איך אפשר לחסוך מאות שקלים בהוצאות הרכב?

  • צוות שקל
  • יולי 22, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
ענף הרכב משווק בעיקר את אפשרויות המימון לרכישת רכב, אך האם אנחנו כצרכנים מבינים עד כמה יקר להחזיק רכב? רכזנו עבורכם מספר טיפים קלים שיעזרו לכם לחסוך בהוצאות הרכב

כאשר ניגשים לנושא הוצאות הרכב, אפשר שתעלה השאלה – הכיצד ניתן לחסוך בהוצאותיו? זה לא כי זה לא כיף לשלם על דברים שיתמכו את בריאותו, אלא שיש תהייה, או שיכולה להיות – האם ניתן לעשות זאת בצורה יעילה יותר? אז ייתכן שכן, וישנן דרכים לייעל את הוצאות הרכב.

שגרת טיפולים

ראשית כל, הבא נדבר על טיפולים נבונים לרכב. במקרים מסוימים, אם לא ברובם – רכב מתבקש לעבור טיפול על פי מספר קילומטרים שחווה בחייו. נגיד, כל 15,000-20,000 ק"מ, זה זמן טוב לקחת אותו למוסך, על פי הנחיות היצרן – וזאת, כדי לתמוך את תפקודו ההולם.
ובכן, היתרון של טיפול סדור שכזה, לאחר טווח קילומטרים ידוע וברור מראש – הוא זה של חיזוק כללי של הרכיבים הפועלים ברכב. במקום לאפשר להם להגיע למצב של בלאי, של גירעון, לשמור עליהם בבריאות איתנה לאורך זמן, ובכך יהיה ניתן להאריך את אורך חייהם. במקום שיתקלקלו ויעלו כסף להחליפם – שיישארו בריאים לטווח זמן רחב יותר, והדבר יכול לחסוך הוצאות לרכב. לפחות בהיבט התיקונים.

צריכת דלק

היבט נוסף, הוא זה של דלק. ובכן, כשזה נוגע לצריכת דלק – תמיד אפשר להסתכל על ביקורות, המלצות ואף דירוג היצרן לצריכת דלק. יתרה מכך, ניתן לבחור מכונית שמלכתחילה לא צורכת דלק, כמו מכונית חשמלית, או לפחות היברידית. באם ייפתחו בארץ תחנות השירות של טסלה, לדוגמה – אפשר מאוד, "שהתדלוק" בהן יהיה בחינם, כפי שהיה באמריקה כשהן יצאו לאור (על פי הכתוב בביוגרפיה של אילון מאסק, על כל פנים). יתרה מכך, אם כבר משתדלים לחפש מכונית שתצרך פחות דלק, אפשר ללכת על כזו שיש לה נפח מנוע קטן, מאשר גדול. למעשה, נפח מנוע קטן יכול להשפיע הן על צריכת הדלק, הן על אגרת הרישוי של הרכב והן על מחיר הביטוח. ובכך לייצר הוזלה בעלויות הוצאות הרכב.

תדלוק עצמי

כשזה נוגע לדלק, אגב, טיפ שיכול לעזור – זה להשתמש בתדלוק עצמי. ייתכן שבטווח הארוך זה יצטבר לסכום כסף מסוים, שאפשר להשקיע במקומות אחרים. ויש שיגידו, שהון מורכב משקלים ואגורות, ולכן – גם להם יש מקום .

איזון כלכלי

באופן כללי, כאשר שוקלים איך לייעל הוצאות רכב, אפשר לשקול איך מייעלים הוצאות של כל דבר. הסוד לאיזון כלכלי – הוא כמובן לצרוך מה שצריך, לא פחות ולא יותר. כך גם ברכב. הוצאות הרכב לא מסתיימות עם רכישתו, או עם התשלומים החודשיים – אלא מתחילות בהוצאות שהוא דורש. על כן, חשוב לוודא שההוצאות שהוא דורש, הן בדיוק ההוצאות המתאימות. מה זה אומר? אם לדוגמה, יש לנו בית גדול, ואנחנו גרים לבד – ולא עושים שימוש בשאר החדרים – הרי שיש חלל מיותר, או חלל מת – שאנחנו לא נמצאים בו. שזה נחמד, אבל אם אנחנו משלמים עליו יותר כסף – ובמקומנו מישהו אחר היה יכול להרוויח וליהנות ממנו? זה כנראה לא יעיל.

לייעל את בחירת הרכב – שיתאים בדיוק

באופן דומה, אם אנחנו רוכשים רכב שיכול לנסוע מרחקים ארוכים, במדבריות ויערים (ביטוי מסיפורי המעשיות של רבי נחמן), שהוא גדול מכפי שיש עניין למלא אותו במטען או באנשים, שהוא צורך יותר דלק מכפי שרכב אחר היה צורך, ושיש לו שלל תכונות שאין לנו צורך או עניין בהן – הרי שזה פחות יעיל לרכוש ולהחזיק בו. למעשה, אם היינו מדייקים, ובוחרים ברכב שמתאים לטווח הקילומטרים שיש לנו עניין לנסוע, ומכיל את כמות האנשים והמטען שיש לנו עניין לארח, ויש בו שלל איכויות ותכונות כמו צריכת דלק (אם בכלל), צבעים, נוחיות וכיוצא בזה – שאכן מתאימה לנו – הרי, שביכולתנו להשפיע על הוצאות הרכב, כבר מהרגע הזה. יהיה לנו רכב שמתאים לצורה שלנו. לצרכים ולרצונות.

לדייק לצרכים ולרצונות

על כן, הצעד הראשון הוא לבדוק – האם ניתן לבחור רכב שבאמת מתאים לנו – כך שכל הוצאה שלו, תהיה רלוונטית. אם הרכב לא מתאים – ההוצאה שלו אינה רלוונטית, וכיוצא בזה – אינה יעילה. לדוגמה, למי שנוסע רק בתוך העיר – ונמצא בפקקים יותר מאשר מי שנוסע מרחקים ארוכים מחוץ לעיר – יכול להעדיף גיר ידני עם תצרוכת דלק נמוכה, מאשר אפשרויות אחרות.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.