיקי ההשקעות שלכם, לייצר תשואה עודפת ולבצע קניות ומכירות שונות מהנוף השגרתי.

בתקופת הדוחות חשוב להיות מחוברים לעיתונות , למסחר ולתגובות וזה בדיוק הזמן להגיב במהירות. זמן הוא כסף מדבר בדיוק על תקופות מסוג זה .

ושיהיה בהצלחה

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.