אמריקן אקספרס – ההטבות המוצעות למחזיקי כרטיס

  • צוות שקל
  • מרץ 9, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
אמריקן אקספרס הוא ללא ספק כרטיס האשראי היוקרתי ביותר, אך מעבר למיתוג החזק מאוד, הכרטיס אשראי מעניק הטבות רבות מאוד ואת חלקן נפרוט כאן.

לאמריקן אקספרס יש מספר כרטיסי אשראי, שכל אחד מהם יכול לספק סט של הטבות. החברה מספקת שירותים פיננסיים בארצות הברית, מלבד הנפקת כרטיסי אשראי – כמו גם הנקפת כרטיסי חיוב, והמחאות נוסעים (שבעבר היו אמצעי נפוץ לנשיאת כסף בחו"ל). החברה נסחרת בבורסה, ומניותיה נכללות בין ה-30 המובילות במדד הדאו ג'ונס, אם כי זה יכול להתעדכן מרגע לרגע.

מה מיוחד בששת הכרטיסים של אמריקן אקספרס?

בישראל מונפקים שישה סוגים שונים של כרטיסי אשראי מבית אמריקן אקספרס, עם טווח הטבות ייחודי יחסית לכל אחד מהם. בישראל, הזיכיון למותג נמצא בידי פועלים אקספרס בע"מ, מקבוצת בנק הפועלים, וחברה אחות של חברת ישראכרט. הכרטיס מיועד ללקוחות כל הבנקים, ואלפי בתי עסק ברחבי העולם מכבדים אותם.

מה הם המאפיינים המבדילים בין הכרטיסים?

הכיצד ניתן להבדיל בין הכרטיסים? ובכן, לפי השם שלהם, ההטבות, התנאים – והצבעים. לכל כרטיס, קהל יעד שונה, כמו גם מועדון פוטנציאלי אליו משויך. אילו סוגי כרטיסים יש לאמריקן אקספרס, המונפקים בארץ?

אילו סוגי כרטיס יש לאמריקן אקספרס?

ובכן, יש את אמריקן אקספרס קרדיט – שהוא אשראי ללקוחות כל הבנקים, בתנאים מועדפים. יש את אמריקן אקספרס כחול – שהוא ייעודי לצעירים וסטודנטים. יש את אמריקן אקספרס של אל על – שמכיל הטבות לנוסעים מתמידים. יש את אמריקן אקספרס ירוק – שהוא כרטיס אשראי בינלאומי, שיש שיגידו שהוא כרטיס הדגל של החברה. יש גם את אמריקן אקספרס זהב, שהוא גם בינלאומי – ויש אפשרות לקבל ממנו הטבות רבות, כמו גם שירותיVIP. וגם, אמריקן אקספרס פלטינה – לחוג לקוחות מסוים של החברה.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

מה ניתן לדעת על צבירת נקודות?

ההטבות של כרטיסי אמריקן אקספרס יכולות להיות רבות ומעניינות. כמו לדוגמה שלל הטבות, מבצעי 1+1, צבירת נקודות, והנחות קבועות על כל מיני דברים. כדי לקבל פירוט, אפשר להיכנס לאתר החברה, ולראות מה היא מציעה במסגרת קטגוריות שונות.

באם יש אפשרות לצבור נקודות בכרטיס – הרי שניתן להמיר אותן כדי לקבל מוצר או שירות, כמו למשל – צבירה של 1,950 נקודות, בעת מסוימת בהיסטוריה – אפשרה למחזיקי הכרטיס לקבל הנחה של 100$ ברכישת תכשיט מבית ה.שטרן. אם כי, לאלו שמחזיקים בכרטיס פלטינה – יש אפשרות להחזיק בפחות נקודות, בשביל לפדות את אותם פרסים. אם כי, תנאים כמובן – יכולים להשתנות בכל עת.

אפשרות נוספת וברת הישג – היא האפשרות להמיר את הנקודות בכרטיסי טיסה, או שירותי מלונאות – ברחבי העולם – כך שאפשר הן לחסוך כסף, והן "לצבור אותו", כדרך רכישות שונות – כפי שהן מתאגדות בכרטיס. לא ברור אם הנקודות יכולות להיות מותמרות במאה אחוז לשירותים, או רק לכדי הנחות על טובין.

קצת על הטבות והנחות

גם בארץ, אפשר לקבל שלל הנחות ומבצעים – כמו 1+1 על סרטים בבתי קולנוע בארץ, הנחות בשיעור 30% על מוצרים שונים, בין אם מדובר על גאדג'טים לבית, שייט ליעדים בעולם, הנחות על מופעים, בילויים, הצגות בארץ, מסעדות ומספר הנחות מתחלפות בחנויות שונות שיש להן שיתופי פעולה עם אמריקן אקספרס.

נוסף על כל זה, אפשר שלמחזיקי הכרטיס יינתנו הטבות והנחות קבועות באלפי בתי עסק בתחומי אופטיקה, אופנה, אטרקציות, מסעדות וכיוצא בזה – מ-2% ואף עד 10%. באתר של אמריקן אקספרס אפשר להיחשף לטווח עדכני של מבצעים והטבות.

האם ישנם שירותי כרטיס?

ולגבי שירותי כרטיס, הרי שיש מוקד שירות טלפוני הפועל 24/7, למעט יום כיפור. ניתן ליצור קשר עם מענה אנושי, בענייני הכרטיס – בין אם בארץ או בחו"ל, כמו גם להלוואות אקספרס עד סכום מסוים.
זאת ועוד, אפשר לגלות בטווח ההטבות שמציע הכרטיס.

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>
Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
כמה הון עצמי למשכנתא צריך? הסבר פלוס מחשבון הון עצמי למשכנתא
רכישת דירה היא אחת ההחלטות הכלכליות הגדולות והחשובות בחיינו. משכנתא היא מקור...
  • 3 דקות
  • צפיות
ביטול כרטיס אשראי: מה התהליך?
בין אם אבד או נגנב לכם כרטיס אשראי או שאתם באמצע תהליך...
  • 4 דקות
  • צפיות
רייזאפ (RiseUp) המדריך המלא ו-35 ימים בחינם
אם אתם גם מתקשים לעשות סדר בבלאגן הכלכלי שסביבנו, בין עליות המחירים...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.