איך לחסוך בהוצאות המשפחה השוטפות?

  • צוות שקל
  • פברואר 27, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
משפחה זאת שמחה שאין כמותה, אך ככל שהמשפחה גדלה, כך גם ההוצאות השוטפות מתרחבות. לכן תדאגו לבצע את הפעולות הבאות לצמצום ההוצאות השוטפות של המשפחה

חיסכון של כמה עשרות שקלים בחודש, הוא כמה מאות שקלים בשנה. חיסכון של כמה מאות שקלים בחודש, הוא כמה אלפי שקלים בשנה. וחיסכון של כמה אלפי שקלים בשנה – פלא גדול, אפשר לקנות דירה תוך זמן קצר.

חיסכון בהוצאות החשמל

על כן, על מה אפשר לחסוך בהוצאות המשפחה השוטפות? יש כל מיני תחומים. כמו לדוגמה, בהוצאות החשמל. מה דורש חשמל להפעילו? ובכן, מזגן. ולמעשה, יש טווח טמפרטורות שדורש יותר אנרגיה, מאשר טווח אחר.

שימוש במזגן על טמפרטורה של 25 מעלות, במקום 20, יכול לקבל תרגום של 100 שקל הפרש, בחשבון החשמל החודשי. זאת, לפחות, אם מסתכלים על נתונים ממוצעים, משוקללים, סטטיסטיים כאלה ואחרים. ובחודשי החורף – במקום 32 מעלות, 28 יכולים להספיק, לחיסכון דומה, כך יגידו אנשים מסוימים, על כל פנים.

טיפים בענייני דוד חימום

ברובד של הוצאות החשמל – שהרי, טיימר על דוד החימום, יכול לשלוט על הרגעים בהם הוא חיי וקיים, וברגעים בהם הוא במנוחה. כנראה יעיל במיוחד לזמנים בהם צפוי שיהיה שימוש במקלחת, ולזמנים שיהיה עניין להשתמש בה. באם הילדים חוזרים מבית ספר, או מחוגים – ושלל האנשים צפויים לעשות שימוש במקלחת. אפשר להזמין חשמלאי שיתקין טיימר לדוד, שיקצוב את זמן הפעלתו.

אופטימיזציה למים החמים

מעבר לכך, צינורות מים חמים, המבודדים היטב – יכולים לצמצם את בריחת החום בדרך. ואם הדוד המחמם – הוא זה של דוד שמש, אפשר לעשות אופטימיזציה למידת יעילות הקליטה שלו, על ידי ניקוי קולטי השמש שלו – לפחות פעם אחת בשנה, כמו גם לוודא שיש להם מספיק חשיפה לשמש.

האקולוגיה הפנימית של המקרר והשקעת האנרגיה לוויסותה

אפשר גם להשפיע על אפקטיביות המקרר, במידה דומה – אם המזונות המכניסים אליו, לא יהיו חמים דיו – שכן, אז המקרר, כביכול, ישקיע אנרגיה בקירור האקולוגיה הפנימית שלו. אולי זה מזערי, ועם זאת – אפשר "לחסוך" את זה, כדרך אפשור המזונות החמים – להמתנה מחוץ למקרר, עד שהם בטמפרטורת החדר, טרם הכנסתם למקרר.

מכונת כביסה ומדיח כלים

טיפ נוסף, באשר לצריכת החשמל – כשזה נוגע למכונת כביסה ומדיח כלים, שכן, אם מפעילים אותם כשהם באמת במלוא הקיבולת – אפשר לטפל בכמות גדולה של דברים שאפשר להכניס לתוכם, על פני לפצל את ההפעלה למשך מטענים שונים. יתרה מכך, התכונית הנכונה, מבלי הגזמה ברמת הטמפרטורה – יכולה לאפשר חיסכון מדהים בצריכת החשמל. שכן, אפשר שמידה רבה מצריכת האנרגיה של מכשירים שכאלו, מגיעה לכדי חימום המים הזורמים בהם.

תהליכי ייבוש במייבש

בנימה דומה, כלפי מייבש כביסה – אם מכניסים כביסה סחוטה היטב (אולי 800 סל"ד ומעבר לכך במכונת הכביסה), תוך הימנעות ממילוי המייבש עד אפס מקום – אפשר לקצר את זמן הייבוש, ולתמוך את איכות הייבוש.

ענייני קניות וצריכה: תקציב, מיקוד ומינוף עצמי

עד כה בנוגע לצריכת חשמל. מה לגבי צריכה כללית, נגיד, בסופר מרקט? ובכן, אם מחליטים על תקציב מראש, ויודעים מה רוצים לקנות, איפה ומתי – אפשר לשלוט בעלויות. לדוגמה, יש תקציב של 2,000 ₪ לחודש למשפחה של 5 נפשות. זה אומר, שלכל אחד, לכאורה יש 400 ₪ לשמו, לכל החודש. האם הוא יכול להכניס את כל מה שהוא רוצה וצריך, לתקציב?

ייתכן שיהיה עניין לפצל קניות, להשתמש בתווי קניה, ללכת למקומות שיש בהם הנחות ולקנות במועדים מסוימים – שיש בהם "מכירות מיוחדות", אולי של בשר ומאפים, וכיוצא בזה. הדבר יצריך הפעלה של כוח רצון, מיקוד ומינוף עצמי. כמו, להבין למה חוסכים את הכסף, ועם זאת – איך עדיין, לקבל מה שרוצים, במסגרת התקציב.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.