איך לשמור על פירות ועל ירקות טריים? – טיפים לבחירה ולאחסון

  • צוות שקל
  • דצמבר 5, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
ישראל עשירה בחקלאות ובפירות וירקות המאופיינים בטעם מעולה וסגולה לויטמינים, אז איך תוכלו לשמור על הפירות וירקות שלכם טריים לאורך זמן?

ישנם דרכים שונות לשמור על טריות של פירות וירקות, ברמת הבחירה והאחסון שלהם. ראשית כל, אם רוצים לבחור פרי או ירק, הרי שככל שהוא מבריק יותר – הוא טרי יותר. וגם, מה שבעונה, נחשב טוב וזול יותר, מאשר לא מה שבעונה.

רכישת תוצרת חקלאית ואדמתית

ואם קונים תוצרת, אז עדיף לא מזו שעמדה או נחשפה לשמש. ואם רוכשים, אז שתהא שלמה – כלומר, אין פה פצעים, נזקי חרקים, סדקים או ריקבון – מסיבות דיי מובנות. ואם לפרי יש ריח חזק – אולי הוא יותר מדי בשל. אם רוצים לאכול אותו עכשיו, זה יכול לעבוד. אם רוצים לשמור לאורך זמן – הוא כנראה יירקב, יבשיל יתר על המידה עד זמן האכילה. או זו לפחות האפשרות.

טיפים לאחסון ירקות ופירות

ברמת האחסון של פירות וירקות, הרי שמומלץ להפריד ביניהם. בייחוד לאור כך שהם פולטים גזי אתילן בקצב שונה. ואם מאחסנים, אז מנקים את המגירות פעם בשבוע-שבועיים, ומשתמשים בנייר סופג לספיגת הנוזלים (פירות נושמים ומאבדים נוזלים, אזי לספוג את הנ"ל). ואפרופו נוזלים, לא להכניס פירות וירקות רטובים למקרר (אלא אם כן מייבשים), וגם לא לשטוף בסבון/קוטל חיידקים (אלא אם כן מסירים היטב את כל הסבון).

מה גם שאם כבר מאחסנים את הפירות והירקות במרר, אז במרבית המקרים – שקית מאווררת לשמירת הטריות ומניעת איבוד מים, כמו גם הצטמקות – יכולה להועיל. אלא אם כן מדובר בפירות בוסר, שאינם בשלים לאכילה (עגבניות ירוקות, אבוקדו, קיווי, אפרסקים קשים, וכיוצא בזה). אפשר לשמור אותם מחוץ למקרר, ולהכניס לאחר שהתרככו אף במעט.

יוצא מן הכלל נוסף, הינם פירות הרגישים לקור. בננה, פפאיה, גבעולי בזיל – וכיוצא בזה. עדיף לא להכניס למקרר. כמו גם באם מדובר בפקעות וירקות שורש כמו תפוח אדמה, בצל ובייחוד בטטה – שכן ההנחיה במקרה זה היא לשמור אותם במקום יבש וחשוך.

במקרה של ירקות חתוכים

באם מדובר על מקרים בהם יש לנו ירקות חתוכים, ברוך השם, כמו גזר, סלרי, עלי חסה, קולרבי, מלון, אבטיח וכיוצא בזה- הרי שקופסאות פלסטיק סגורות, לאחסון במקרר – יכולות להיות אופציה מועילה לשמירה על טריות. לפני החיתוך, הרי שיהיה יעיל לשטוף את הפירות והירקות, גם אם יש להם קליפה כמו במקרה של אבטיח או מלון. ההמלצה היא לחתוך לחתיכות גדולות ככל הניתן, כי הירקות והפירות יכולים לאבד ויטמינים ומינרלים עם החיתוך – על כן, חתיכות גדולות משמען פחות חיתוכים, או כך לפחות הבנו את הסיבה לכך.

כמה זמן לשמור במקרר?

באם מדובר על ירקות עלה עמידים (כרוב ניצנים, כרוב, כרובית, ארטישוק, סלרי וכיוצא בזה) – אפשר לשמור עד שבועיים במקרר. ירקות שורש לעומת זאת, כמו גזר, לפת, סלק, צנון, וכיוצא בזה – שבועיים עד חמישה שבועות. תפוחי עץ? עד 3 שבועות. ובקטגוריית הדברים שניתן לשמור עד שבוע במקרר, יש לנו ירקות עלה עדינים (חסה, ברוקולי, תבלינים וכיוצא בזה), כמו גם עגבניות בשלות, מלפפונים, קישואים, חצילים, אבטיח בשל, מלון בשל, תות שדה, אבוקדו, מנגו, אפרסק, משמש, אגס וכו'.

כל עוד הטווח לאחסון נשמר – אפשר שהם יהיו טריים ונהדרים. תבלינים טריים, מלפפונים, קישואים ושעועית, אגב, ניתן לאחסן בשקיות פלסטיק בתוכן מגבות נייר. במקרה של בצל ירוק, ברוקולי, צנוניות וכו' – שקיות פלסטיק עם חירור זעיר יכול להועיל. שקיות פלסטיק בחירור גדול, יכול להתאים לכרוב, גזר, כרובית, חסה, גזר, פלפל, עגבניות, חצילים וכו'. ועם זאת, סלק, צנון, לפת, פרי הדר, אפרסמון, מנגו, אבוקדו (וכו') ניתן לאחסן במגירה ללא אריזה.

ובכן, יש עולמות שלמים להרחיב על הדבר – וייתכן שכדאי להמשיך מעבר למידע המוצג כאן לעוד ועוד חומרים – למי שבאמת רוצה ללמוד את הנושא.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.