כך תחסכו מאות שקלים בקניית ציוד לבית ספר די בקלות

  • צוות שקל
  • פברואר 28, 2022
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
כל שנה אותו סיפור, הולכים על הילדים לבחור ציוד לבית הספר ובסוף קונים את הדברים הכי יקרים בחנות. השנה לומדים לקנות ציוד לבית ספר בלי לרוקן את הכיס

כדי לרכוש את הציוד שרוצים, עבור בית הספר – ועדיין להישאר בתקציב, אפשר לבדוק – איך לרכוש את כל הציוד, בעלויות שיאפשרו להישאר במסגרת הרצויה.

מותגים, ומוצרים איכותיים אחרים

רעיון התחלתי, הוא לרכוש מוצרים שאינם מותגים, אך שעדיין איכותם גבוהה. ההבדל יכול להיות ברמת העשרות אחוזים.

אפשר לדוגמה, במקרה של מחברות ממותגות – פשוט לעטוף מחברות בעטיפות ספציפיות שנראות מושך ומתאים מבחינת הילדים (אולי אפילו להוריד מהאינטרנט), וזה יכול לקבל אפקט דומה.

לרכוש בחנויות המפעל

ואם רוצים מותגים, אפשר לקנות בחנות יבואן או יצרן, בחנויות מפעל – שכן המחירים הם לפני החלת מחירי תפעול ושיווק מסוימים, כך שהם יכולים להיות נמוכים מאלו שנמכרים בנקודות הקצה. ילקוט, לדוגמה, שיכול לעלות בין 100 ל-700 ₪, יכול לקבל הנחה משמעותית במקומות שכאלו.
ייתכן גם, שחנות שכונתית תמכור ילקוט במחיר זול יותר, מאשר בקניון.

ובדומה למחברות, אם הילד רוצה ילקוט חדש – ונדמה שהילקוט שלו במצב מצוין, אפשר פשוט לתפור דמויות אהובות על הילקוט שלו, ואולי זה יעשה את העבודה.

לקנות מחוץ לעונה

טיפ נוסף לחיסכון בקניית ציוד לבית הספר, היא קנייה הדרגתית של מוצרים. בתחילה, לקנות מה שצריך לתקופה ראשונה של השנה, וזמן מה אחר כך – לקנות את השאר. בתקופה שלאחר תחילת שנת הלימודים, אפשר שהמחירים יורדים משמעותית.

מה הילדים רוצים?

ואם הולכים עם הילדים לקניות, אז אפשר לצפות שיהיה להם רצונות מסוימים, או עדיפויות. אם זה בתקציב, אז נהדר, אם זה לא – אז אפשר ללמד אותם איך זה מרגיש לרצות משהו ולא לקבל אותו, תוך שזה בסדר לרצות ולבקש, ובו בזמן גם לא לקבל. אם כבר יודעים מה רוצים לקנות להם, ומה הולך עם התקציב – אפשר כמובן פשוט להתייעל ולהזמין מהאינטרנט או לקנות בדרך זו או אחרת ללא הנוכחות שלהם. אלא אם כן החוויה המשותפת אכן חשובה.

מה הולך בשכונה?

אפשר להתייעץ עם מוח כוורת (הורים אחרים בקהילה) לקבל הקלות בתשלומי בית ספר, חוגים עדיפים, מקומות נאים לרכישה – וכו'. ובכך לגלות עסקאות עם פוטנציאל לחיסכון בכספים. למעשה, במקרים מסוימים, את התשלומים שבית ספר דורש – לטובת פעולות רווחה בית ספריות, כמו טיולים וסיורים, חוגים, סל תרבות וכיוצא בזה – אפשר לשלם בתשלומים, או במהלך השנה. אפשר לברר זאת דרך המזכירות.

סקר שוק

שיטות אלו ואחרות, יעזרו להתאים את צריכת הציוד לבית הספר, בהתאם לתקציב שהחלטנו עליו מראש. בעיקר, אם הילד רוצה דברים חדשים, יפים, ממותגים. דרך נוספת, שאפשר להתייחס לזה, היא דרך סקר שוק.
כמו ברבים מהמקרים, סקר שוק יכול לחשוף עסקאות נהדרות, מחירים יעילים, ואף הטבות נהדרות – כדי לרכוש את מה שרוצים, במסגרת התקציב – או פשוט להגיע לחיסכון משמעותי בעלויות הציוד לבית הספר. אפשר לבצע אותו דרך אתרים כמו זאפ, או פשוט דרך טיולים בחנויות השכונתיות.

להביא דרך האינטרנט – עסקאות ממוקדות

למעשה, סקר שוק יכול להיות מאוד יעיל – גם ברמת הרכישה עצמה, במקרים, לפחות, שעושים אותו אינטרנטי. נניח שרוצים לרכוש חולצות לבית הספר. במקום להגיע לחנות, ולראות מה קיים, ולקנות אולי מעבר לתקציב, אפשר להישאר ממוקדים – לראות מה האינטרנט מציע, באם זה מתאים לציפיות – ואז לרכוש בהתאם, ולסגור עסקה נקייה.

וגם, במקום לקנות ספר – כיום ניתן להשאיל אותו, כדרך פרויקט השאלת ספרי לימוד. אפשר לקבל ספרים, חוברות, כמו גם ערכות לימוד – במצב משומש – מבית הספר, בעבור 280 שקלים. פשוט מגיעים למזכירות בית הספר, ומקבלים את כל הנזכר לעיל, או פשוט – לרכוש באתרי יד 2.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.