רכישת רהיטים בזול – כך מוותרים על המחיר הגבוה מבלי לוותר על האיכות

  • צוות שקל
  • יוני 19, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
רכישת רהיטים בזול, בין אם לרענון הבית או לעיצוב בית חדש, יכול להסתכם במאות אלפי שקלים. לכן חשוב להכיר את האפשרויות לרכישת רהיטים בזול ומבלי לוותר על האיכות שלהם.

מה הסוד, של רכישת רהיטים בזול? ובכן, חכמת רחוב, היא לקנות את הסוג האיכותי, החכם, המתאים ביותר. לא את הסוג הממותג ביותר. שכן, יקר לא בהכרח שווה איכותי. איכותי, שווה איכותי. ואילו, ההיגיון הוא – שאם משהו עולה יותר, זה כי הוא שווה יותר. אם הושקעה בו יותר עבודה, חומרים איכותיים יותר, וכן הלאה – האין זה אומר שהוא יכול לעלות יותר?

היכולת לקבל רהיטים בזול

ובכן, זו בהחלט מחשבה רציונלית. ועם זאת, עם התפתחות יכולות המלאכה, והנגישות לחומרים – אפשר לייצר יותר ויותר דברים, בעלות נמוכה יותר. זה כל הסיפור בעידן התעשייתי. הזול, לא בהכרח יוקרתי, איכותי, מרשים ביותר – אבל, אולי, "טוב מספיק", ואם זה מה שרוצים, זה מה שאפשר לקבל. למעשה, אם בכל מקרה נמצאים בדירה עם שותפים, דירה זמנית, עם חיות, עם ילדים – ובאופן כללי, אין טעם להוציא כל כך הרבה על רהיטים, לא בתקופה זו של החיים – אך עדיין רוצים משהו פונקציונלי, ייתכן שזה יהיה נכון, נבון וחכם למצוא את הרהיטים המספקים, ה-"טובים מספיק".

גם זול, יכול להיות מספיק טוב

הם לא בהכרח המותגים, הם לא בהכרח הדבר הכי טוב בשוק – אבל, אין זה אומר שהם לא מצוינים. שכן, כאשר יש מותג, יש הרשאה לגבות יותר כסף, עבור השימוש בשם שלו. מדוע זה כך? ובכן, כדי להבין זאת, צריך להבין מה מותג מאפשר.

הסיפור מאחורי המותג

מותג, זו הבטחה. הבטחת איכות. אם קונים, לדוגמה, אוכל לתינוקות – הרי רוצים שזה יהיה מותג משמעותי, שמקפיד על אבטחת איכות ומה לא. ועקב כך שאותה חברה עשתה מאמץ כדי לפתח הן את המוניטין, והן את הקיבולת לייצר מוצרים איכותיים כל כך – היא יכולה להרשות לעצמה לגבות יותר. העניין הוא, שבאם גובים יותר כסף, פשוט כי זה "שם מותג", או פשוט כדי להראות שמשהו הוא "יוקרתי", הרי שבמקרה זה – אין לכך הצדקה חומרית. למעשה, ישנם מוצרים שעולים יותר, פשוט כדי לאותת לצרכנים שהאיכות שלהם, היא למעשה, טובה.

עלויות פרמיום לסימוני איכות

תוכניות תחקיריות שונות, שסיקרו את הנושא, הראו איך חברה החלה למכור יותר מוצרים, כאשר היא העלתה את המחיר שלהם – כיוון שזה כמו סימן, שהמוצרים נמצאים בקטגוריית איכות גבוהה יותר. אז מה לגבי מוצרים, שלא נאמר רהיטים – שהם מלכתחילה באיכות מספקת, שלא נאמר מצוינת – אך שהחברה שמוכרת ומשווקת אותם, לא מרגישה צורך להעלות את המחיר שלהם, כדי לאותת לצרכנים שלמעשה מדובר ברהיטים איכותיים?

השוואת מחירים

האם זו לא דרך למצוא רהיטים בזול? אכן כן. בין אם מדובר בספות, מיטות, פינות אכילה וכיוצא בזה – אפשר למצוא רהיטים, בזול, באופן שמראה הן את האיכות, והן את פס המחיר שאינו מתיימר לאותת יוקרה. הדרך לעשות זאת, יכולה להיות דיי קלה. אם למעשה, מסתכלים באתרים שונים לרהיטים, אפשר לקבל דימוי וטווח מחיר, של רבים מן המחירים בשוק.

אפשר לראות מה כל חברה מציעה, מה כל אתר מעלה לאינדקס שלו – ולראות מהו טווח המחירים פחות או יותר, וכאשר נתקלים ברהיטים זולים במיוחד – אפשר להתעניין לגבי האיכות שלהם. האם הם מספיק טובים? האם הם מצוינים? האם הם מתאימים למטרה לשמה הם מבוקשים?

על פשרות מדויקות

כך או כך, כמו בכל דבר – יש דברים שניתן להתפשר, ויש דברים שלא. בין אם מדובר בבד דוחה כתמים, או חומר הגלים ממנו עשויים רגלי הרהיט – אפשר לבדוק, מה חשוב לנו. האם זה כסא שהילדים לא יכולים להכתים? האם זו ספה, שהחתול יכול לשרוט, וזה לא יהיה כזה בולט? האם זה שולחן אוכל, שאפשר לארח איתו 30 אנשים?

אם יש לנו פריט ברשימה שהוא ממש חשוב לנו, אנחנו יודעים מה לשמר – שכל השאר, אנחנו יודעים מה לוותר. לא כי זה לא חשוב, או כי זה לא נחמד אם זה יהיה גם כן – אלא כי אם אנחנו מוצאים רהיט בטווח המחיר הזה, והוא עונה על הצרכים – ייתכן, שזו התחלה טובה, ואפשר להתחיל משם.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.