כך משלבים נדל"ן ושוק ההון בצורה נכונה

  • צוות שקל
  • אוקטובר 17, 2023
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
איך מנצחים את השאלה הניצחית, האם להשקיע בנדל"ן או בשוק ההון? היכן נמצאת התשואה הטובה ביותר? מסתבר שאפשר ליצור פוטנציאל תשואה גבוה מאוד גם עם הון נמוך יחסית.

השקעות חוב נדל"ן , רבים מאיתנו שואלים את השאלה הנצחית נדל"ן או שוק ההון ? אז נכון שהתשובה לא יכולה להיות שחור או לבן כי קיימים מיליוני ניירות ערך שונים ולכן אנו יכולים לבחור במקרה נייר ערך שיציג תשואה נמוכה לאורך שנים ואילו אנו יכולים לרכוש נייר ערך של חברת הזנק ולהגיע לתשואות ורווחים שיכולים להיות חסרי פרופורציות.

נדל"ן או ניירות ערך – הדיון הקלאסי

בעבר ניתן היה למצוא ניירות ערך רבים שבעשור האחרון הציגו עבור המשקיעים שלהם אחוזי רווחים מעל 100% מההשקעה המקורית.

מצידו השני של המטבע עומד עולם הנדל"ן והאם רכישת נדל"ן יכולה להשיא תשואות גבוהות? , התשובה היא כן.

מי מאנשי הנדל"ן שידע לזהות את הפוטנציאל של הבתים הישנים בבאר שבע ליד האוניברסיטה לדוגמא, זכה להכפיל ולשלש את מחיר הנכס אשר רכש ולכן בחירה זאת הייתה יכולה להיות זהה לבחירת נייר ערך אשר ביצע קפיצה מטאורית.

יחד עם זאת רכישה של נכס או קרקע אשר עתיד לקבל היתר בנייה, ייתכן ויתגלה כהשקעה נחותה, במידה ולא יקבל התרי בנייה בזמן.

אז מה עושים מניות או נכסים?

כיום יש מספר אופציות לניהול הכספים שלכם, כמובן שאם עומד לרשותכם סכום השקעה גבוה ניתן לשקול לפזר בין שני העולמות השונים ואף לשלב באופן מתוחכם כמו רכישת פוליסת חיסכון ולקיחת הלוואה אטרקטיבית בנוסף לכסף שהוגדר מראש לרכישת נכס ולהגיע למצב של עסקת אקזיט בנדל"ן.

כיום חברות ביטוח כמו הראל יודעות להציע הלוואה בריבית של פריים מינוס 0.25% עד ל7 שנים. בעולם הנדל"ן לעסקת אקזיט, זאת יכולה להיות עסקה שבנויה בצורה יציבה ובכל דרך הכספים עובדים עבורכם , במקביל בוצע מינוף חכם ללא קורלציה בין ההשקעות השונות ובכך ניתן גם להפחית את הסיכון בהשקעה.

חשוב להבין ששילוב של שתי ההשקעות השונות , מכיל בחובו הבנה בשוק נדל"ן ושוק ההון או לקיחת איש מקצוע לכל אחד מהעולמות! שימו לב שמדובר בעולמות תוכן שונים לחלוטין ולכן עדיף לעבוד עם אנשי מקצוע טהורים כל אחד בתחומו.

האם יש מוצרים מובנים ?

חשוב לזכור כי גם עולם קופות הגמל , קרנות ההשתלמות , פוליסות החיסכון , ביטוחי המנהלים וקרנות הפנסיות משקיעות דרך כספי החוסכים בהשקעות נדל"ן שונות והלוואות אשראי ובכך מבצעות גידור סיכונים ושומרות על כספי הפנסיה של החוסכים.

מי מהמשקיעים המתוחכמים שגילה כבר את פוליסת החיסכון או תיקון 190 יודע לשלב את פיזור הסיכונים גם בהשקעות של הכספיים הפנויים שלו.

מה הם הלוואות אשראי?

הלוואות אשראי הן הלוואות אשר ניתנות ליזמים לטובת פרויקטים. הדרך הקלה ביותר לתאר את ההשקעות מסוג זה היא לקיחת משכנתא.

הרי כאשר אנו רוצים לרכוש נכס , נניח שהשערוך של הנכס הינה 1,000,000 ₪ ואנו צריכים הלוואה על מנת לשלם את המחיר המלא,  ניגש לבנקים השונים ונחפש את מחיר המשכנתא הטוב ביותר עם שילוב המסלולים הטובים ביותר והגמישות הטובה ביותר.

כמובן שייעוץ משכנתאות הוא עולם בפני עצמו וכדאי לשבת עם יועץ חיצוני ואובייקטיבי שעובד עם כל הבנקים לטובת לקיחת משכנתא ובכך יש סיכוי להגדיל את רווחיות העסקה ולהוזיל את העלויות.

הרי שכל בנק ידרוש מאיתנו הון עצמי של כ30% , דהיינו 300,000 אלף ₪ ואת השאר יסכים להלוות לנו בתנאי שהנכס משועבד לבנק כמוטב בלתי חוזר עד לסיום תשלום המשכנתא שניתנה.

אם היינו מציעים לכם להחליף את הבנק? ליהנות מריבית של הלוואה , לקבל בטחון על ידי שעבוד הנכס אליכם ובכך להגיע לשטח שנוגע גם בשחור וגם בלבן , עסקה פיננסית טהורה אך חומר הגלם הוא נדל"ן. נשמע נפלא, להיות בנעלי הבנק זה מיקום נוח מאוד למשקיע.

כיום קיימות מספר קרנות אשר יודעות להציע השקעה בחוב נדל"ן והן מתחלקות למפוקחות על הרשות לניירות ערך ולא מפקוחות.

לדוגמא קרן מפוקחת של הלוואות חברתיות היא הלמן אלדוביP2P  או טריא שמציגות ביצועים מרשימים לאורך הדרך ועומדות בתנאי רגולציה מחמירים ואילו בעולם הלוואות חוב בבטוחות נדל"ן כיום נמצאת ארנו קפיטל בראש הטבלה והיא הקרן הראשונה שמפוקחת על ידי הרשות לניירות ערך מסוגה!

כלל חשוב – לא מפוקח , לא משקיעים! אל תיקחו סיכונים איפה שהרשויות של המדינה לא לוקחות סיכונים.

תקציר על ארנו קפיטל

אז מה ארנו מציעה? , ארנו מציעה לכם להצטרף אל תוך קרן ציבורית אשר מכילה פרויקטים של נדל"ן על סוגיו השונים תוך כדי תשלומי תקבולי ריבית פעמיים בשנה.

הקרן נחשבת נייר ערך ולכן ניתן לקזז הפסדי תיק השקעות בשנים האחרונות אל מול הרווחים של קרן ארנו קפיטל.

הפעילות של ארנו מתבססת על מתן הלוואות ליזמים וקבלנים שונים, תוך פיקוח ותמהיל עבודה זהה לבנקים , אין פשרות וארנו קפיטל היא המוטב הבלתי חוזר של הנכס, כלומר היא נמצאת בחוב ראשון אל מול ההשקעה ולכן מחזיקה כרית בטחון זהה לבנקים, אף מגדילה את כרית הבטחון של הבנקים ודורשת הון עצמי של 35% .

איך מצטרפים להשקעות מסוג זה?

לכל מוצר מסוג זה קיימים אנשי מקצוע שנבחרו בקפידה על ידי בעלי הקרן לטובת שיווק למשקיעים השונים. תדאגו לבחון השקעה זאת עם איש מקצוע שמכיר את סך תיק הנכסים שלכם.

ושיהיה בהצלחה, זכרו שילוב בין השקעות שונות יהיה התמהיל האולטימטיבי עבורכם בין שוק ההון , נדל"ן טהור וקרנות הלוואות שונות!

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.