הטבת מס כפולה למשקיע וליורשיו

  • צוות שקל
  • יולי 16, 2023
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
בעזרת כמה סעיפים קטנים בספרי החוקים של מס הכנסה ניתן לבצע שימוש חכם ולהעניק לחוסכים רבים הטבות מס ללא תקרה שיכולים להגיע גם למאות אלפי שקלים. קראו כיצד

פטור ממס רווחי הון עבור היורשים ובמקביל הטבת מס למשקיע בו זמנית, אם היינו מספרים לכם שקיימת אפשרות לבצע הפקדה שנתית למכשירים פיננסים אטרקטיביים אשר תהווה עבורכם הטבת מס משמעותית ואילו במקביל תעניק ליורשים שלכם אפשרות לקבל את הרווחים פטורים ממס רווחי הון , הייתם מאמינים?

ובכן, אכן קיימת אפשרות כזאת, והיא מתחדשת עבורכם בכל שנה מחדש!

הטבת מס כפולה בקרן ההשתלמות שלכם

קרן השתלמות משתמשת כיום כאחד ממקלטי המס היחידים שנותרו למשקיע הממוצע. מסלולי השקעות שונים של קרן ההשתלמות ניתן למצוא בכל הקשת של בתי ההשקעות וחברות הביטוח השונות ובאופן כללי מציגה ביצועים אטרקטיביים לאורך השנים ומפוקחת על ידי הרשות לניירות ערך.

מחזור החיים של כל קרן השתלמות הוא 6 שנים ( פרט למקרי קצה בהן הוא 3 שנים) ולאחר מכן הכספים הופכים נזילים ופטורים ממס רווחי הון.

עצמאי – יכול לבצע הפקדה כל שנה עד התקרה , התקרה נעה סביב 18,000 אלף ₪ ואילו העצמאי זוכה ליתרון של נקודות ניכוי \ זיכוי לפי סעיף 17 5א' בו בפועל מדינת ישראל מעודדת את העצמאיים לחסוך לטווח ארוך או בינוני ובכך אותו עצמאי שהפקיד כ18,000 אלף ₪ מכירים לו עד 11,880 ואילו כל הסכום עד התקרה גם פטור ממס רווחי הון.

שכיר – אינו יכול לבצע הפקדה שלמה לקרן השתלמות , אלא רק את חלקו דרך השכר העומד במקסימום על 2.5% מהשכר המובטח.

כלומר , ההטבה כפולה
1)  פטור ממס רווחי הון
2) נקודות זיכוי אשר מקטינות את חבות המס ובפועל זהו כסף לכיס ?

ההטבה של הפקדה לקרן השתלמות מתאימה רק עבור עצמאים.

הטבת מס כפולה גם בקופת הגמל המסורתית

קופת גמל – הינו מוצר פנסיוני לטווח ארוך אשר פטורה ממס רווחי הון בעת קבלת קצבה. קופות הגמל השונות נמצאות תחת פיקוח של משרד האוצר, התשואות נמצאות באופן גלוי ולכן ניתן לבצע השוואה בין מנהלי ההשקעות השונים.

קופות הגמל מכילות אפקט של דחיית מס ובכך מגדילות את הסיכוי לתשואה אטרקטיבית.

אז מה ניתן לעשות? בכל שנת מס יכול עצמאי או שכיר לבצע הפקדה לקופת גמל לפי סעיף 47 א או 45 א' ובכך לקבל נקודות ניכוי וזיכוי על ההפקדה.

ההפקדה עומדת סביב 34,000 אלף ₪ שנתית כאשר ניתן לקבל החזר ממס הכנסה עד 5% מהפקדות ולא יותר מהתקרה.

כלומר נניח שאדם הפקיד את המקסימום עבור קופת גמל בשנת מס וקיבל החזר עבור ההפקדות לאחר חישוב ההכנסות של 20,000 ₪ , בחישוב של אדם עובד לפחות כ30 שנים מדובר על החזר של 600,000 אלף ₪! מעל חצי מיליון ₪ החזר ממס הכנסה .

אך פה מתקיימת גם הטבה נוספת , הרי לאורך השנים הצטברו הכספים בקופת הגמל העומדים על כמיליון ₪ ובהנחת תשואה של 4% נטו יעמדו לרשות החוסך כ2,000,000 מיליון ₪ כלומר כמיליון ₪ רווחים.

במידה ויחליט המשקיע להוון את הכספים לטובת קצבה , הרי שתהיה פטורה והוא הרוויח גם פטור ממס רווחי הון של כ250,000 אלף ₪ ואילו יחליט להוריש את הכספים היורשים יקבלו הכל פטור ממס.

אז כן, בחישוב נכון , עם אנשי מקצוע נכונים שמכירים את הצרכים של המשקיעים אפשר לייצר לחוסך הטבה במיסים של כ850,000 אלף ₪ !

אז איך עושים זאת ? ראשית שבו עם איש מקצוע, הסבירו לו את ההכנסות שלכם ואת הכספים הפנויים. בצעו מיפוי לטובת השימוש והצורך בכספיים ולאחר מכן בדקו כי נבחרו מנהלי ההשקעות הראויים לטובת ניהול התיק נכסים שעומד לרשותכם.

שימו לב ! תכנון פיננסי נכון כבר בשלבים מוקדמים יכול להביא אתכם לרווחה כלכלית ואת היכולת שלכם לדאוג גם ליקירים שלכם באופן ראוי , מתוחכם וחכם.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.