מנהל לבד את הכספים שלך? איך תדע האם אתה עומד בסף הכניסה?

  • צוות שקל
  • אוקטובר 17, 2023
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
ניהול עצמאי של הכספים שלכם אכן מעניק ביטחון ושליטה אך ייתכן שאתם מפסידים לא מעט. חשוב להצמד למדדי השוק על מנת לייצר השוואה נכונה של ההצלחות שלכם. בנוסף חשוב לנצל הטבות מס מקסימליות.

רבים מאתנו לומדים בגיל צעיר שכסף שעומד לרשותנו צריך לשמור עליו, לנהל אותו ולוודא שאינו מבזבז את ערכו, אלא מייצר רווחים נוספים על ידי סוגי ההשקעות השונות שעומדות לפנינו.

רבים מאתנו פונים לשוק ההון למטרה זו, כיום ישנם מנהלי השקעות רבים בארץ ובחו"ל המציעים את השירותים שלהם במוצרים השונים ששמענו עליהם כמו קרנות נאמנות ותעודות סל המוצעים לציבור הרחב ברכישה ישירה של ני"ע בבנק, בפלטפורמה של מסחר עצמאי וע"י היועץ השקעות או בית ההשקעות במעטפת של תיק מנוהל.

בנוסף עומדים לרשותנו כלים פיננסים מתוחכמים יותר כמו גמל להשקעה, פוליסות חיסכון, תיקון 190, קרנות גידור, קרנות ריט וכו'.

אז מה עושים? איך בוחרים את הדרך הטובה ביותר לנהל?

העולם מתחלק לכמה סוגי משקיעים, אילו שמבינים שצריך לנהל אך לא יודעים בעצמם ולא מנסים ללמוד אלא בוחרים אנשי מקצוע שיעשו את הניהול עבורם תוך מאגר שיקולים לפני בחירת מנהל ההשקעות. אילו שבוחרים לנהל בעצמם ולוקחים קורסים מזורזים, אילו שמנהלים עם היועץ בבנק ואילו המשקיעים שיודעים לנהל אך בוחרים לפצל את ההשקעות שלהם בין ניהול עצמאי לניהול פסיבי.

איזה משקיע אני?

אם אתם מחזיקים מתכנן פיננסי צמוד שיודע להדגיש בפניכם את יתרונות התיק מבחינת מנהלי השקעות, עלויות, פיזור סיכונים והטבות מס אז אין לכם סיבה לשינוי.

אתם יודעים איפה אתם נמצאים וקיבלתם החלטה נכונה לניהול בצורה הזאת, יחד עם זאת אם אתם מעל גיל 60 או נולדתם לפני 1948 ולא שמעתם מעולם את הפטור של סעיף 125 ד' או לחילופין שימוש בתיקון 190 , בדקו את תיק הנכסים שלכם, ייתכן שעליכם לבצע שינוי בתמהיל הקיים.

אם למדתם קורס מזורז, רב הסיכויים שאכן קיבלתם מושג מהו שוק ההון, אבל חשוב לזכור שהדרך בין ניהול מקצועי לקורס היא ארוכה.

מנהלי ההשקעות שמציעים את השירותים שלהם מגיעים עם ניסיון רב, לימודים של שנים, עוצמה וכוח בקניית ני"ע בהנפקות זולות יותר מהציבור הרחב, יכולת רכישה של נכסים בלתי סחירים, מחלקות מחקר שיודעות לבצע בדיקה מעמיקה על כל מניה או אג"ח פוטנציאלי למכירה, אנחנו כאנשים פרטיים לא יודעים להתמודד עם היכולות של מנהלי ההשקעות המוסדיים ולכן טוב ככל שהמשקיע יהיה, לאורך שנים הסבירות שיכה את מנהלי ההשקעות המובילים במשק נמוכה.

הרבה פעמים אנחנו שומעים משקיעים שמספרים שהם מנהלים שנים את כספם לבד ומרוצים ואף חלק מהם טוענים שעשו יותר טוב מבתי ההשקעות, אם במקרה בשנה מסוימת משקיע אכן הצליח לייצר תשואה עודפת על בית ההשקעות זה מאתגר, מחזק ומעצים אבל מאחר שמוצרים רבים אשר מחזיקים המוסדיים מכילים גם יתרונות מס אז על מנת שאנחנו כמשקיע פרטי נוכל לעמוד ראש בראש מול מנהל ההשקעות עלינו להתאמץ יותר, דוגמא מוכרת בשנים האחרונות היא ניהול בתיקון 190 מאחר שיש יתרון מיסוי על ניהול עצמאי או ניהול מול יועץ בבנק יש לבצע כ1.5% יותר כדי להגיע לשווי התיקון.

אני אוהב לנהל לבד, לא מוכן שינהלו עבורי?

הרבה משקיעים רואים לנכון לנהל את כספם לבד, חלק מהמשקיעים מסבירים שזה הכיף שלהם ובכך הם מאתגרים את עצמם, חלק מהמשקיעים רגילים ליועץ בבנק וחוששים שהיחס המועדף שהם מקבלים ישתנה, חלק לא מאמינים במנהלי השקעות. אז מה עושים?

נתחיל לענות, שליטה על הכספים זה דבר חשוב אבל גם להחליט רמת חשיפה למניות, מנהל השקעות וסוג ההשקעה זאת שליטה של המשקיע על הכספים שלו, אם אתה משקיע שאוהב לנהל בעצמו זה נפלא אל תיקח מעצמך את הניהול לחלוטין אבל תחלק את הכסף ותאתגר את עצמך אל מול מוצר מובנה של מנהל השקעות, בסוף שנה תדע אם ההחלטה שלך לנהל לבד את כספייך אכן הועילה לך עם השנים.

בשנים האחרונות ניתן לראות כי הבנקים הולכים יותר ויותר לטובת הדיגיטל ומעדיפים לספק כמה שפחות שירות, אז אותו יחס מועדף שנדמה לנו כלקוחות שאנו מקבלים הינו מעטפת מציאות מדומה, הבנק הוא תאגיד כלכלי שחשובות לו העמלות שלנו, הבנקים לצורך הדוגמא הקשה יודעים להציע עבור משקיעים תיקון 190 ואף חשופים לטובת ההתאמה של המשקיע יחד עם זאת הם לא דואגים ליידע או להציע ללקוח כי תיקון 190 עבור הבנק אומר הכנסה קטנה יותר, הרי בתיקון הבנק יקבל רק את עמלת ההפצה אבל יוותר על דמי המשמרת, דמי הייעוץ ועלויות קנייה ומכירה אז אולי נדמה לנו שהיחס אכן חשוב אבל אם נגיע לשורה התחתונה נגלה שאנחנו עוד שורת רווח המאזן החודשי של הבנק.

משפט חכם שנאמר עוד בספר דברים " לעולם ישליש אדם את מעותיו , שליש בקרקע , שליש בפרקמטיא ושליש תחת ידו " נלמד מזאת כי פיזור סיכונים זהו דבר חשוב, אזי גם אם אנחנו משקיעים אשר יודעים לנהל את כספנו לבד, עלינו לפזר סיכונים בין מוצרים שונים, מנהל השקעות שונים כאשר אנחנו כמשקיעים אכן נחשבים חלק מהפיזור וליהנות מהטבות מס שונות כמו 125 ד ותיקון 190 ובכל זאת להמשיך לנהל את כספנו לבד בחלקו.

משקיעים יקרים, אתגרו את עצמכם והעבירו חלק מניהול הכספים לטובת מנהל השקעות מוביל במשק כמו אלטשולר שחם, ילין לפידות או אקסלנס. הסיכויים לטובתכם שהחלוקה לאורך שנים תוכיח כי תיק הנכסים שלכם ממקסם את עצמו .

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.